Ni med bebisar födda våren 07

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Usch, sjuka barn är jobbigt! Och dessutom små sjuka barn är ännu jobbigare! Molly åkte på en mild förkylning när hon bara var någon vecka, men det yttrade sig bara med snorig näsa och lite öronvärk. Skönt! Magsjuka är inte heller skoj... :( De små liven behöver ju få behålla maten för att sova gott.

Jag har också börjat backa med vagnandet och hon löser faktiskt ganska mycket själv, eller med bara några korta drag i vagnen och sedan avvakta. Något jag lärt mig är att verkligen inte lägga henne redan sovande, för då vaknar hon ofelbart efter 5 minuter. Häromdagen skrek hon sig igenom ett 45 min sovpass pga detta misstag från min sida. Ett misstag jag inte planerer att göra om!

Här har nätterna varit si sådär på sistonne... Hon förlängde fint nätterna i början och sov sina 6 timmar som hon skulle vid 4 veckor. Men de här 8 timmarna som ska infalla vid 8 veckor har bara inträffat någon enstaka natt och nu har hon bara sovit 4½ timme två nätter i rad... *morr* Nu är det snart midsommar då vi ska iväg och bo i liten stuga, så då får saken bero ett tag. Men nästa vecka om problemet kvarstår så får vi ta i med hårdhandskarna och se till att få våra 8 timmar. Jag hade hoppats att hon skulle fortsätta att förlänga så fint, men men... Vi får se vad som händer.

Hur tycker du det funkar att ha Karl och den lilla hemma? Här går det faktiskt riktigt bra. Lite bökigt att komma ut och så då vi bor i lägenhet, men vi börjar få till det hyfsat.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Det blev inte så farligt, han kräktes inte något mer. Fick feber istället. Liv verkar ha klarat sig.

Det går jättebra hittills med Karl och lillasyster. Men deras pappa är hemma också, så det har ju varit lungt. Får se sen när det inte går mer, hur det blir då. :roll: Har du några tips?

Vi måste ju få kläm på att sitta och amma tills dess, annars blir det krångligt. Så jag kan läsa för Karl eller så, under tiden. Han är inte så intresserad av tv så den mutan funkar dåligt. :oops: Kanske för dåliga program? Borde köpa någon video åt honom.

Glad midsommar \:D/
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Vad skönt att ha stöd hemma så länge som möjligt. Här var mannen hemma 2½ vecka bara, sedan blev jag själv. Det är lite rörigt i början, men det tror jag det blir oavsett hur länge man är två. Det blir en sån omställning att bli själv ändå.

Tips, jag vet inte... DVD har varit en bra hjälp här. TV funkar inte heller, men DVD filmer som hon lär sig att känna igen är poppis. Totte tex, det är ju samma som böckerna, det funkar. Samt Teletubbies... Jag avskyr dem, men Maja kan se på dem hur mycket som helst. Sätter jag på en DVD sitter hon i sin egen TV fotölj i lugn och ro, annars får jag amma samtidigt som jag har en klängis på mig. Sjunga sånger, läsa bok, titta på fotografier på datorn, rita på magnettavlan, berätta sagor... Några sysselsättningstips. Nu har Maja börjat bli bättre på att sysselsätta sig shjälv och köper när jag säger att "sen kan mamma göra"... Maja kan klättra upp i soffan där jag sitter själv, annars har jag suttit på golvet, så hon lätt når mig. Det svåraste i början var att komma ut, tyckte jag. Nu har Molly ett nästan fungerande schema, så då är det lättare att planera dagen.

Skönt att kräkningarna la sig! Här har vi (ta i trä) hållt oss friska förvånansvärt länge nu. Skönt!

Tack för midsommarhälsningen! Det samnma får jag säga i efterskott...
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tack för tipsen. Vi fick en film med teletubbies häromdagen, och den tyckte han om. Han kan titta en hel kvart innan han tröttnar. :) Dom är ju mer än lovligt fjolliga. "Tjejer" kallar han dom för. "Titta tjejer" :) Vad har han för uppfattning om det kvinnliga könet egentligen?

Nu har jag blivit sjuk :cry: Måste gå och lägga mig.

Vi hörs
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Usch! Krya på dig! Skönt att ha stöd hemma då! Här har mannen precis gått på semester i 5 veckor, vilket ju även blir semester för mig på sätt och vis. Maja har varit aldeles sprallig hela förmiddagen i dag, som att hon känner av semestervibbarna i huset.

Molly har strulat en del med nattsovningarna, men i natt sov hon som en stock och jag fick väcka henne kl. 04. Så nu ska jag haka på detta tåget och börja styra upp nätterna också. Schemat har satt sig ganska bra, även om 45 skarvar fortfarande kan strula en del.

Har börjat ge tillägg på kvällen innan hon läggs för natten och hon gluppar i sig dryga 1 dl... :shock: Så nu ska här göras mjölkökningskur a la Torsmamma. Få se om det hjälper.

Ha det gott!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej :)

Hur går det med Mollys nätter? Siktar ni på 8 timmar?

Jag undrar om jag ska börja förlänga Livs natt nu. Fast jag är tveksam om hon blir tillräckligt mätt för det. Hon äter så länge på kvällen. Flera timmar av och till. Mjölken kanske är tunn. Blir jag orolig att hon är jättehungrig när hon vaknar. Hon brukar vakna efter fyra timmar men nu har det börjat bli tre ibland.

Jag har läst på internet och kokat eget amningste, hoppas det ökar produktionen. Det smakar inget vidare. :? Annars följer jag Tors mammas råd jämt, med inget kaffe och så vidare. :) Brukar bara koka när vi får främmande, kaffet blir jämt gammalt. :roll:

Annars får vi kanske ge lite extra till natten också, om det inte funkar. Men jag drar mig lite för det, provade med Karl och det gick inte alls, han skulle inte suga på någon flaska. Vill ju inte köpa grejer i onödan. Ger du med flaska? Eller kopp? Det verkar besvärligt. :-k

Vad ska ni göra på semestern då? :)

Idag har Karl Kissat på pottan. =D> Han fick ha blöja när han blev sjuk, han fick ju vattniga diarreer. Ville jag helst inte ha olyckor med. :)
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Hej! :D

Japp, här har vi nu tagit tag i nätterna och det går faktiskt ganska bra. Hon lägger sig 19.30, så egentligen ska hon inte äta förrän 03.30, men jag har satt en mental gräns på 3. Första natten vaknade hon 2.15, jag vagnade till och från till 2.35, sedan var hon tyst, men vaken fram till 02.55, då jag tog upp och gav mat. Andra natten vaknade hon 3.15. Hurra! \:D/ Tredje natten vaknade hon 2.30, vagnade till och från och tog upp vid 03.00, då hon fortfarande grymtade. Fjärde natten (i går natt) vaknade hon 00.30... :shock: Men jag la till rätta, skakade vagn och drog i vagnen två gånger. Hon grymtade och grejade och somnade om! :o Fick väcka henne vid 03.50. ska bli spännande att se hur natten blir.

Förlängningen till 6 timmar skötte faktiskt Molly själv, tack och lov! Hon sov nästan 6 timmar natt redan från början. Vi har haft mer problem med att få till omsomning efter nattmål, något som nu börjar funka riktigt bra.

Jag köpte faktiskt apotekets nappflaska och dinapp, de funkade för Maja, så jag tänkte att de säkert kan funka igen. Kopp tror jag är svårt när de börjat bli lite större än precis nyfödd. Läste nån tråd om det, där det sas att de sätter i halsen så illa etc. Trpor att någon har gett på tesked dock... Hur som helst, apotekets är inte särskilt dyr (50 :-), så det är ingen jättestor investering.

Nu verkar mjölken ha runnit till bättre, för Molly ville varken ha mer igår kväll eller nu ikväll. Skönt! Har druckit amningste från Weleda (snordyrt, så det är nog klokt att koka eget...), pumpat efter varje mål samt försökt dricka mycket vatten. Det där med att vila blir det dock inte så mycket med... Full fart hela dagarna med storasyster, varesig jag vill eller ej.

Semestern blir en tur till min släkt i Stockholm redan nu på Lördag. Blir borta 5 dagar. Sedan ska vi ut på riktigt äventyr! Vi fick en häst och vagntur i bräöllopspresent -04 som vi inte utnyttjat ännu, men nu ska det bli av. Under tre dygn ska vi ha två hästar med vagn som vi sköter om själva, lagar mat på spritkök, slår läger etc. Det är fyra vuxna, två 2 åringar och så lilla Molly... Antingen kommer det att bli underbart eller ett helvette. Hur som helst något vi kommer att minnas läääänge! Ni då, några spännande planer??

Vad skönt med pottframsteg! Här går det så där... :? Maja vill gärna gå utan blöja, men kisset överraskar henne fortfarande. Hoppsan, där kom det kiss i soffan, på mattan, i fotöljen etc. Vet inte riktigt hur länge det behöver vara så. En gång har det kommit kiss i pottan, men då satt hon på pottan och tittade på TV, så hon blev nog lika förvånad som vanligt, men kisset kom där det skulle...

Nu ska jag gå till gymmet och vara duktig! Vi hörs!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Japp, här har vi nu tagit tag i nätterna och det går faktiskt ganska bra. Hon lägger sig 19.30, så egentligen ska hon inte äta förrän 03.30, men jag har satt en mental gräns på 3. Första natten vaknade hon 2.15, jag vagnade till och från till 2.35, sedan var hon tyst, men vaken fram till 02.55, då jag tog upp och gav mat. Andra natten vaknade hon 3.15. Hurra! \:D/ Tredje natten vaknade hon 2.30, vagnade till och från och tog upp vid 03.00, då hon fortfarande grymtade. Fjärde natten (i går natt) vaknade hon 00.30... :shock: Men jag la till rätta, skakade vagn och drog i vagnen två gånger. Hon grymtade och grejade och somnade om! :o Fick väcka henne vid 03.50. ska bli spännande att se hur natten blir.

Förlängningen till 6 timmar skötte faktiskt Molly själv, tack och lov! Hon sov nästan 6 timmar natt redan från början. Vi har haft mer problem med att få till omsomning efter nattmål, något som nu börjar funka riktigt bra.

Jag köpte faktiskt apotekets nappflaska och dinapp, de funkade för Maja, så jag tänkte att de säkert kan funka igen. Kopp tror jag är svårt när de börjat bli lite större än precis nyfödd. Läste nån tråd om det, där det sas att de sätter i halsen så illa etc. Trpor att någon har gett på tesked dock... Hur som helst, apotekets är inte särskilt dyr (50 :-), så det är ingen jättestor investering.

Nu verkar mjölken ha runnit till bättre, för Molly ville varken ha mer igår kväll eller nu ikväll. Skönt! Har druckit amningste från Weleda (snordyrt, så det är nog klokt att koka eget...), pumpat efter varje mål samt försökt dricka mycket vatten. Det där med att vila blir det dock inte så mycket med... Full fart hela dagarna med storasyster, varesig jag vill eller ej.

Semestern blir en tur till min släkt i Stockholm redan nu på Lördag. Blir borta 5 dagar. Sedan ska vi ut på riktigt äventyr! Vi fick en häst och vagntur i bräöllopspresent -04 som vi inte utnyttjat ännu, men nu ska det bli av. Under tre dygn ska vi ha två hästar med vagn som vi sköter om själva, lagar mat på spritkök, slår läger etc. Det är fyra vuxna, två 2 åringar och så lilla Molly... Antingen kommer det att bli underbart eller ett helvette. Hur som helst något vi kommer att minnas läääänge! Ni då, några spännande planer??

Vad skönt med pottframsteg! Här går det så där... :? Maja vill gärna gå utan blöja, men kisset överraskar henne fortfarande. Hoppsan, där kom det kiss i soffan, på mattan, i fotöljen etc. Vet inte riktigt hur länge det behöver vara så. En gång har det kommit kiss i pottan, men då satt hon på pottan och tittade på TV, så hon blev nog lika förvånad som vanligt, men kisset kom där det skulle...

Nu ska jag gå till gymmet och vara duktig! Vi hörs!
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej :)
Förlåt att jag har dröjt med svaret, jag har haft så dåligt med tid på kvällarna.

Vad spännande med häst och vagn. :) Du får rapportera sen hur det var. Verkar ju jättemysigt.

Det går lite bättre med kvällarna, sen igår. Jag provade att dricka öl och det hade jättebra effekt. Blev riktigt förvånad. Brösten brukar vara tomma och sladdriga :oops: på kvällarna, men efter en lättöl hade det blivit ny mjölk, fast hon åt under tiden. Det ena är fortfarande hårt, det har varit fullt hela dagen. :?
Sen sov hon 6½ timme på natten också. Hoppas det håller i sig. Idag har hon varit lite trött på dagen och svår att hålla vaken så det kanske blir sämre nu. Skönt iallafall, slipper jag hålla på och krångla med extra.

Det funkar lika för Karl, med kisset. Det är väl 50/50 om det kommer i pottan eller någon annanstans. Idag kom det i teven. Jag blev livrädd, han kunde ju fått en stöt och dött. Stod bakom den och kissade. :o
Han vet när det är på väg, för sekunden innan så talar han om att kisset kommer. :roll: Men han hinner ju inte till pottan då.

Bajset funkar bra, de senaste dagarna så har det kommit rätt, utom när han har blöjan på, när vi är ute.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Sommardvala i den här tråden... :wink: Men nu är jag tillbaka och med på tåget igen.

Här har Molly nu hunnit bli 3½ månad. Gjorde sin första vändning mage till rygg idag och är på god väg åt andra hållet.

Schemat 45 - 2 - 45 - 12 (med nattmål) sitter dagtid hyffsat bra. Nattmålet har dock strulat en hel del. Mycket tack vare semester och att vi varit iväg där hon inte sovit i sin vagn, utan bara i insatsen. Jag har därmed tagit upp och gett mat när hon vaknat, med andra ord ibland 2 ggr per natt. Men nu hemkommen och åter i lite normala rutiner är det dags att styra upp. I går natt sov hon av sig självc 19.30 till 04.30. I natt vaknade hon 1.30, jag vagnade 3 ggr hon somnade om och jag väckte henne 5. Känns bra! Hoppas att vi är på spår. En förkylning stör henne dock, men jag tror att den är på tillbaka gång.

Ger numer alltid flaska innan nattning, ibland ersättning ibland bröstmjölk beroende på om jag pumpat under dagen eller ej. Mängden som går ner varierar stort! Ibland 1 dl ibland 25 ml. Men detta har gjort läggningarna mycket lugnare. Inget skrikande alls nästan.

Ja, häst och vagn var det. Spännande upplevelse! Maja och hennes jämngamla kompis sov i vagnen i sina resesängar på natten, jag, mannen och Molly i tält. Lagade mat på spritkök och åkte med häst och vagn under barnens långsovning. Vi hade sådan tur med vädret. Under 3 dagar endast 1 skur på 5 minuter!

Potträning går si sådär. Har läst lite här på forumet och nog kommit fram till att Maja inte är redo än. Hon går mycket utan blöja och pottan står framme, men hon blir fortfarande förvånad när kisset kommer...
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Vilken bra tråd :D Kan inte ni läsa min tråd på späda barn och små :?: :

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12523

Kram despomorsan :roll:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Åh, jag har inte sett att ni har skrivit här. Vad kul :)

Frieda, jag har läst din tråd, men jag har inte något vettigt att komma med där tror jag. Inte som inte redan sagts.
Går det bättre nu förresten?

Majamamma :arrow:
Skönt att det går bra. Vad jobbigt med förkylning när man är så liten. Karl var inte sjuk förrän han var 9 månader, så jag blev jättenervös när Liv blev snorig när hon var en vecka bara. Men det gick fort över, tur.

Det låter som en kanonsemester ju. Var åkte ni någonstans?

Livs kvällar går bättre nu, hon somnar ca. 20.00 och är oftast nöjd. Jag tror att ibland när jag har trott att hon var hungrig så har hon varit trött. Vi har börjat med ett schema nu och det gör att hon inte blir lika övertrött, även om det inte har följts slaviskt. Men det har iallafall blivit tre lurar varje dag ungefär lika mycket sömn. Utom idag, då blev det fel hela dagen. :( Nya tag imorgon.

