Kiss strax efter läggning

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Augusts mamma

Kiss strax efter läggning

Inlägg av Augusts mamma »

Jag vet inte riktigt om den här frågan hamnar i rätt forum. Vi håller som bäst på att försöka få vår son, 1 år och 10 månader, blöjfri och det börjar nu ge resultat :) . Han säger till precis när det händer eller strax innan. Både när han ska sova vid lunchen och för kvällen sätter vi honom på pottan för att som sista grej sätta på honom blöjan innan han lägger sig. Dessvärre ropar han alltid att han ska kissa eller bajsa ett par minuter efter att vi har lagt honom (han sover fortfarande i spjälsäng så han kan inte kliva upp själv och gå på pottan/toaletten). Vår fråga är nu hur vi ska göra vid dessa tillfällen. Ska vi låta honom kissa i blöjan och ta reda på den nästa morgon eller ska vi ta upp honom och därmed göra om hela nattningsprocessen? :?

Hoppas att ni har några lösningar på hur vi ska göra! :)
Mamma till son född oktober -05 och dotter född augusti-07
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D

Oj, vad tidig han är killen :shock: :D

Jag har en tös som är 2,5 och hon har varit blöjfri dagtid tre-fyra veckor nu, har fortfarande nattblöja. En del kvällar hojtar hon och vill kissa (ligger också i spjälis) och då lyfter jag ner henne på pottan (bredvid sängen) hon kissar och på med blöjan och ner i säng igen - tar max en minut!
Jag vill inte säga att hon ska kissa i blöjan, och känner hon att hon är nödig och vill kissa så tycker jag hon måste få göra det!

Så gör vi :wink:

kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "