Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :heart:
Ja...vi kör med matschema som vi haft det innan.Det var bara att jag blev lite osäker för jag tycker själv att mellan 13 och 15.30 att det är lite tätt inpå med mat.Jag testade mest på kul igår iallafall att skjuta på middagen till klockan 16 ,men då vägrade hon överhuvudtaget att ens stoppa in vällingflaskan i munnen.Hon blev riktigt förbannad.En halvtimme senare så fick jag i henne iallafall.Tänk vad en halvtimme kan göra mycket egentligen.Så nu kör vi som vi haft det innan.Det var kul att testa iallafall.

Jadu Åsa,en gång är ju ingen gång :) Men visst blir man osäker ibland.Man lär sig av sina misstag. :)

Idag har jag och en kompis varit borta hela dagen och shoppat :D :D Första gången på snart 7månader jag varit borta från Liw mer än nån timme.Vi var runt och kollade i mest inredningsaffärer.Tog en dagens på Thairesturang och avrundade med en glass på en strutsfarm som finns utanför Borlänge.Glassen är gjord på strutsägg och väldigt delikat kan jag lova :D

Nu ska jag ut med sambon på våran färdiga utealtan och dricka några cider. :wink: :D
(vad många :D det blev,men jag känner mig full av ny energi efter dagen :D )
Ha det bra alla
Kramar från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Mia: nej jag har svårt att se att du skulle "dutta" trots att jag inte har träffat dig verkar du inte vara en person som skulle krångla till det i onödan direkt. Bra påminnelse om hur man ska agera när det är dags för avancerad gymnastik i sängen. Malte försöker dra sig upp mot allt i sin omgivning, så jag gissar att vi snart är där också. Ska minnas ditt inlägg då

ulrikaj: ja man ska köra på det som funkar. Vad härligt det låter med en dag för sig själv.

Åsa: hur gick natten

Imorgon ska vi på båtsemester i några dagar. Vi har inte sjösatt vår båt denna sommar, men svärföräldrarna har sin i sjön och imorgon bär det iväg till en ö som heter Verkön. Ev får Vega sova på deras båt ( tillsammans med dem såklart) Vi kommer annars bo på ett vandrarhem som ligger precis vid bryggan. Även om vädret inte är det bästa, ser jag fram emot lite båtliv och förhoppningsvis liite sol och bad. På ön finns ett slott också, med restaurang. Imorgon kväll tänkte vi lägga barnen och sedan äta en god middag där ( slottet ligger väldigt nära vandrarhemmet) Om ni är i Östersund ngn gång så rek. jag verkligen att åka ut till Verkön , det är verkligen jättefint där.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
fjällström
Kontakt:

ramsan

Inlägg av fjällström »

Hej Vänner!
Äntligen sol och värme :D

Jag hade bestämt mig för att kura lilla Elin då jag ansåg att ramsan inte fungerade som den skulle. Men helt plötsligt så funkar den :wink: Både vid ev. uppvak under långa luren och på morgonen när hon vaknar av Storasysters tidiga morgon. Hon somnar inte alltid om, men hon ligger tyst och nöjd i vagnen tills vi gör glad morgon.

Nu fungerar vår sida! Hälsa på oss!
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor :heart:
Sara 0507 och Elin 0702
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Vad skönt att ramsan fungerar fjällström :thumbsup:

Jättefin sida ni har!
Jag har oxå lagt ut några nya bilder på Liw och Jacob på våran.

Kram ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej!

Kan inte skriva. Kriget har varit i full gång. Natten gick åt HELVETE!!! Jag har inte sovit i huset sedan dess...

Vågar inte skriva. För många i huset. Så pass jobbigt är det! Rapporterar när vi är hemma igen, tror jag. (Efter torsdag!)
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej :heart:
Usch åsa,det där låter inget vidare kul :(
Vad jobbigt för dig.Tänker på dig ochg hoppas det ordnar upp sig till slut iallafall.

