Godbitar födda runt årsskiftet 07, typ...
-
TorpSara
Åh, så skönt att höra. Om du har kontakt med henne så hälsa, men det viktigaste är att hon är okej.
Sommarhälsningar till er alla!
/Ewa
Sommarhälsningar till er alla!
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
-
fjällström
- Kontakt:
hela nätter
Hej på er
Nu äter Elin en STOR portion banangröt till kvällen och ammas därefter. Då sover hon gott hela natten lång
Imorse gjorde vi morgon halv sju istället för sju efter att hon vaknat av ramsan till storasyster. Tänkte att det bara är dumt att börja vagna den tiden. Hon var utvilad, pigg och jättehungrig. Har idag börjat ramsa vid läggning. Ramsar och bekräftar när hon håller på att somna. Tänker köra så några dagar och sen baka ihop alltihopa. Visst gör jag rätt då
När ramsan sitter ska hon få börja sova i sin säng.
Ha det gott! Och så skönt att höra at Busmamman mår ok.
Nu äter Elin en STOR portion banangröt till kvällen och ammas därefter. Då sover hon gott hela natten lång
Ha det gott! Och så skönt att höra at Busmamman mår ok.
Mamma till två underbara, underbart envisa flickor 
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
-
Lua
Hej
Oj, vad länge sedan jag skrev nåt här! Jag har dock läst! Förra helgen var vi på husvagnssemester. Det var intressant... Snacka om att man är beroende av vädret! Första två dagarna regnade det och jag ville sälja hela familjen på Blocket... Sen blev det toppenväder och allt förändrades. Summa sumarum en toppenhelg!
Fjällstöm: låter som att ni har full koll! Rapportera vidare
I tisdags kom JennyH med familj och hälsade på oss. Det var så himla mysigt! När alla barn somnat som änglar klockan 20 satt vi ute, slogs med myggen och njöt norrbottniskt ljus och värme.
Isak ställer sig också upp! Första gången förra veckan - EXTREMT nöjd! Det leendet finns i mitt minne för evigt. Han kryper LÅÅÅÅNGA sträckor nu och kan titta på lampan när man frågar.
Kram Lua.
Oj, vad länge sedan jag skrev nåt här! Jag har dock läst! Förra helgen var vi på husvagnssemester. Det var intressant... Snacka om att man är beroende av vädret! Första två dagarna regnade det och jag ville sälja hela familjen på Blocket... Sen blev det toppenväder och allt förändrades. Summa sumarum en toppenhelg!
Fjällstöm: låter som att ni har full koll! Rapportera vidare
I tisdags kom JennyH med familj och hälsade på oss. Det var så himla mysigt! När alla barn somnat som änglar klockan 20 satt vi ute, slogs med myggen och njöt norrbottniskt ljus och värme.
Isak ställer sig också upp! Första gången förra veckan - EXTREMT nöjd! Det leendet finns i mitt minne för evigt. Han kryper LÅÅÅÅNGA sträckor nu och kan titta på lampan när man frågar.
Kram Lua.
Hej kära BB vänner
Är ju offline nu på sommaren så hänger inte med riktigt. Hinner inte lsa heller vid mina små uppkopplingar men ville ändå skicka en kram till er alla. I detta hemska väder.
Men det går ingen nöd på oss ändå, fast det blir lite "blött" att bo på 25 km2 då.
Här är nattmålet numera bortplockat sedan ett par veckor tillbaka och mer mat introducerat. Japp, det var vad killen väntat på. Han trycker i sig allt han får - och lite till. Har också börjat med 6 m välling men han behagar bara gilla tetran. Fint och dyrt ska det vara
Men den älskar han. Ammar lite då och då men inte så regelbundet. Ska ju då fasa ut till om en månad så jag kan åka till Gastsjön. Några av er ser jag väl där
Raringen är cool och himla nöjd men frustrerad rent fysiskt. tar ett par krypsteg men har inte riktigt fattat vad han ska göra med armarna.
