Hej!
Jag har tidigare skrivit och berättat att vår lilla Isabella vaknar 05.30-06.00. Hon blir så ledsen så vi har gått upp då, vilket inte förändrar läget till det bättre... Inte nog med detta. Nu har hon börjat gnälla kl 04.00 och håller på minst en halvtimme innan jag kan få henne att somna om med ramsan. Jag stressar upp mig själv då jag så gärna vill och behöver sova! Sur och grinig med munter ton ramsar jag av hela mitt hjärta! Hon lyssnar och svarar på ramsan men efter 30 sekunder börjar hon stånka och grina igen. Vad kan jag göra???????
När Isabella gråtit en stund blir hon så pass vaken att hon ställer sig upp och gråter vidare. Då måste jag ju gå in till henne. Och är hon då så pass vaken att hon märker att jag kommer in så vill hon absolut inte sova vidare... Jag går ut ur rummet, lägger mig sur i min säng och försöker ramsa henne till sömns... och så håller vi på. Suck.
Isabella är en liten klocka och följer vårt schema helt i övrigt. Somnar som en stock 19.30. Så jag är ju lycklig över denna förändring från tidigare.... Men vad gör jag med vargen?
Weronica
Mamma till Isabella 14,5 månad. Startade kuren den 23 februari.
Isabellas klocka
Backa backa backa backa, hack i skivan igen.
Detta har du bjudit in till själv genom att göra morgon tidigare än enligt schemat.
lätt hänt! Finns en massa trådar om tidigt uppvaknande där det står många bra tips, kolla in dem. Detta fixar ni när ni bestämmer er för det!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Hej igen.
Jag säger igen - läs på!!! ALLT som finns om sova hela natten-kuren. Du måste veta när du ska göra vad och varför.
Du ska svara på hennes fråga - som kl. 5.30 är "är det morgon nu?" - med ett nöjaktigt svar. Ramsar du först och sedan går in och tar upp när hon gnölat en stund, så blir hon ju totalförvirrad.
LÄS LÄS LÄS och sedan en gång till. Man hittar något matnyttigt varje gång man läser.
/LO
Jag säger igen - läs på!!! ALLT som finns om sova hela natten-kuren. Du måste veta när du ska göra vad och varför.
Du ska svara på hennes fråga - som kl. 5.30 är "är det morgon nu?" - med ett nöjaktigt svar. Ramsar du först och sedan går in och tar upp när hon gnölat en stund, så blir hon ju totalförvirrad.
LÄS LÄS LÄS och sedan en gång till. Man hittar något matnyttigt varje gång man läser.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum