Tupplurarna

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Tupplurarna

Inlägg av Gäst »

Hej igen.
Jag hade ju en fråga till. Isabella sover 20 minuter på förmiddagen och en timma på eftermiddagen. Hon är trött då och nickar bestämt när jag frågar om hon vill ta en tupplur.
Men. Jag fick henne inte att somna med ramsa eller buffning de första dagarna så då blev det att jag låg hos henne i vår säng när hon somnade och gick sen upp. I vagnen somnar hon lätt när vi är ute och går, men det är inte alltid lilla mamsen vill gå ut.
Behöver jag ändra på detta eller är det ok att ligga hos henne? Hon kanske blir ännu mer mammig?

Weronica
JH

Inlägg av JH »

Om du kör SHN så ska du INTE ligga hos henn när hon ska sova. Det ska du heller inte göra om du inte alltid vill göra det. Om hon vänjer sig vid att ha dig där hos sig, så kommer hon så småningom inte att kunna somna utan dig där. Är det ok för dig, så är det ju ingen fara, men det kan också påverka läggning vid andra tidpunkter på dagen....
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur gammal är hon?

Det är klart att du kan ligga jämte henne, men det är inte något vi här tror på och inget vi rekommenderar.
Vill du ha hjälp med kuren så läs på allt först. Gärna flera gånger. Sedan är du välkommen med ALLA frågor du har.

Sova hela natten-kuren är ett sätt att lära barnen att somna och somna om, trygga i sin egen säng. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"