Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Oj, redan vecka 32, underbart :thumbsup: Fast trist att du skall ha så ont :(

Kan berätta att v.32 är en mycket bra vecka att passera för om bebisen skulle födas nu så är de risker som finns med prematurfödsel kraftigt minskade. En del tester t.ex göra endast på barn födda före v.32 för därefter anses det inte behövas.

Tänk Susan, när vi peppade varandra med vårt testande och nu sitter jag här med lilla Lussi och snart har du också en liten bebis i famnen :heart:

Huruvida Father A får rätt i sina könsspekulationer eller ej är nästan olidligt spännande :D :lol:

:heart: Kram på er från Nancy
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Baklängesgång är något jag praktiserar dagligen eftersom vi bor på Åsen och här är det backar åt alla håll även om en del bara är svaga lutningar. :) Känner mig som en krabba, fast de kanske går sidvärts :?:

Ska ringa till BM idag och sen ska jag kolla upp det däringa breda, stadigare bältet. Men oftast går jag utan bälte för jag tycker att det trycker ihop bäckenet som är snett och vint och då känns det bara obehagligt. Det bästa är, än så länge, att ta sig fram som en sjöjungfru med benen ihop och med otroligt små, små steg. Undrar bara hur en sjöjungfru egentligen kan ta sig fram uppe på land :?: :!:

När vi körde hem från Stockholm satt jag på en hopvikt filt (tack igen snälla TorsMamma som kom med det tipset) så själva svansdelen kom i friläge så att säga, detta gjorde att jag kunde köra ända till Jönköping. Jag hade kunnat köra längre om inte Father A hade suttit i baksätet och gnällt om att vi skulle byta halvvägs och att jag redan kört alldeles för långt och att det var orättvist. 8) Tyvärr hade vi ingen spolarvätska så jag var tvungen att stanna i Jönköping och tvätta rutan, då passade Father A på att förpassa mig till baksätet och satte sig själv framför ratten. Han är ju ganska lång och ståtlig och ingen man kroppsligen brottar ner speciellt inte när man är gravid med foglossningar. :) Jag fick foga mig och sitta i baksätet och bara åka med.

Nu ska jag äta lite frukost och läsa morgontidningen innan Emil ska upp från sin ensamlek.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: Sigge... :heart:

underbart... Megakram från en till sjöjungfru 8)

/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nancy - ja gissa om jag med stor värme inombords minns våra peppningsorgier i barnatillverkningstiderna. :) Snart har även jag en liten i mina armar och enligt Father A, den lyckliga barnafadern, så kommer det ju bli en liten Sigge :!:

Känns tryggt att ha kommit till v 32 med tanke på att de små skräpen är ganska stora och livsdugliga då. Men min förhoppning är att skräpet blir kvar i magen till åtminstone v 36, det känns ju väldigt "lagom". Men verkligheten är ju den att de små kommer när de kommer, det är inte mycket vi kan göra för att påverka dem. Tänk, hemska tanke, om jag går ÖVER tiden denna gången :!: :!:

Har fått tid till BM i morgon fm, tänkte kolla mitt alldeles för låga Hb, blodtryck och diskutera mina foglossningar som gör det svårt för mig att ta hand om Emil när Father A är på jobb. Vi får se vad det ger.

Längtar som en tok efter att få träffa vårt lilla skräp Sigge live. Han (eller hon fast Father A vidhåller att det inte är möjligt :) ) är en liten vilde men när jag drar mig till minnes var Emil precis likadan.

Fjällmor - du är en fantastiskt kvinna och det var så synd att inte få träffa dig igen uppe i Gastsjön. Men jag förstår din prioritering, överlevnaden får och måste gå först. Kan se framför mig hur du riktigt skrider fram som en sjöjungfru. Snabb är man inte men jösses så kungligt det känns att skrida fram, det är bara en röd matta som saknas :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Elle

Inlägg av Elle »

Hej vännen :heart:

Hur gick det hos barnmorskan? Ja, nu har vi inte långt kvar, ska bli spännande att se när er lill* kommer. Sigge, UNDERBART namn :lol: Mannen och Olle gjorde ju likadant här hemma och röstade fram Bosse :lol:

Kramar till sjöjungfrun :heart: /Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag vill också vara med i sjöjungfru klubben. :oops: Får man det om man inte är gravid, men uppvisar alla symptomen i rygg, fogar osv som om man hade det? :cry:

Jag går också som en mirmade just nu. Nej, jag menar skriiiider fram. :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeej gulliga ni, Susan, Fat A och mysEmil! :heart:

Det här tyckte jag var kul... Men jag erkänner att jag har riktigt dålig humor.
Jag fick foga mig
HELT otroligt att du snart är färdig! Guuuud vad tiden går fort när man (läs jag) blir gammal.

Sigge heter grannkatten. Polaren till Sigge, eller kanske Cigge, heter Fimpen. Tänkbart alternativ? :lol: Båda ägarna är storrökare ska nämnas.

Äsch, vad jag svamlar...