Linda:Hoppas helgen varit bra med båtliv och allt.Jag måste erkänna att det låter himla roligt det där. :wink: med att ut och åka båt.
En gång i min ungdom :) så var jag tillsammans med en kille som hadde båt.Jag var strax över 20år.Vi var ute en midsommarhelg i Stockholms skärgård och åkte ut på olika öar med hans kompisar.(jag kan berätta att Gladys var med)Hon sjöng förståss och vi sjöng med så gott det gick och han jag var tillsammans med spelade gitarr.Det här var aldeles innan hon blev känd.Det var så himla mysigt och den helgen glömmer jag aldrig.
Hoppas ni haft fint väder.

Förra veckan så gjorde jag äntligen slag i saken och tatuerade min andra tatuering.Den här gången blev det ett oinfyllt :heart: på armen.Jag har gått och tänkt och tänkt länge nu,så när en kompis skulle iväg så hakade jag på jag oxå.Det är bara det att när man gjort en så blir man sugen på att göra en till. :wink: :lol: Men nu räcker det för ett tag iallafall.Jag börjar bli för gammal för sånt där :lol:
(den älsta min tatuerare gjort en tatuering på var 79år,så jag har några år på mig :roll: )

Kram ulrika
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Tillbaka i stan. Vi har haft en fantastisk helg, tur med vädret, bra boende på vandrarhemmet och perfekt miljö för småbarn. Måste få skryta lite. Vi fick två rum på vandrarhemmet, och lade barnen i det ena. Malte hade aldrig sovit i resesäng förut och Vega har sovit i eget rum sedan urminnes tider
(ungefär) Malte är ju också van att sova i eget rum. Lite frågor första kvällen från Malte. Vega blev nog lite konfunderad för hon låg och sade "neeej" lite frågande ton. En extra ramsa satte punkt för vidare funderingar. Vi satte på barnvakten och åt en god middag på slottet. Klockan 06.00 hör jag lite kvitter från Vega. En pangramsa och sedan knäpp tyst till morgon klockan 07.00 :D Följande natt gick ännu bättre. Tyst och lugnt vid läggning och inget stök alls på morgonkvisten.

När vi kom hem på eftermiddagen idag flyttade vi in Maltes säng till Vegas rum, så nu får de dela rum framöver. Vega var jätteglad och upprymd över att få dela rum med lillebror :D :heart:

ÅsaB: usch och fy, det låter inte alls roligt. Hoppas inte att det kastar allt för mkt skugga över semestern och familjerelationer

Kram
Linda
fjällström
Kontakt:

funderingar

Inlägg av fjällström »

ÅsaB, Du finns i mina tankar! ALLT vad gäller sömnen går ju att ställa tillrätta igen :wink: Du vet ju hur, men kanske är det inte läge där du befinner dig just nu :?

LindaVega, Härligt med en liten semetertripp :D Och vilka ungar :!:

Ulrikaj, så modigt av dig att tatuera... Jag har/är sugen, men vågar inte :oops:

Nu behöver jag lite hjälp från er erfarna :)
Elin har som sagt vaknat redan vid 6-tiden ett tag. Hon har tidigare nöjt sig med en ramsa, men de senaste dagarna har hungergråten satt igång. Jag har vagnat, ramsat, vagnat fram till kvart i sju. MEN imorse vaknade hon redan kl 4 med hungergråten :shock: Jag tog upp och matade :oops: Eftersom hon väckt storasyster flera dagar i rad, så vågade jag inte börja vagna. Hon somnade nöjd och belåten efter maten. Fick väcka kl 7.
Hon är nu fem månader och växer så det knakar :shock: Vad ska jag göra? Mata de mornar hon vaknar för tidigt, eller envisas med ramsa och vagning?!
Sara 0507 och Elin 0702
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

fjällström: Hur äter Elin? när Malte var fem månader åt han gröt 2 ggr/dag + lunch. På eftermiddagen ammade jag men var tvungen att fylla på med frukt direkt efteråt. Han stod sig helt enkelt inte så länge på enbart amning vid ett mål. Jag skulle mata på mer så ska du se att hon sover bättre. Tar hon flaska kan du ge välling på kvällen. Annars är pipmugg bra, då rinner det lite fortare och blir mer som att dricka istället.