På nätterna vaknar han ofta ca 1 timme och snackar glatt och sedan har vi strul från 5 ller 5.30 då han tycker det är morgon. Inte förvånadnde direkt - hela gänget här hemma är extremt morgonpigga - förutom jag då.
Kram på er alla
Är ju offline nu på sommaren så hänger inte med riktigt. Hinner inte lsa heller vid mina små uppkopplingar men ville ändå skicka en kram till er alla. I detta hemska väder.
Här är nattmålet numera bortplockat sedan ett par veckor tillbaka och mer mat introducerat. Japp, det var vad killen väntat på. Han trycker i sig allt han får - och lite till. Har också börjat med 6 m välling men han behagar bara gilla tetran. Fint och dyrt ska det vara
Raringen är cool och himla nöjd men frustrerad rent fysiskt. tar ett par krypsteg men har inte riktigt fattat vad han ska göra med armarna.
På nätterna vaknar han ofta ca 1 timme och snackar glatt och sedan har vi strul från 5 ller 5.30 då han tycker det är morgon. Inte förvånadnde direkt - hela gänget här hemma är extremt morgonpigga - förutom jag då.
Kram på er alla
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
fjällström
- Kontakt:
otroligt
Hej alla
Det verkar regna i hela Sverige
Men jag är inte ledsen för det. ÄLSKAR när det regnar
Det är så mysigt att få ta på lilla Sara regnkläderna och bege sig ut i skog och mark. Plaska i vattenpölar, åka kana nedför slänten, och gå en härligt uppfriskande promenad. Sara gjorde en ny upptäckt igår; alla djur går in när det regnar. Hästen som vi brukar ge en morot varje dag, hade sökt sig undan regnet. Fåren liger i sin mysiga lada och kossorna står under tak
Det är bara mamma och Sara som gillar regnet, tydligen
Har både bra och dåliga nyheter.
Den dåliga är att Sara blir mer och mer arg och frustrerad. Hon har alltid haft ett "hett" humör. Men nu går det inte att undvika utbrott längre
Hon blir arg för minsta lilla motgång. Idag fick hon inte på sig ena stöveln, och då vrålade hon allt hon förmådde och när jag välvilligt försökte hjälpa blev det sju resor värre
Hon stod med händerna knutna, skakade och vrålade allt hon förmådde medan stora tårar trillade nedför lilla kinden
Erbjöd famnen, men då skrek hon "bort"
Pappan är ledig nu, och jag vet att det fuskas en del både med tider och med delaktigheten
Vi ska bättra oss där
Ibland får jag en klump i magen och tänker att kramperna hon hade som nyfödd kanske ställt till med nåt
Den goda nyheten gäller lilla Elin. Har inte behövt dra ett enda drag i vagnen på två dagar
Hon lyssnar på ramsan och protesterar inte ens
Ikväll är min älskade make på grabbfest \:D/ Jag gick upp med båda barnen kl 19 och fem minuter senare satt jag framför datorn och ungarna sussade sött
Imorgon blir det nog premiär för spjälisen, tror jag. Lite pirrigt känns det eftersom den inte går att vagna. Buffa har jag aldrig testat. Men DET SKA GÅ BRA
Nu ska jag röja undan lite innan jag hoppar i säng
Det verkar regna i hela Sverige
Har både bra och dåliga nyheter.
Den dåliga är att Sara blir mer och mer arg och frustrerad. Hon har alltid haft ett "hett" humör. Men nu går det inte att undvika utbrott längre
Den goda nyheten gäller lilla Elin. Har inte behövt dra ett enda drag i vagnen på två dagar
Nu ska jag röja undan lite innan jag hoppar i säng
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Hej alla
Idag har jag faktiskt sett solen. Fantastiskt. Jobbar en dag till och sedan blir det semester. Förhoppningsvis så har allt sommarregn redan kommit så att vi får fint väder.
Theo är en klippa när det gäller att sova nu för tiden. Har i princip inga uppvak alls på nätterna. Inte ens om vi sover borta. Jag har blivit sååå bortskämd med nattsömnen. iofs kan han skarva efter 45 min men skarvarna har blivit lättare och ofta lyckas han somna om själv. Jag är så lycklig att allt funkar. Däremot har han börjat vägra vällingen på kvällen så vi har tagit ett steg tillbaka och återgått till ersättning. Han sover ändå så varför bråka. Kanske är det smaken på majsvällingen som han inte gillar. Om några veckor får vi testa med havrevälling.
Vi har varit på tennisinvigningen i Båstad i helgen och jag lyckades tydligen förväxla Theos matkasse (som F packat) med en soppåse så nu har jag tydligen slängt en hel del mat + hans sked och mattallrik (med lock som var himla praktisk). Det blir att gå inom affären på vägen hem och köpa ny mat samt försöka hitta en sked och någon slags förvaringsburk/tallrik. Attans också, och jag kan inte ens skylla på amningshjärna längre
Idag har jag faktiskt sett solen. Fantastiskt. Jobbar en dag till och sedan blir det semester. Förhoppningsvis så har allt sommarregn redan kommit så att vi får fint väder.
Theo är en klippa när det gäller att sova nu för tiden. Har i princip inga uppvak alls på nätterna. Inte ens om vi sover borta. Jag har blivit sååå bortskämd med nattsömnen. iofs kan han skarva efter 45 min men skarvarna har blivit lättare och ofta lyckas han somna om själv. Jag är så lycklig att allt funkar. Däremot har han börjat vägra vällingen på kvällen så vi har tagit ett steg tillbaka och återgått till ersättning. Han sover ändå så varför bråka. Kanske är det smaken på majsvällingen som han inte gillar. Om några veckor får vi testa med havrevälling.
Vi har varit på tennisinvigningen i Båstad i helgen och jag lyckades tydligen förväxla Theos matkasse (som F packat) med en soppåse så nu har jag tydligen slängt en hel del mat + hans sked och mattallrik (med lock som var himla praktisk). Det blir att gå inom affären på vägen hem och köpa ny mat samt försöka hitta en sked och någon slags förvaringsburk/tallrik. Attans också, och jag kan inte ens skylla på amningshjärna längre
MARIA, MAMMA TILL THEODOR FÖDD PÅ SIN MAMMAS FÖDELSEDAG 27/1 2007.
KING MARY skrev:jag lyckades tydligen förväxla Theos matkasse (som F packat) med en soppåse så nu har jag tydligen slängt en hel del mat + hans sked och mattallrik (med lock som var himla praktisk). Det blir att gå inom affären på vägen hem och köpa ny mat samt försöka hitta en sked och någon slags förvaringsburk/tallrik. Attans också, och jag kan inte ens skylla på amningshjärna längre
Förlåt att jag skrattar, men det är så skönt att höra att fler än jag har huvudet under armen 8)
Vi har haft tur här hos oss och haft väldans fint väder fram till i helgen, då regnet började ösa ner... Nu ska solen tydligen komma åter på onsdag, så vi passar på att städa lite inne, och slappa ordentligt!
Skönt att höra att ni alla här mår bra, och barnen med såklart!
Kram på er
Regn regn regn...
Men Waldemar mår bra. Sover kanonbra hela nätterna igenom och vaknar oftast inte förrän kvart i åtta, vilket är mer än bra. Då får jag mjukstarta lite, innan klockan ringer en kvart senare.
Vi har varit ute på äventyr. I helgen bodde vi hos mormor och det gick fantastiskt bra. Där var så mycket att se, särskilt roligt var det med hunden. Walle vred huvudet ur led konstant, antingen efter Disa (hunden) eller mormor, som bara kurrade av välmående
. Sov bra på natten gjorde han också, resesängen gick hur bra som helst att sova i. Däremot sov han inte mer än en halvtimme under varje långlur i tre dagar. Han blev tröttare och tröttare, men sova längre - no way. Till slut fick mormor lite insikt i att jag haft skäl att gnälla som jag gjort under sommaren. Det ÄR jobbigt med en unge som inte sover mer än en halvtimme åt gången, nästan oavsett vad man gör! Det var faktiskt skönt att hon blev lite chockad av hans sovvägran!
