sova på semester

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Filippa

sova på semester

Inlägg av Filippa »

Hej hopp!

Jag har en liten fundering!
Vi ska snart iväg på semester och jag undrar hur jag ska göra med lillans sovplats. Hon är en säker sovare och är 2.5 år. I vanliga fall sover hon i eget rum, mörklagt och i spjälsäng. :D
Som det ser ut på semestern kommer vi alla att sova i ett litet utrymme på madrasser på golvet. Det verkar jättesvårt att få till en egen liten hörna för henne. Min fråga är om ni tror att vi ställer till hennes säkra sömn gemon att sova så här i sju nätter.
Vi har provat vid ett tillfälle innan i sommar men då rörde det sig bara om två nätter. När vi kom hem körde vi bara på som vanligt med lite exta attityd och då gick det hur bra som helst.
Vad tror ni :?:

Kram Filippa
mamma till son f?dd mars-01 och dotter f?dd januari-05
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Kan ni inte ta med resesäng? Tar ju ännu mindre plats än en madrass. Då kanske ni kan hänga över en filt el liknande som skärmar av mot er andra.

Annars kanske ni kan boa in madrassen med lite handdukar och filtar, eller en stol som ni lagt ned.

Skulle det trassla till sig går det alltid att ordna upp på hemmaplan sedan.

Det kommer gå jättebra...Njut av semestern

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Jag har skrivit om hur vi gör när vi sover i tält hela bunten här

:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12209

Funkar även i madrasserade rum :wink:

Lycka till :!:
/Fjällmor
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Hej Filippa
Vi sover i båten ibland på sommaren och där ha vi också trångt. Med attityd så funkar det mesta, dessutom tycker jag att de är väldigt flexibla kring 2år. Det enda som hände oss när Harald sov hos oss var att han halvt sovande gav oss smällkyssar rakt på munnen. Men det är ju trevliga bekymmer;-). Eventuellt strul kommer att ordna sig när ni kommer hem, jag lovar!
Hoppas att ni får en trevlig semester!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"