Vargar efter sjukdom...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gunzan
Kontakt:

Vargar efter sjukdom...

Inlägg av Gunzan »

Hej,

Lille Leo sov bra innan han fick vinterkräksjukan. Somnar väldigt bra både på dag och kväll samt även när han vaknar mitt i natten av att han tex hostar. (Måste bara få skryta lite om honom: han somnade om SÅ bra själv efter alla gångerna som jag bytte lakan mm när han var sjuk).

Men nu vill det sig inte längre på morgonen. Förut så kunde han somna om själv och sov fram till 6.45-7 och om man någon gång skulle behöva ramsa (om han hade fått en ordentligt hostattack som han inte klarade själv) så tog den och efter lite joller så somnade han om.

Har nu avvaktat i två morgonar så som jag brukar göra men istället för att bli tystare så stegras jollret till att gny och börja låta ledsen då ramsade jag. Detta fick inte det det vanliga responsen utan han blev ledsnare. Gick då in och solfjädrade till han blir lugn går ut men gråten stegras och han blir smått hysterisk. Detta har nu hållt på i nästan 2 timmar och min stora lilla tjej (snart 3år) har också vaknat som vanligtvis inte hör honom utan ligger och snarkar så gott i samma rum fast han håller på som värst. Hon har också varit sjuk och behöver all sömn som hon kan få.

Leos schema ser ut så här:

7.00 Välling
9.00-9.45 Sova 45 min
10.30 Mat + efterrätt
13.00-14.30 Sova 1,5 tim
14.30 Gröt eller välling
17.15 Mat + efterrätt
18.00 Skoj, Bad, välling
19.00 Sova

Fast jag tror inte det är något fel med schemat utan det är vargarna som är problemet så nu undrar jag om det:
  • är rätt taktik att "pangramsa" innan han jollrar upp sig till gråt och mota "olle i grind" under några morgonar för att få tillbaka våra morgonar. Skall jag solfjädra honom också för att verkligen veta att han blir lugn och att han somnar om lugnt och tryckt?
P.S Leos uppgifter hemma är att hjälpa till att tömma diskmaskin och tvättmaskin samt att ladda tvättmaskinen och att stänga grinden till trappan :wink: D.S

Tack på förhand,
/Gun
Mamma till Moa -020405 och Leo -040514. Lever efter AW-principen eller borde man s?ga sunt f?rnuft ;-).
Lilla Klara

Hej

Inlägg av Lilla Klara »

Hej Gun!

Har inget råd att ge dig, tampas själv med problem efter sjukdom. Min lilla skrutta sov som ett proffs innan influensan slog till med full kraft. Nu har vi vissa problem då det ska somnas och då det vaknas.

Håller tummarna för er. Hoppas det löser sig och allt blir så bra som det var förut!

/Lilla K
Mamma till pojke f?dd 0208 och flicka f?dd 04004. P?b?rjade kuren i oktober och fick "kura om" i december. Nu ?r livet toppen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag hade pangramsat eller solfjädrat och gått ut med en ramsa!

:idea: Jag hade använt mej av det senare alternativet en morgon och därefter backat till bara pangramsa nästa morgon och tredje dagen. Därefter back to basic med avvaktandet! 8) Således råder jag dej att göra det samma :wink: !

:D Krya på er!
Gunzan
Kontakt:

Inlägg av Gunzan »

Tackar för svaret! :D

Nu vet jag hur jag skall göra i morgon bitti.
Skall gå och lägga mig snart så det passar ju finnemang :wink:

Supertack,

/Gun
Mamma till Moa -020405 och Leo -040514. Lever efter AW-principen eller borde man s?ga sunt f?rnuft ;-).
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"