Fast väl hemma har det gått bättre. Han har inte sovit några tvåtimmarpass, men han har kunnat somna om och sova längre, om än kortare pass totalt. Och hur krånglig han är när det gäller dagsovandet, så är han ändå en ängel. Glad och pigg (hyperaktiv/stressad/övertrött), skrattar, smilar mot alla, sitter i allas knän. Lätt att ta med oavsett vart vi åker. Nya miljöer är jättekul, men gud, så roligt att komma hem igen!
Kryper gör han också. Inte långt och han är beroende av underlaget, men nu börjar han ta sig framåt. Jag höll på att säga äntligen, men egentligen tycker jag att han hade kunnat vänta lite. Fast man kan ju inte kämpa mot naturen!
På lördag morgon, halv åtta, går planet mot Kallax. Då blir det två veckor i Norrland!
Vi bor hos farmor och farfar och även om det går bra (hoppas jag) blir det tätt och mycket familj. På gott och ont. Men oavsett skall det bli skönt att komma hemifrån ett tag!
Har lätt nackspärr och därför också huvudvärk. Så godnatt i regnet!
Men Waldemar mår bra. Sover kanonbra hela nätterna igenom och vaknar oftast inte förrän kvart i åtta, vilket är mer än bra. Då får jag mjukstarta lite, innan klockan ringer en kvart senare.
Vi har varit ute på äventyr. I helgen bodde vi hos mormor och det gick fantastiskt bra. Där var så mycket att se, särskilt roligt var det med hunden. Walle vred huvudet ur led konstant, antingen efter Disa (hunden) eller mormor, som bara kurrade av välmående
Fast väl hemma har det gått bättre. Han har inte sovit några tvåtimmarpass, men han har kunnat somna om och sova längre, om än kortare pass totalt. Och hur krånglig han är när det gäller dagsovandet, så är han ändå en ängel. Glad och pigg (hyperaktiv/stressad/övertrött), skrattar, smilar mot alla, sitter i allas knän. Lätt att ta med oavsett vart vi åker. Nya miljöer är jättekul, men gud, så roligt att komma hem igen!
Kryper gör han också. Inte långt och han är beroende av underlaget, men nu börjar han ta sig framåt. Jag höll på att säga äntligen, men egentligen tycker jag att han hade kunnat vänta lite. Fast man kan ju inte kämpa mot naturen!
På lördag morgon, halv åtta, går planet mot Kallax. Då blir det två veckor i Norrland!
Har lätt nackspärr och därför också huvudvärk. Så godnatt i regnet!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12
(39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Gustav 08-11-12
har haft besök i en dryg vecka ( kusiner till barnen/syskon/morföräldrar), därav bara sporadiska besök på forumet. Allt är bra med oss. Malte sover 10-12 samt 15-15.45 sedan en knapp vecka. Vi ändrade i samband med dop i söndags, som för övrigt gick helt smärtfritt.
På sin sexmånadersdag ( dagen efter) ålade han FRAMÅT för första gången.
