Godnattvisor på cd = fastna i ramsandet?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mindy

Godnattvisor på cd = fastna i ramsandet?

Inlägg av Mindy »

I natt har Simon sovit sin första natt i spjälsängen (har sovit i vagnen). Det gick toppenbra! :D
Han brukar vara halvt medvetslös efter bad och nattslurk så också igår till dess att jag la ned honom i spjälsängen :shock: då for huvudet upp som en struts. Han undrade nog var i hela friden han hade hamnat. :? :lol:
Jag buffade lite och lämnade dörren på glänt och satte mig utanför och lyssnade. Han låg och jollrade och sög på sin hand i ca 12 minuter och sedan somnade han så sött så sött. :D

Ville bara delge mig av det som en liten parentes, men en rolig sådan (åtminstone för oss). Nu till min fråga!
:?: Jag satte på en cd med godnattvisor (ca 20 min) i rummet intill för jag ville att det skulle vara något slags ljud på övervåningen. Det hörs inte så jättebra nedifrån och upp hos oss. Kan detta bli fel? Kan det bli som att bli kvar i något evigt ramsande eller :?:
Vi har ännu inte behövt ramsa honom utan säger bara "God natt Simon, sov så gott" när vi lägger honom. Är det förresten dumt att ha med hans namn i ramsan :?:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
JH

Inlägg av JH »

Vi har också Elsas namn med i ramsan ("nu ska elsa sova, godnatt, godnatt!) och jag tror att det är helt ok :D Säger ni ramsan x4? Gör det annars! Ni "använder" ju ramsan om ni säger den när han ska sova! :D

Vad gäller musik när han ska sova, så tror jag inte att det är något ni fastnar i. I alla fall vet jag att många här sätter på musik när barnet ska sova sina dagslurar (och då ofta samma skiva varje gång), så det borde väl inte vara nåt problem på kvällen heller (Mammut?, AW?)

Vad kul att det går så bra för er!!! :thumbsup: =D>
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Jag sätter på en DiLeva skiva när flickorna ska sova natt, det är som en liten rutin i sig. :D
På dagen när Ida sover middag går radion.
Jag har gjort så för det "sväljer" ju lite andra ljud, om jag t.ex står och jobbar utanför.

Om dom någon gång somnat borta har dom inte störts av att INTE ha ljud i de lägena. Bara man gör allt i en akt av självklarhet, så är det inga problem :wink:

Vad bra det har gått för er!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Love

Inlägg av Love »

Ni behöver inte vara rädda för att "fastna i musiken". AW själv brukar rekommendera Mozart på högsta volym men godnattvisor går säkert lika bra. :wink:

Likaså med ramsan- tryggt och skönt att höra sitt eget namn när man ska sova!
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"