Är inne på andra kurnatten. Första natten gick utmärkt
Vänder till rygg när jag lämnar rummet
-
fjällström
- Kontakt:
Vänder till rygg när jag lämnar rummet
HJÄLP!
Det är bara kvällarna som är vårt bekymmer. När hon väl somnat så sover hon gott, utan uppvak. Men nu ikväll buffade jag som markering, lämnade rummet med en ramsa och vips så ligger ungen på rygg
Jag hör att hon vänt till rygg eftersom hon krafsar på resesängen. Hon blir inte ledsen, utan ligger en stund och pratar. Men efter en stund gråter hon. Vad göra?! Hon kan inte somna på rygg, det vet jag. Och det blir ju lite fel om jag springer in och vänder henne x flera. Då blir det ju en massa trafik istället för ramsa utanför.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
fjällström
- Kontakt:
tack
Tack LindaVega! När jag läste så kände jag igen att jag läst ditt inlägg tidigare. Men lite frågor kvarstår...
Hon har aldrig varit ledsen eller protesterat de två sista kvällarna. Det var ju därför jag skulle kura - för att få till de besvärliga, sorgsna nattningarna
Jag har alltså, trots kur, inte fått öva in ramsan. Hur ska jag tänka nu
Om/när det krisar, ska jag då tänka första kurnatt för att lära in ramsan ordentligt
Imorse hörde jag ett glatt kvittrande från spjälisen. Klockan var då 06 och vår morgon börjar ju inte förrän 07. Jag gav en pangramsa som besvarades med ett härligt skratt
Sen låg hon där på rygg och krafsade på sängkanten. Inte ledsen, bara glad och pigg. Jag gick dit och vände henne på mage, vips låg hon på rygg igen och kvittrade.
Kvart i sju gjorde jag glad morgon. Men då var hon ju trött och gråtig redan klockan åtta. Hur ska jag tänka nu då? Bara agera som vanligt när det gäller tidiga uppvak
Hon har aldrig varit ledsen eller protesterat de två sista kvällarna. Det var ju därför jag skulle kura - för att få till de besvärliga, sorgsna nattningarna
Om/när det krisar, ska jag då tänka första kurnatt för att lära in ramsan ordentligt
Imorse hörde jag ett glatt kvittrande från spjälisen. Klockan var då 06 och vår morgon börjar ju inte förrän 07. Jag gav en pangramsa som besvarades med ett härligt skratt
Kvart i sju gjorde jag glad morgon. Men då var hon ju trött och gråtig redan klockan åtta. Hur ska jag tänka nu då? Bara agera som vanligt när det gäller tidiga uppvak
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
hej jag har ju lite samma sak här. min dotter vänder sig oxå.
jag har gått på strategi nr 2 (från länken). snabbt in som en vind och snabbt ut.
Än så länge har C aldrig vänt tillbak utan nöjt somnat om så fort hon hamnat på mage igen. Vilket får mig att tro att hon verkligen bara vill vändas.
Jag tänker att din dotter kanske ville ligga på rygg i det läget, eftersom hon vände så snabbt igen? Kul med underhållning av mamma om man inte har något bättre för sig månne.
Om du trots kur inte fått öva in ramsan tycker jag du ska se kuren som en mer långdragen historia, alltså ta vid där du slutade förra gången om man säger så. borde ju bli kurnatt 2 om ramsan ska sättas, eller är jag ute och cyklar? eller gå på strategi nr 1 från länken, så får du tillfälle att sätta ramsan? man kan ju somna på rygg även ifall man föredrar magläge.
lite synpunkter från mig som har haft samma problem, med kur utan nattliga uppvak.
jag har gått på strategi nr 2 (från länken). snabbt in som en vind och snabbt ut.
I det läget hade jag inte gjort någon vändning, utan jag låter Celeste vara tills hon "ber" om en. Då brukar jag ge en hjälpande knuff.Inte ledsen, bara glad och pigg. Jag gick dit och vände henne på mage, vips låg hon på rygg igen och kvittrade.
Än så länge har C aldrig vänt tillbak utan nöjt somnat om så fort hon hamnat på mage igen. Vilket får mig att tro att hon verkligen bara vill vändas.
Jag tänker att din dotter kanske ville ligga på rygg i det läget, eftersom hon vände så snabbt igen? Kul med underhållning av mamma om man inte har något bättre för sig månne.
Om du trots kur inte fått öva in ramsan tycker jag du ska se kuren som en mer långdragen historia, alltså ta vid där du slutade förra gången om man säger så. borde ju bli kurnatt 2 om ramsan ska sättas, eller är jag ute och cyklar? eller gå på strategi nr 1 från länken, så får du tillfälle att sätta ramsan? man kan ju somna på rygg även ifall man föredrar magläge.
lite synpunkter från mig som har haft samma problem, med kur utan nattliga uppvak.
Celeste 061208
-
Världens Bästa Barn
Världens Bästa Barn
-
fjällström
- Kontakt: