läggningen tar evigheter

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
lee

Inlägg av lee »

Tack och hej igen!!!!

Igar fick Miranda feber igen. :cry:
Eftersom jag inte var hemma var jag tvungen att aka till Apoteket och kopa medicin här i Estland.
Bebisen började grata pa natten och min mamma hade tagit upp henne och gungat henne i famnen. Jag hann inte ditt i tid. Hon tyckte att jag var hjärtlös manniska som inte älskade mitt barn och lät henne grata ensam i mörka rummet utan tröst. :( Jag tog M. och la henne i sin säng igen men fick höra 3-timmars skrick för hon förstog ju inte vad som hade hänt.Det är svart om man blir distraherad.... :evil: :evil:

:?: Sen har Miranda börjat sova bara en halv timme, max 40 minuter pa dagen. Hon sover 2 ggr och sammanlagt blir det 1 timmes sömn pa hela dagaen och hon kan inte ma bra av det. :( Hur hanterar jag situationen om hon vaknar efter en halv timme fast hon borde sova 1,5 och1 timme.
Igar ramsade jag och avvaktade osv men till slut (efter en timme) sa var det dags att ta upp hennne och det fick jag göra.

:?:Om hon vaknar 20 minuter eller en halv timme före tiden hon borde vakna pa morgonen, ska jag ramsa da??? Oftast börjar hon skrika och om jag ramsar men ända gar in efter 20 minuter och tar upp ett skrikande barn, blir det ocksa fel.... :? :?
Ja just nu känns det verkligen inte super roligt, speciellt om man inte far ngn stöd fran andra familjemedlemmar!!! :(
Lee / mamma till min Prinsessa Miranda Milena 06/11/02 :)
Elle

Inlägg av Elle »

Hej lee!

Har du Barnaboken? Där i står mycket att läsa om åttamånadersångesten som jag tror dottern är mitt uppe i. Läs där och gå även via search så hittar du trådar om detta.

Vad gäller tidiga uppvak så kan dessa hanteras på olika sätt, gå även där via search så hittar du trådar. Läs och fundera vilket sätt som passar er.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lee

Inlägg av lee »

Tack för ditt svar Elle!!!

Febern är över och jag har kört stenhhart och inte tagit upp henne eller gatt in. Jag har latit ramsan göra sitt jobb. :wink:

Jag har läst Elles 5 heta tips om för tidig morgon och jag brukar servera en ramsa och sen lata henne vara. Pa kvällen brukar jag sätta pa hög musik (Tack Anna, hon älskar Strauss :lol: ) . Hon känner sig säker om vi gör lite ljud och innan jag nagonsin gar in till henne att lägga henne tillrätta, spelar jag musik för att lugna henne OCH det har alltid funkat.

Jag är fortfarande lite förvirrad över den 20 minuter max halv timme som hon vaknar tidigare. Hon SKA vakna 8 och tidigare hade vi problem mellan 5-6 da hon vaknade och ville inte somna om. Jag gjorde som jag beskrev ovan och det har försvunnit. Nu vaknar hon bara 30-20 min före 8. Hon far en snabb ramsa, max 4ggr och that´s it. Men da ger hon sig inte, hon är uppe och tills klockan blir 8 har hon jobbat upp sig och skriker.Da maste jag ga in till ett skrikande barn och man ska ju INTE göra det. Vad är bättre, ta upp henne 20 före eller kl 8 när hon redan har vaknat och är arg??????? Jag har gatt in prick kl 8 och har inte tagit upp det innan fast hon nästan alltid har vaknat 20-30 min i 8. Kan det vara att hon behöver bara 2 h pa dagen???
Hon far 1,5 timme mellan 11 och 12.30 och 1 timme mellan 15.30 och 16.30. Miranda är 8,5 maner, det kanske ar tags att skära bort en halv timme snart???????
Jag är sa glad att jag bestämde mig för SHN och kan/vill inte ens tänka pa de nätter da jag fick ga upp 10 ggr under natten och amma henne :D

!!! Jag har inte Barnaboken men sa fort jag är tillbaka i Sverige, tänker jag skaffa en! Här i Estland är den slutsald :( jag som ville köpa den till min mamma och fa henne i andra tankar :evil: :lol: :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härliga nyheter - pris och beröm :-({|=

1 tim är ett lite konstigt sömnpass som KAN påverka saker och ting till och med på andra sidan dygnet.

Jag skulle föreslå att du kör 45 min där i stället, på minuten :wink: Hon ska ha sina ca 14 tim / dygn.

Tror det löser problemet. Tillsammans med lite morgon-Strauss (härligt att good old Strauss funkar så vackert :lol: ) i stället för ramsa så pass nära Godmorgon.

Hon vet vad som gäller nu och behöver inte upplysas av DIG (som hon ju bara väntar på, så nära Godmorgon) utan kan bli påmind av en skvätt Strauss i stället. Kör det konsekvent några morgnar, tycker jag :wink: :lol:

Du vet väl att Barnaboken finns på estniska, om det nu skulle vara mammas språk (också) :?: Kooskasvamine heter den (kirjastus ilo).

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lee

Inlägg av lee »

Tack Anna!!!

Jo, boken finns i Estland men den är slutsåld, man kanske kan hitta den på biblioteket.

Kan jag spela Strauss på dagen också när hon vägrar somna????

Just nu har vi väl 8 mån ångest på gång. Hon är så arg och skriker mera och högre än hon någonsin har gjort. Skrämmande :? Det gäller väl att vara bestämt och fortsätta som vanligt. Annars sover hon HELA natten tills kl 7 och då blir det strul. Imorse fick hon lyssna på musik i 45 minuter och skrika med så högt hon kunde. När klockan var 8 lät jag klockan ringa, då hon blev tyst en stund, gick in och gjorde morgon för henne.
Hon var helt röd och svullen och det gjorde så himla ont i mitt hjärta :cry:
Kram
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"