Linda
fjällström
Kontakt:

elin

Inlägg av fjällström »

LindaVega, tack för snabb hjälp!
Elin tar inte flaska, men pipmugg går bra, ibland...
Hon äter gröt till lunc + kvällen. Kanske är det bättre att ge gröt till frukost och kväll och en lunchpuré istället. Har 5-månaders burkar hemma, så det är ju bara att sätta igång :wink: Jag vet ju att det beror på matintaget, att hon vaknar tidigare. Får lägga lite extra krut på maten dagtid.
Sara 0507 och Elin 0702
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej alla :heart:

Snabbt inhopp fjällström. :D Här har jag ständigt förvånats över den lille raringens matintag. :shock: Vid fem månader år han välling/göt, pure+dessert, gröt, välling och amning där emellan. Nu har jag dessutom fått lägga på ett lagat mål till på eftermiddagen. Tycker inte han gör annat än att äta men är väldigt aktiv och kryper redan. Så det går väl åt.

Välling ville han först inte ha men till slut så gav jag mild 6 månaders från tetra. Mm...

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
fjällström
Kontakt:

förstoppad

Inlägg av fjällström »

Hej vänner :D
Nu vet jag varför Elin ätit dåligt de senaste dagarna. Hon är näst intill förstoppad :( Hon skriker hysteriskt när hon ska bajsa och det som kommer ut är hårt som harlortar :?
Ska sluta ge banan. Hon äter minst 1 varje dag. Får ge katrinolommonouré till efterrätt istället. Hon somnade på stört ikväll efter att ha kämpat i en timme med sista bajsningen :cry: Kan tänka mig att det blir en stökig natt i natt. Och jag tror nog att jag matar om/när hon vaknar. Hon har ätit uselt idag.

God natt!
Sara 0507 och Elin 0702
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

fy vad jobigt det låter fjällström :( Hoppas lilla Elin blir bättre snart i sni lilla mage.
Först en massa öroninfamationer och sedan detta :( Nu vet du iallafall varför hon inte ätit så bra på sistonde....
Krya på er kramar till Elin från mej. :heart:

Linda:vad mysigt ni verkar haft det under eran båttripp. :) Tänk vad skönt vid sånna här tillfällen det är att ha "barn som sover på nätterna".
Hoppas det även går bra för Malte och Vega att dela rum.Rapportera!!!

Kram till er alla
/ulrika
fjällström
Kontakt:

sömn

Inlägg av fjällström »

Nu är lilla Elins mage i form igen :D En burk katrinplommonpuré, och så var saken klar!

Har nyligen skrivit lite om AW på min blogg, titta in!
Sara 0507 och Elin 0702
fjällström
Kontakt:

schema

Inlägg av fjällström »

Hej igen!
Känner att jag måste ta itu med schemat. Nu sover hon 12-45-2-45. Hon har oftast svårt att komma till ro sista 45-minutaren. Där igenom rasar ju schemat :? Under förra veckan fick hon bara sova 20 min. sista passet, men då var hon övertrött till kvällen, åt just inget och hade svårt att somna till natten :? Hon är prick fem månader gammal.
Hur såg era scheman ut vid den åldern?
Behöver både mat och sömn-tider. Och gärna vad ni serverade för mat också vid de olika tiderna :oops: Ammar inte så mycket nu. Välling går numera bra - i pipmugg :wink:

Nu ska jag leta rätt på tvättstugan som ligger begravd någonstans under en massa tvätt :?
Sara 0507 och Elin 0702
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"