Annorlunda skrik vid nattning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
fjällström
Kontakt:

Annorlunda skrik vid nattning

Inlägg av fjällström »

Vår Elin, snart 6 månader, har stökat lite de senaste kvällarna. Hon skrattar på vägen till sängen, läggs och jag ramsar mig ut. Inga protester och ledsamheter. Hon kan vara tyst i 5-10 minuter, då skriker hon till ordentligt. Jag avvaktar en stund, hon blir tyst. Efter 5 minuter skriker hon igen. Denna gång måste jag ramsa. Hon tystnar. Ligger tyst 5-10 minuter :arrow: nytt skrik som bara stegras. Jag ramsar x flera men "når henne inte". Jag buffar och hon tokskriker, fast jag buffar :? Slutligen tystnar hon, varpå jag ramsar mig ut. Hon ligger tyst 5-10 minuter och så börjar allt om igen...

Har två teorier:

:idea: Hon har ont i magen. Kanske för mycket kvällsmat? Hon äter en stor gröt 17.30. En timma senare äter hon 200ml välling. Lyckas sällan få henne att rapa innan hon läggs för natten.

:idea: Hon försöker verkligen att komma till ro, men kan inte och blir då ledsen/arg.

Men hennes skrik säger mig att det är nåt stök med magen. Hon brukar inte vara ledsen och hon ligger ju tyst långa stunder mellan skriken.

Ni med 6-månaders små, Hur ser era dagar ut vad gäller tider och mat. Vad serveras för gott?
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi har en snart halvåring :heart: !

Han äter:

08.00 Ammas, välling.
12.00 Havregrynsgröt med mosad banan och katrinplommonpuré.
15.00 Burkmat, fruktpuré.
18.00 Hemlagad mat, ammas.
19.30 Välling.

/ Mamman till sönerna :D
fjällström
Kontakt:

mellis

Inlägg av fjällström »

Inga mellisar därimellan :?:
Sara 0507 och Elin 0702
father of sons

Inlägg av father of sons »

Nej, inga mellanmål - men Rejäla mål! Till det inte går ned mer.
Möjligen en fullkornsskorpa, men mer som underhållning i vagn eller bil.

fjällström
Kontakt:

bra nattning

Inlägg av fjällström »

Hej igen!
Har förstått att jag matat på tok för mycket :? Hon har ätit fyra stora mål och två riktiga mellisar därimellan. Idag har det gått minst tre timmar mellan målen och hon har bara ätit fyra mål. Hon har varit så nöjd och glad idag :D Och inte alls ledsen till natten. Hon har nog helt enkelt haft lite magont på kvällarna. Jag skulle inte heller vilja lägga mig, 10 minuter efter en nobelmiddag :? Tack för hjälpen :thumbsup:
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"