Är det så här det kan vara?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tvillingmamma 2004-04

Är det så här det kan vara?

Inlägg av Tvillingmamma 2004-04 »

Barnen har sovit hela nätter länge och de har somnat bra själva i sina sängar. Det är åtminstone vad jag trott varit bra. Men det har varit lite gnäll och vi har fått gå in och lägga dem ner med jämna mellanrum. Den ena har somnat ganska fort, medans det har tagit ganska länge med den andra.

Nu, efter att ha läst mer om kurande och verktygen, så bestämde jag att använda mig av solfjädern. Jag hade en attityd, som jag inte trodde att jag hade, och jag känner mig jättestolt för det.

Jag vet inte hur länge jag stod därinne och använde mig av solfjädern, men det var i några minuter. Min lilla flicka var stark och försökte hela tiden få fatt i spjälorna, vilket hon brukar använda för att ställa/sätta sig upp. Men jag stod kvar i mörket och sa inget.

När hon slappnade av så gjorde jag det avslutande trycket och gick ut från rummet ramsandes.

Detta är nu snart en timme sen -- och jag har inte hört något mer från barnrummet.

Jag trodde innan att våra barn somnade bra -- men visste inte att det var så här det kunde vara! :D Vad skönt det måste vara för dem att somna så fort utan att behöva ställa en massa frågor.

/En glad mamma :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Det är såhär det kan vara, och det är såhär det SKA vara! :D
Fantastiskt jobbat, duktiga mamma!!! :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
JH

Inlägg av JH »

Ett skolexempel på av lite (eller snarare massor!) av ATTITYD kan göra! =D> :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"