Är Maja rumpnisse när hon är utan blöja?
Om inte så kan det vara bra att börja utan byxor så de ser var kisset kommer ifrån.

För Karl funkar det fint så länge han är byxlös och det inte är för mycket stoj, besök eller så. Men har han byxor så kissar han på sig. Måste väl lära honom det också snart. Att byxorna inte är blöja.
Jag blev verkligen imponerad en dag när han klättrade upp ur badkaret och kavade sig upp på toaletten. Sen satt han där, med risk för att ramla ner i hålet, och bajsade. :o =D>

Kan Maja klättra ur sängen?
Karl kan fast han gör det inte när han ska sova, verkar inte som om han kommit på tanken än. :) Hoppas han inte kommer på det heller.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Hej!

*frieda* Du har fått lite tips av mig i din tråd. Hur går det nu??

Susanneethel:
Här börjar förkylningarna bedarra, men dock har jag åkt på halsont och en sån hemsk heshet att jag knappt kan prata. Får viska mig fram i tillvaron. Molly är nästan bra, och Maja har sin efterhängsna hosta som hon alltid får efter förkylning. Så det går åt rätt håll.

Häst och vagnturen var i Väderstads trakten, närheten av Ödeshög. Mysigt!

Det är ju så bra med standardmodellen, att man har något för ögonen, men blir det inte just så, så är dte inte hela världen. Nya tag i morgon, precis som du skriver! Skönt att det börjar arta sig! Jag var tveksam till schema över sommaren först, men är så här i efterhand glad att vi satte ett schema vid 8 veckor. Det har funkat kanon. Här är det mer nätterna som inte vill sig med för tidiga uppvak för nattmål samt för tidiga morgonuppvak... Tror att hon inte får tillräckligt med mat, så idag har jag gett extra efter båda målen gjorda hittills. 50 ml gick lätt ner båda gångerna. Ska bli spännande att se om natten blir annorlunda utav mer mat.

Maja är helnaken rumpnisse här hemma. Har börjat sitta på pottan samtidigt som hon tittar på TV, men det är som sagt fortfarande så att det kommer kiss och så utbrister Maja efteråt: Oj, kiss! Bajset däremot är hon väl medveten om, men där VILL hon ha blöja och inget annat. Samt ett "handtag" att hålla siog i! :lol:

Nej, här har vi inte ännu haft något klättrande... Men jag känner att det är på gång. Maja har varit rätt sen motoriskt och knappt kunnat gå i trappor enkelt. Men på sista veckorna har hon utvecklats enormt, så nu klättras det på stolar och bord och gud vet vad här hemma. Så det dröjer nog inte så länge. Fast jag är inte orolig för sömnen, någon mer sängkär person finns nog inte...
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Majamamma skrev:
Maja är helnaken rumpnisse här hemma. Har börjat sitta på pottan samtidigt som hon tittar på TV, men det är som sagt fortfarande så att det kommer kiss och så utbrister Maja efteråt: Oj, kiss! Bajset däremot är hon väl medveten om, men där VILL hon ha blöja och inget annat. Samt ett "handtag" att hålla sig i! :lol:
Ja, det låter nog som en bra ide att vänta lite. Tills hon vet att kisset kommer. :idea: Annars har hon ju ingen chans att säga till. :-k

Vi ska låta Karl gå utan blöja ute också nu, han har visat att han kan idag. Hoppas vädret håller i sig. Det tar ju honom en minut att få av sig kalsongerna, då lär det ju bli olyckor om han har mer kläder. Han måste ju sätta sig ner när han trär dom över fötterna, ibland fastnar dom också. :) Då blir han arg och vrålar "Aaaktaaaa" åt byxorna. Han gör det åt folk också när dom står ivägen. :oops: Och åt möblerna om de står ivägen när han kommer farandes på sin bobbycar. Och åt mig när jag sjunger. Han menar nog håll käft då, men det ordet har vi inte lärt honom. :)

