Nu lägger jag in mig på dårhus!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lotta72

Nu lägger jag in mig på dårhus!

Inlägg av lotta72 »

Vad ska jag göra? Lille Pelle ( 5 månader precis) sover bara sämre och sämre. "kurade" för en och en halv månad sedan med uruselt resultat. Givetvis var jag inte tillräckligt konsekvent och resultatet uteblev ju också därmed.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Maten fungerar jättebra (på BVC säger de till och med att han är lite tjock, (struntprat menar jag)) dagslurarna kl 08.30-09.15, 11-30-13.30 och 15.30-16.15 sitter som berget men nätterna är en mardröm. Pelle sover sämre och sämre och jag ger mer och mer mat bara för att jag inte vet vad jag ska göra och för att han ska vara nöjd. Nu äter han 2-3 gånger per natt bara för att vi är så desperata om att han ska sova. inatt skrek han utan möjlighet att få stopp på honom, och han skriker verkligen så ALLA i vår omgivning undrar om det är något fel på honom och tillslut kräktes han på golvet när jag bar honom. Inte så där lite, utan hela måltiden. Inte undra på egentligen, så som jag trattar i honom mat.
Vad gör man om man bara inte klarar av att kura på rätt sätt????
På BVC ger de bara svävande svar om att alla småbarn sover dåligt, viliket jag vägrar tro på.
Hjälp!
marie-d

Inlägg av marie-d »

Hej!
Förstår absolut att situationen känns urjobbig. Det ända sättet för er är nog ändå att samla kraft och köra kuren.
Är absolut ingen expert men tror inte att lösningen är att trycka i honom mat på natten, men förstår att det kan bli så om man är trött själv.
Får han tillräckligt med mat under dagtid så är det inte mat han behöver utan hjälp att komma till ro.
Får man fråga hur mycket han väger när bvc sköterskan säger något sådant?
Marie
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Att du inte var helt konsekvent första gången betalar sig nu, precis som du säger. Men ingenting är omöjligt för det... Däremot så kanske det kommer att stälas lite mer frågor... ganska logiskt eftersom han har fått motsägelsefulla svar tidigare :wink: Ladda på nytt och läs allt så att du vet exakt vad du ska göra och varför! Sitter det i ryggmärgen så är det lättare när man står där mitt i natten...
Han äter som han ska med beröm. Bra! Då behöver du åtminstånde inte bekymra dig om ifall han behöver mat eller inte :D :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
lotta72

Svar till Marie D

Inlägg av lotta72 »

När han var fyra och en halv månad vägde han 7,6 kilo och var 66 cm lång. Inte så mycket tycker jag, men det är klart, rund som ett klot det är han ju.
Förresten, är det någon som vet om man kan förstöra "vagning" som ett redskap. Jag vagnar ofta, inte så att han somnar men för att få honom att varva ner och sluta skrika och jag tycker att det biter sämre och sämre. Kanske bara inbillning, men jag undrar om det är någon som har samma erfarenhet.
Håller på och samla krafter för att verkligen kura lilleman, men som det kändes inatt så undrar jag om jag skulle orka, och då det ju bara dumt att "prova". Jag tror precis som alla här vet, att det gäller inte att prova, det gäller att genomföra utan tvivel.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Här gäller det att HANDLA!

:idea: Din bebis behöver sova precis lika mycket som du behöver det. Själva Livet har sett till att vi ska sträva efter en win/win-situation! Att du inte orkar med (och inte barnet heller) är Livets sätt att få dej att söka efter en förändring och det är sedan du som ska genomföra det! Iditt fallär SHN-kuren en utmärkt lösning!

:idea: Om dittt barn hade varit sjukt och den botande medicinen hade befunnit sej på Himalayas topp - hade du "orkat"att klättra upp dit och hämta medicinen då? Tror nog att du hade gjort allt i din makt för att nå dit...

:idea: Nu handlar det om att barnets sömnmedicin är du själv och du finns inom betydligt närmre räckhåll :wink: ! Så gör vad du behöver för att komma igång med kuren. Ladda och satsa samt GENOMFÖR! Du kommer att få ny energi när du väl bestämt dej och inte behöver känna vanmaken över att inte kunna hantera situationen. Följ kuren och lita på verktygen och dej själv - det är en riktig energikick!

:D Lycka till!
JH

Inlägg av JH »

Lyssna på mammuts kloka ord! :D

Jag hejar på dig!! Klart att ni fixar det här! Du har ju attityden bakom all oro, det hör ju jag det! :D Bara KÖR!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Mindy

Inlägg av Mindy »

Strunta i åsikterna om vikten! :evil: Vår kille är 4,5 månad nu och väger 8200 g och är 65 cm lång. :D De har inte sagt något på BVC annat än att de är glada att han tagit sig så bra eftersom han vägde 2320 g när han föddes.
Jisses, ska vi börja oroa oss för övervikt även på SPÄDbarn nu också... :roll:

Och, lycka till med kurningen! Klart att ni fixar det här! :thumbsup:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Kit

Inlägg av Kit »

Ähum, ska bara nämna att just nu vid datorn bredvid mig sitter en mamma med liten baby, otroligt rund och trind och på min fråga svarade mamman att den lille är 3 månader och väger 9 kg!!! :shock: Och mest ler han som solen! :lol:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"