Jag har en vän i magen. Tyvärr för vi en ständig kamp om min kräkreflex, liksom jag och Hugo gjorde när han låg på tilläxt.
Då provade jag "allt", men inget hjälpte och jag fick finna mig i att kräkas lite nu och då till efter vecka 20.
Den här gången går det bättre. Jag har köpt ett homeopatiskt preparat, Alloplex 56 H 69 FIN. Sedan jag började ta det mår jag mindre illa och jag bara kräkts någon enstaka gång!
Man tar två piller tre gånger om dagen, unviker att äta och dricka 20 min före och efter.
Jag vet att homeoptins effekter är kraftigt ifrågasatta, men för mig funkar det här pillret. Placebo eller ej, jag mår bättre, kräks mindre och kan äta fler saker och det är ju huvudsaken!
Hälsar
Ulrika
Tips mot illamående
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
Fd Medlem
Man tackar!
Läsk och godis till frukost, låter väl inget vidare... Men vad gör man inte, det handlar ju om överlevnad, jössenamen!
Och lite sur är jag väl att inga av dessa godis-tips man fått; cola, glass, syrliga karameller, salta kex osv, ger mig någon lindring. Jag tycker bara att det blir ännu värre av allt som är gott... Typiskt.

Läsk och godis till frukost, låter väl inget vidare... Men vad gör man inte, det handlar ju om överlevnad, jössenamen!
Och lite sur är jag väl att inga av dessa godis-tips man fått; cola, glass, syrliga karameller, salta kex osv, ger mig någon lindring. Jag tycker bara att det blir ännu värre av allt som är gott... Typiskt.
-
Mormor Eva
Hoppas du mår bättre nu Nya mamman. Min älskade svärdotter (hu vilket hemskt ord) som också väntar barn rekommenderar fänkålste.
Själv prövade jag mariekex i kombination med mörk choklad
Fungerade utmärkt bara man inte dricker till det
Fungerade även när barnen var bilsjuka. Njut av det du kan. Illamåendet brukar gå över

Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
-
Fd Medlem