Vi hade ju inte så bråttom med schemat heller, men nu märker jag att det är dags att ha det. Det har ju blivit automatiskt likadana dagar, om hon vaknar rätt tid på morgonen. Och då vet man vad som är på gång och behöver inte fundera så mycket och komma ihåg när hon sov och vaknade o.s.v. Och hennes pappa kan få ett hum om det också. Han är inte den som kollar på klockan så ofta så han visste aldrig hur länge Liv hade sovit eller varit vaken.
Plus att vi slipper att sista luren kommer fel. Någon dag blev det ingen lur nr 3 och då var hon övertrött och skrek på kvällen.
Hon verkar ju flexibel, ibland är första luren 2 timmar ibland 2.5. Men då tar hon igen halvtimmen på em. Det blir lika mycket sömn ändå, fyra timmar sammanlagt på dom två lurarna. Sen väcker jag om det skulle bli mer.
Nätterna har gått bra, utom i natt, då somnade hon inte om förrän efter två timmars ätande och bökande. Det var väl ingen bra dag igår. :(

Hoppas det går bra med maten då. Ni kanske kan börja med smakportioner också snart. Eller vill ni vänta :?:

Om man börjar med lite gröt eller grönsakspuréer så kan man ju ge första gångerna på förmiddagen, innan man vet att det går bra. Så hon inte får ev. magknip på natten. Sen kan man ju ge till kvällen. Jag minns att jag ökade mängderna bra fort, Karl slukade allt han fick. Han var nog inte heller riktigt mätt på mjölken då. Vi började när han var prick fyra månader.
Man får ju se hur fort man kan öka. Och akta sig för förstoppning. Det kan de ju lätt få när de är så små. Jag gav alltid katrinplommon några skedar så fort jag såg att bajset blev hårdare. Innan det blev hårt, det var fortfarande mjukt.

Krya på er, ont i halsen är ju inte kul.
Majamamma
Kontakt:

Inlägg av Majamamma »

Har en kort stund av lugn och ro (ja, så lugnt det nu är när jag står och lyssnar på lillan som inte tycker att det är ett dugg roligt att sova... :roll:). Jag tycker att det är så svårt att få till rutiner som innebär lite lugn och ro för mig emellanåt... Eftersom de två små har samma uppgång och nergång så blir deras mattider de samma. Och det är bökigt! Jag tycker att jag flänger omkring mest hela dagarna. Men jag vet inte hur jag ska komma runt det? Jag vill ha dem i samma rum inom kort (jag sover så uselt med lillan jämte mig), och då behöver de ju ha samma tider... Nå ja...

Har ni ensamlek åt Karl, och i så fall när? Maja leker på morgonen, men jag tycker att det äter upp för mycket av förmiddagen... Samtidigt ser jag inte när det skulle ligga istället...

Skönt med potträning som går åt rätt håll... Här kommer vi nog dras med blöja ett bra tag till...

Vi har haft lite sådanna böknätter också, men det rätade upp sig när hon var 6-8 veckor. Nu var det längesedan hon inte somnade om omgående efter matning. Här vaknas det dock för tidigt då... I natt vaknade hon redan 2.30. Låg och bökade, tjattrade, sög på handen, bökade, somnade 5 minuter, vaknade bökade osv. 3.20 tog jag upp henne och gav mat. Sedan sovs det med uppvak som hon löst själv fram till morgon. Problemet är att jag vaknar på alla hennes uppvak...

Började med smakis i går. Banan. Hon såg varken imponerad eller avskräckt ut, utan bananen åkte mest in och ut på tungan... Hoppas kunna öka på mängder etc ganska snabbt. Ger tillägg efter ammning nästan varje mål. Varierande mängder som går ner 25ml - 1 dl.

När börjar mannen din jobba? Skönt att vara två så länge! Här blev jag själv igen efter 5 veckors gemensam ledighet i måndags. Usch, vad jag vant mig vid att vara två. Kanske därför det känns extra rörigt just nu.

Dags att plocka upp den stora från ensamleken.
Mamma till
-Maja 0507
-Molly 0704
-Miranda 0902
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"