Kram till alla i sommarvärmen ( äntligen SOL efter några riktiga regndagar)
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
fjällström
- Kontakt:
sömn och sol
Hej vänner
ÅsaB, var har Ni farmor och farfar? Vi bor några mil från Kallax. Skönt för er att komma till NORRLAND
Elin sover 12-timmarsnatt sen några veckor tillbaka. Det är så ljuvligt skönt
Skulle flytta över henne till spjälisen, men då blev hon förkyld i samma veva, så jag vågade inte
Funderar på att göra en regelrätt kur :-k Då får jag ju hela verktygslådan på plats. Jag har aldrig buffat och aldrig solfjädrat. Hon har ju ALDRIG några uppvak nattetid. Och jag måste väcka till samtliga dagslurar. Jag har vagnat de gånger hon haft svårt att komma till ro. Men spjälisen är ju lite svårvagnad
Ska gruva mig någon dag till
Nu sover mina prinsessor
Och sen bär det iväg till lill-kusinen som fyller 1 år idag
Sara hade två-årskalas i tisdags. Hon fick en dockvagn som hon vandrade omkring med överallt. Ibland står hon och vagnar och ramsar dockan

ÅsaB, var har Ni farmor och farfar? Vi bor några mil från Kallax. Skönt för er att komma till NORRLAND
Elin sover 12-timmarsnatt sen några veckor tillbaka. Det är så ljuvligt skönt
Skulle flytta över henne till spjälisen, men då blev hon förkyld i samma veva, så jag vågade inte
Nu sover mina prinsessor
Sara hade två-årskalas i tisdags. Hon fick en dockvagn som hon vandrade omkring med överallt. Ibland står hon och vagnar och ramsar dockan
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
fjällström: ja jag gruvade mig läänge innan jag flyttade över till spjälsäng. Vi hade 12-timmarsnätter och ramsan var etablerad sedan ett tag, ändå tvekade jag.
Första natten blev cirkus utan dess like.
Han vände sig till rygg och jag sprang och vände....jag tog tillbaka vagnen några nätter och laddade om. Andra försöket gick galant.
Det kommer gå jättebra för er men om du är osäker kan du ju alltid jobba in ramsan medan hon fortfarande sover i vagn. Då blir det lite lättare att hantera ev uppvak i spjälisen sedan. Buff och solfjäder är ju verktyg som inte behöver "jobbas in" på samma sätt, de funkar ju direkt.
Idag har vi fortfarande sol och hyfsad värme. Bad väntar efter Vegas långlur...
Linda
Första natten blev cirkus utan dess like.
Det kommer gå jättebra för er men om du är osäker kan du ju alltid jobba in ramsan medan hon fortfarande sover i vagn. Då blir det lite lättare att hantera ev uppvak i spjälisen sedan. Buff och solfjäder är ju verktyg som inte behöver "jobbas in" på samma sätt, de funkar ju direkt.
Idag har vi fortfarande sol och hyfsad värme. Bad väntar efter Vegas långlur...
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
fjällström
- Kontakt:
öron
God kväll, vänner
Sitter (med ett vinglas i handen
) här och väntar att käre maken ska komma hem
Ikväll ska vi sitta ute på inglasade altanen, dricka vin och njuta av midnattssolen
Ikväll tog det drygt en timme att få Elin att somna.. Hon bara skrek och skrek
Jag vagnade var tredje minut, tror jag, i en timme
Hon skrek, fast jag vagnade. Det har aldrig hänt förrut. Hon brukar tystna vid första draget.
Imorgon blir det en koll av små öronen. Säkerligen en öroninfl. igen
Tog upp henne efter en timmes vagnande, gav alvedon, nezeril och en extra slurk mjölk. Efter det kom hon äntligen till ro.
Om det inte är öronen som spökar så blir det SHN inom kort. Hon har stökat några kvällar på sistone, och en del dagslurar också. Men vill först kolla så att öronen är OK. Upptäckte ikväll att ramsan inte alls fungerar för oss. Hon lugnade sig inte det minsta av den
Jag har ju aldrig ramsat vid nåt uppvak eftersom hon aldrig haft nåt
Jag har liksom bara ramsat när jag lämnat rummet, och då somnar hon ju efter ett tag. Men den har kanske ingen vidare effekt
Nu måste jag sluta, midnatssolen kallar
Gå in på http://baby.libero.se/FjallSara/
Anv.namn: Gäst
Lösen: gästis
Ha en bra kväll
Sitter (med ett vinglas i handen
Ikväll tog det drygt en timme att få Elin att somna.. Hon bara skrek och skrek
Om det inte är öronen som spökar så blir det SHN inom kort. Hon har stökat några kvällar på sistone, och en del dagslurar också. Men vill först kolla så att öronen är OK. Upptäckte ikväll att ramsan inte alls fungerar för oss. Hon lugnade sig inte det minsta av den
Nu måste jag sluta, midnatssolen kallar
Gå in på http://baby.libero.se/FjallSara/
Anv.namn: Gäst
Lösen: gästis
Ha en bra kväll
Sara 0507 och Elin 0702
Sara 0507 och Elin 0702
Hej!