Jag är SÅ nyfiken på pyret i magen. Jag gissar på en flicka bara för att retas med Fat A. :wink:

Kram Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Jamen , Jannika, kallar du blivande barnafadern för FAT ?? :shock:
Det tycker jag väl inte att han är förstås!
Vad blir det härnäst? Susan blir Big mama? Big mama featering Fat A... låter som några hip-hop-stjärnor!

Jag är också så nyfiken på det lilla skräpet, och sitter och räknar för fullt på om jag skulle hinna ner till er innan bebben tittar ut! Ifall ni har tid...
Och ork, förstås med värkande fogar!

Jag kände en jack russel som hette Sigge när jag bodde i Skåne. Han kunde stå i en timme och stirra på vårt akvarium... :lol:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vår favvosnickare heter Sigge. Jag ska få tillbringa hela dagar med honom i höst... 8) :wink: Ett bra namn!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Ni är för härliga kära vänner, jag skrattar glatt när jag läser era svar i tråden. :)

Jo jag var hos barnmorskan och kom lite försent för det fanns ju inga lediga parkeringar på närmare håll än flera mil. Nåja, det var väl inte flera mil men det känns så när man skriiiiiider fram i sakta, sakta mak. Hb:t var bättre, hurra nu är vi uppe på 114 men jag kämpar på med sån där järnsaft från hälsokosten och så ska jag försöka klämma i mig en järntablett varannan kväll också. Det kan ju inte vara omöjligt :!:
Barnmorskan, som är en väldigt lugn och timid människa, (typ min motsats :oops: ) var faktiskt ganska arg :evil: på mig. På lilla mig, snyft. Hon sa att om jag inte var så j-la (ja hon svor faktiskt :!: ) envis så skulle jag blivit sjukskriven för länge sen. Nu fick jag en läkartid på måndag och antagligen blir jag sjukskriven då vilket på sätt och vis är skönt för då kan ju Anders vara hemma mer med Emil så jag kan ligga på divanen och äta chokladpraliner. För det måste väl ändå vara den sysselsättningen jag ska ägna mig åt då eller :!: :?: Är man sjukskriven är det väl lördag hela veckan, eller?
Fast jag ska bara vara sjukskriven 75% för jag vill ju avsluta min hundkurser på jobbet innan bebisen anländer. Vi får väl se vad som händer på måndag hos den stora doktorn.

Arbetsnamnet Sigge lever starkt i huset kan jag lova. Både Emil och Father A är helt överens om att det är det bästa av alla namn man kan komma på. :) Själv börjar jag tro att det är en tjej :shock: , på nåt sätt känns det mer som en tjej fast samtidigt är jag helt säker på att det är en kille. Gravidhormoner eller :?: Vi bara tok-längtar nu efter bebisen för vi vill VETA vem det är som döljer sin i min jättemage.

På fm idag träffade vi Eva och hennes goa barn i Hembygdsparken här i Ängelholm. Regnet öste ner men vad gör det när man har regnkläder? Parken var tom på andra levande varelser om man bortser från personalen som skötte om djuren. Våra barn hade kul när de klättrade omkring i lekparken, tittade på fåglarna och tåget och klappade hästarna. Det känns så skönt att ha någon nära som har barn i nästan samma ålder och som också tycker att man kan vara ute oavsett väder. :)

Nu ser jag Emil och Father A som jobbar hårt i trädgården med att klippa ner en massa buskar som har växt lite för mycket och blivit yviga så det räcker och blir över. De är så gulliga bägge två. Emil släpar nu kvistar till komposten och han är så söt så hjärtat mitt svämmar över. :heart:

Snart kommer nog Emil och Fat A in och då ska vi rocka loss med lite hip-hop. Funderar på att släppa en skiva snart......

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag tycker det verkar mer som om det är E-Mile (uttalas majl) som featuring Fat A. Big Mama Su ska äta praliner på divanen fortsättningsvis...

Ser fram mot skivsläpp. Får man komma på releasepartyt?
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:-({|= \:D/ Play that funky music... :-({|= \:D/
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Susan D :heart: och ni alla :heart:

Vågar egentligen inte gå in på Barnaväntan nu för tiden...är lite oroad över att bli inspirerad. 8) Och det är ju svårt att inte bli över era ljuvliga toner. :D Just nu känns det himla enkelt att ha en bebis som äter, sover, kryper och är allmänt nöjd med livet. Dock så känns det som man driver en mindre cirkus ibland med då allt från BVC till skola. :D

SusanD - återkommer vilken dag som helst med rapport. :shock:

Kram kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Jag tycker det verkar mer som om det är E-Mile (uttalas majl) som featuring Fat A. Big Mama Su ska äta praliner på divanen fortsättningsvis...
HAHAHAHAA :lol: :lol:
Ni är bara för knäppa, alltså :wink: :D
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Shit, va kul ni är :lol: :D :!:

När jag var liten bodde vi granne med en gubbe som hette Sigge. Han var supersnäll och kallade mig Lillan :heart:

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"