jesus, gud & satan och alla andra!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
cissii

jesus, gud & satan och alla andra!

Inlägg av cissii »

finns det någon 15 barns mamma här som kan hjälpa mig med ett svar snabbt som attan!
jag fick barn för 7, 5 mån sen och har inte fått tillbak min mens sen dess. inget konstigt tänkte jag eftersom jag alltid har haft oregelbunden mens. gjorde för säkerthets skull ett test för några mån sen som visade negativt. har haft näseblod precis som förra gången jag var gravid plus lite andra symptom, men allt kan relateras till stress ( vilket jag har varit, stressad och nere, även det symptom iofs...)
men idag så märkte jag att mitt ena bröst läckte råmjölk!!
slutade amma för 3 mån sen, KAN det vara så att det är någon slags mjölkrest eller så från det :roll:
eller är jag gravid igen?
ska såklart göra ett test imorgon igen, men finns det någon som vet om det kan vara så att man kan ha mjölk kvar i brösten så långt efter?
herregud, är jag gravid kommer jag föda när celeste är ca 1 år!
jag är helt svettig nu, mamma mia.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag har inte 15 barn, men nästan hälften ;)

Försök att slappna av tills i morgon och gör ett test då! Visst kan du ha mjölk kvar om du slutade amma för bara 3 månader sen! Det finns de som har mjölk kvar i år efter avslutad amning! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj SÅ SPÄNNANDE! :shock: :shock: :shock:

Men om du skulle föda när Celeste är ett år, så är du typ rätt långt gången eller? Syns det något på magen? Jag menar, den dyker väl upp rätt snabbt med andra barnet, speciellt om det är så tätt...?

Hade vi inte sålt bilen IKVÄLL :roll: hade jag kunnat komma bort med ett test nu! :)

Lova att skriva imorgon så fort du vet! Och kom ihåg andningen och lugnet. Andas in med magen, och ut genom näsan. Det kommer bli så bra, hur verkligheten än blir för dig! :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

asså ja, det kan vara så alltså.
jag är ju lite nervös, om jag är gravid igen så måste jag kvala in i guiness rekordbok som den som kan utmana alla preventivmedelsbarriäer på kortast tid, med tanke på att min första graviditet borde vart omöjlig.
men någonstans så föds ett litet ljus vid tanken på ett liv som växer i magen....vi får se vad som händer.
Världens Bästa Barn
cissii

Inlägg av cissii »

hej jenny!

ja rena thrillern det här, aldrig har en natt känns så oändlig som den kommande. kan det inte bli morgon fort så jag kan köpa ett test!
hade väldigt liten mage förra graviditeten, och min mage putar ut lite nu, men det har den alltid gjort typ hehe.
om man ska titta tillbak så har jag ju haft massa symptom, men alla kan ju förklaras på annan väg med om säger.
ja vi får se.
Världens Bästa Barn
Lua

Inlägg av Lua »

Kära hjärtat :!:

Här talar du till en som har 10,5 månad mellan juvelerna :wink:

Shit, vad spännande! Rapportera :!:

Storkramen från Lua. :heart:
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jo, här är en som fortfarande ibland får mjölkdroppar från brösten, och det är 16 mån sedan jag slutade amma. Och jag är inte gravid! Bara fet...tyvärr...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jamen hallå Cissii!! :D :shock:

Du kan inte bara lämna oss i denna ovisshet?!?! Har du testat?

/Jenny
cissii

Inlägg av cissii »

ojoj :D
jag har jobbat hela dagen och inte hunnit rapportera in... :oops:

köpte för att vara på den säkra sidan två test, båda visade negativt.
men alltså jag är ändå inte 100%, så jag ska gå till MVC imorgon så jag vet helt säkert sen.
En sak som är kul även ifall jag inte är gravid, är ivf att jag kommer vilja ha barn snart igen, för oj vad roligt det känns med ett till!
Och jag är inte gravid! Bara fet...tyvärr...
hahaha! lite mitt problem med, jag är inte fet men har alltid haft en stor putmage, ser typ gravid ut jämt.
Världens Bästa Barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

En sak som är kul även ifall jag inte är gravid, är ivf att jag kommer vilja ha barn snart igen, för oj vad roligt det känns med ett till!
Skön insikt!

Så var det för oss också. Vi hade slarvat lite och så kom inte mensen :o . Hjälp panik jag kanske är gravid igen :shock: , tänkte vi då. Och så blev vi tokbesvikna när jag inte var det. Så det var så vår "medvetna" bebisverkstad startade igen i vintras :D .

Jag antar att testen stämmer, men skönt att få ett expertbesked :) från barnmorskan också imorgon. Så du slipper gå och grubbla, menar jag.

/Jenny :D
Siobhan

Hmm

Inlägg av Siobhan »

Nu har jag ingen personlig erfarenhet, men jag känner till ett par fall där kvinnan blivit gravid trots att hon helammat samt att mensen inte kommit än.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Spänningen stiger :!: Vill bara tala om att jag har mjölk i brösten fortfarande :shock: :roll: Efter 28 år :!: :!: I och för sig var det ju nio ungar som sugit sig fram genom tillvaron men ändå... :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"