Fjällström - farmor och farfar bor utanför Kalix! Vi är på plats och har lite problem med midnattssolen. Jag vet inte hur många tygstycken vi har hängt för fönstret, men jag tyckte ändå att det blev för ljust i morse - han vaknade halv sju! Åtta är det dags att gå upp, så det var jobbigt. Han var INTE tyst och jag har en icke förstående farmor vägg i vägg. Hon fattar inte alls det där med att jag inte tar upp för att, som hon säger "trösta och göra honom trygg"...
Jag förklarar och försöker vara saklig, men det går inte. Varför tar jag då inte upp och ger honom lite välling, då somnar han säkert?! Jag blir stressad och riskerar att rasera allt vi har byggt upp! Tänk om han inte kommer att sova på morgonen alls??? Jag kommer ha svårt att hjälpa honom, i och med att jag vet att jag har allas ögon på mig. Blä! Och min gubbe kunde jag ju döda imorse! När jag ramsat och Walle verkade lyssna och faktiskt försöka komma till ro, då går Henrik upp på toa! Walle blev ju alldeles galen! Då var det kört och jag erkänner - till slut tog jag upp honom. Jag var helt under isen.
Kompensationen var sedan att han sov två timmar på dagen!!!
Men så kände han ju resfebern också innan vi åkte och vaknade klockan tre på natten (vi skulle gå upp halv fem). Det var inte heller så kul.
Vi har haft lite stökiga nätter, men det kan bero på att han kryper och har det att behandla i huvudet nattetid. Men det är tröttsamt! Särskilt när vi är borta!
LindaVega: Hur går det för dig på morgonen? Du skulle väl ha besök och var lite nervös för det? Hur har det gått? Har du några tips? Min nödlösning är att ensam flytta ut med Waldemar i stugan 4 km härifrån, men då säger jag tack och hej till kvällsumgänge i två veckor!
Annars var vi på 6-månaderskontroll i torsdag! Plus i kanten och guldstjärnor högt och lågt! Walle kröp och gjorde Björnen och fick både vår BVC-Stina och barnläkaren att tappa lite hakan. Då sade läkaren: Men han sätter sig väl inte själv ännu? Nej, sade jag.
Fast han satte sig idag! \:D/
Men en sak till var rolig (och som vi alla har gemensamt!):
Jag fick så mycket beröm för att jag fått honom att sova och för mina rutiner! Och att jag låter honom vara på golvet och leka själv och bli stark. Vi fick beröm för att vi vetat hur vi har velat ha det och har haft styrka, målmedvetenhet och tålamod att ta sig dit! Då kände jag att mycket av det beröm som kom, var ämnat för den här sidan och alla vänner här! För vi har ju det gemensamt! Vi inspirerar varandra, stöttar och jobbar vidare. Utan Anna, utan SHN och utan forumet hade jag inte varit så stark! Och jag tänker JÄTTEMYCKET på det när jag är här och inte ha det stöd jag har hemma!
Fjällström - farmor och farfar bor utanför Kalix! Vi är på plats och har lite problem med midnattssolen. Jag vet inte hur många tygstycken vi har hängt för fönstret, men jag tyckte ändå att det blev för ljust i morse - han vaknade halv sju! Åtta är det dags att gå upp, så det var jobbigt. Han var INTE tyst och jag har en icke förstående farmor vägg i vägg. Hon fattar inte alls det där med att jag inte tar upp för att, som hon säger "trösta och göra honom trygg"...
Kompensationen var sedan att han sov två timmar på dagen!!!
Vi har haft lite stökiga nätter, men det kan bero på att han kryper och har det att behandla i huvudet nattetid. Men det är tröttsamt! Särskilt när vi är borta!
LindaVega: Hur går det för dig på morgonen? Du skulle väl ha besök och var lite nervös för det? Hur har det gått? Har du några tips? Min nödlösning är att ensam flytta ut med Waldemar i stugan 4 km härifrån, men då säger jag tack och hej till kvällsumgänge i två veckor!
Annars var vi på 6-månaderskontroll i torsdag! Plus i kanten och guldstjärnor högt och lågt! Walle kröp och gjorde Björnen och fick både vår BVC-Stina och barnläkaren att tappa lite hakan. Då sade läkaren: Men han sätter sig väl inte själv ännu? Nej, sade jag.
Fast han satte sig idag! \:D/
Jag fick så mycket beröm för att jag fått honom att sova och för mina rutiner! Och att jag låter honom vara på golvet och leka själv och bli stark. Vi fick beröm för att vi vetat hur vi har velat ha det och har haft styrka, målmedvetenhet och tålamod att ta sig dit! Då kände jag att mycket av det beröm som kom, var ämnat för den här sidan och alla vänner här! För vi har ju det gemensamt! Vi inspirerar varandra, stöttar och jobbar vidare. Utan Anna, utan SHN och utan forumet hade jag inte varit så stark! Och jag tänker JÄTTEMYCKET på det när jag är här och inte ha det stöd jag har hemma!
Waldemar (Walle) 07-01-08
Gustav 08-11-12
(39+4)
Gustav 08-11-12
ÅsaB: Vi har ju haft tidiga mornar i eeevighet ( känns det som) det var även lite besvärligt första dagarna när mina föräldrar var här men nu verkar det ha rättat till sig. Tror att det berodde på för mkt sömn dagtid i kombination med för mkt trafik ( även om jag är duktig på att avvakta) Nu vaknar han ofta till runt 05.30 är vaken en stund men somnar sedan om på egen hand, och vaknar sedan inom marginalkvart på morgonen.
Jag är urkass på att behålla min attityd när jag befinner mig tillsammans med skeptiker. Mina föräldrar är så imponerade av hur lätt vi får våra barn att sova att de numer inte kommenterar våra ramsor vid uppvak ( och ibland skrikande bebis i samband med det) Min mamma tycker annars att det är förfärligt att inte ta upp bebis som låter. Mina svärisar däremot är helt lyriska, och jag kan räkna på ena handens fingrar då det har strulat när vi semestrat med dem ( attityden är allt, jag är helt avslappnad när jag lägger/ramsar mm)
Om man har morgonstrul kan man få ordning på det snabbt om man inte börjar underhålla ( jag är snart expert på tidiga mornar) Om du KAN mörklägga ordentligt bör han kunna sova precis som vanligt. En pangramsa och inget mer brukar i alla fall få tyst på bebeisen, dvs han är vaken men inte missnöjd. Om det är kris-kris kanske du kan lägga lite tidigare och även ha tidigare mornar ( om du känner på dig att det inte kommer att funka att sova till 8 )
Kram
Linda
Jag är urkass på att behålla min attityd när jag befinner mig tillsammans med skeptiker. Mina föräldrar är så imponerade av hur lätt vi får våra barn att sova att de numer inte kommenterar våra ramsor vid uppvak ( och ibland skrikande bebis i samband med det) Min mamma tycker annars att det är förfärligt att inte ta upp bebis som låter. Mina svärisar däremot är helt lyriska, och jag kan räkna på ena handens fingrar då det har strulat när vi semestrat med dem ( attityden är allt, jag är helt avslappnad när jag lägger/ramsar mm)
Om man har morgonstrul kan man få ordning på det snabbt om man inte börjar underhålla ( jag är snart expert på tidiga mornar) Om du KAN mörklägga ordentligt bör han kunna sova precis som vanligt. En pangramsa och inget mer brukar i alla fall få tyst på bebeisen, dvs han är vaken men inte missnöjd. Om det är kris-kris kanske du kan lägga lite tidigare och även ha tidigare mornar ( om du känner på dig att det inte kommer att funka att sova till 8 )
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923