2:a gången!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Hampus i Lit

2:a gången!

Inlägg av Hampus i Lit »

Hejsan!

Ja då var det dags för oss igen också, det kommer en liten i februari om allt går som det ska.
Hade kämpigt en period förra gången då man upptäkte hjärtfel då sonen var 2 månader. Därför tänkte vi länge att något syskon blir det inte, men se det blir det.
Hur har det varit för er andra gång nr 2??
Jag tycker att jag blir så stor så fort! Har dessutom tvillingskräck, min syster har tvillingar och det har inte varit lätt. Tänker nu att jag är så stor för att det är 2!
Mår illa till skillnad från förra gången. Blev snittad förra gången och nu känner jag av snittet, framförallt när jag ska resa mig från liggande.
Har redan jätteont i fogarna!
Hur har det varit för er!?
Mamma & pappa till Hampus f?dd 041220 kurad vid 3,5m?n.
Och tvillingarna Klara och Charlie födda 080121
kattklo

Inlägg av kattklo »

Grattis! Vad roligt!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:D GRATTIS! Vad roligt! :heart: Det kommer säkert att gå jättebra, såklart. Ta inte ut nåt elände i förväg, det kanske blir plättlätt!

Jag blev också fort stor andra gången, hrmm... :oops: Men det var bara EN bebis den gången också. Annars vet jag många tvillingföräldrar som tycker det är praktiskt att köra två barn på en graviditet :wink:, speciellt om man har det lite besvärligt under graviditeten. Det finns för- och nackdelar med allt, haha!

Så här fjärde gången kan jag tycka att de nio månadernas eventuella slit eller krämpor är en relativt kort tid i förhållande till det mirakel som är resultatet. Värt varje besvär i slutänden. :heart:

Hur mår sonen nu? Har läkarna fått ordning på hjärtfelet eller får han leva med restriktioner?

Grattis igen!

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Grattis!!! :lol:

/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Jättegrattis :D

OT: ser att ni bor utanför Östersund, själv bor jag på Frösön. Har inte sett till så många Jämtlänningar här :D

Vi har barn med 21 mån mellanrum. Tyckte att det var rätt besvärligt i slutet av grav. Massor med snö ute ( tvåan föddes i januari) att gå till lekparken var en utmaning som tog hela em att återhämta sig från. :shock: Men precis som Jannika skriver, i backspegeln är det ju sååå kort tid som man är så otymplig. Det kommer att gå jättebra.

Jag tycker det har varit en fördel att få barn i början av året. Då är bebben "stor" när sommaren kommer. Nu är Malte 6 månader och det är lätt att ta sig ut tillsammans hela familjen.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej och tack för svar!

Jo det är väl till att bita ihop lite :D
Ang sonen så har dom "reparerat" felet och går på kontroller bara men det ser väldigt bra ut så han hänger med som vilken liten kille som helst!

Har nog haft koll att du LindaVega är i från Frösön! Tror till och med att jag såg er i tidningen då ni fått Malte, man är ju kvinna så man listar ut saker och ting.

Någon som vet hur stor risk/chans det är att det blir tvillingar. Syrran har ju två-äggs så det är ju den ärftliga "sorten". Har inte varit tvillingar innan, möjligtvis på typ Gustav Vasas tid.
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Hej och tack för svar!

Jo det är väl till att bita ihop lite :D
Ang sonen så har dom "reparerat" felet och går på kontroller bara men det ser väldigt bra ut så han hänger med som vilken liten kille som helst!

Har nog haft koll att du LindaVega är i från Frösön! Tror till och med att jag såg er i tidningen då ni fått Malte, man är ju kvinna så man listar ut saker och ting.

Någon som vet hur stor risk/chans det är att det blir tvillingar. Syrran har ju två-äggs så det är ju den ärftliga "sorten". Har inte varit tvillingar innan, möjligtvis på typ Gustav Vasas tid.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

\:D/ Jättesupergrattis \:D/
En till liten norrlänning/norrländska!!!
TÄNK om det blir två :D :!:
Såklart det kommer att gå fint, det är jag helt säker på!
Kram och grattis igen :!:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Hampus i Lit

Inlägg av Hampus i Lit »

Ja nu kan jag inte hålla mig längre...... :D

Har nu gjort en del prover och extra ultraljud med tanke på första pojkens hjärtfel, allt verkar vara bra så nu andas vi ut en del och törs berätta att vi ska bli föräldrar igen!
Med skräckblandad förtjusning så var ju mina farhågor sanna,(kände väl på mig det?) det är tvillingar!!! :o :shock: :D
Bearbetar det mentalt just nu.
Kommer väl att bombardera er med och utan tvillingar så klart med funderingar framöver.

Kram från Hampus lite chockade föräldrar :!:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Super duper grattis!!!!! Å vad roligt.

Kände en liten aning när jag läste om dina "symptom". Precis som jag. Ont tidigt i fogarna, väldigt illamående och stoor tidigt. Men eftersom vi har en äldre pojke innan trodde vi att denna gången är det nog en tjej. Men det var två!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Nämen vad roligt :D Grattis igen :D Finns en hel del tvillingföräldrar på forumet just nu

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

OJ :D
En till tvillinggraviditet här på forumet :!: Så roligt, dubbelgrattis!!!
KRAM :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Hej :!: Du är inte ensam.
Jag har nyss fått veta att jag väntar tvillingar, är i vecka 9+? beräknas 1 april. Fast det lutar väl mot att det blir mars bebisar ändå :?
Och det känns verkligen som ett aprilskämt :shock:
Ska jag av alla välsignas med två. JAG :?: :?:
jag är ju så evinnerligt lat och bekväm och det kommer jag ju inte att tillåtas fortsätta vara :shock:
Och inte är jag sådär typiskt barnkär och har speciellt barntycke, utan är ju en rätt avvaktande typ av mamma. inte alls så pedagogisk och rolig.

Herregud jag är livrädd, har ju en kille som i bästa fall är 14 månader 1 april, hur i hela friden ska jag klara detta. jag var ju orolig bara över det att det skulle bli så tätt mellan barnen :roll: men nu, jag kommer att hamna i total kaos.

Har dessutom nästan blivit religös av detta fantastiska. Har förlorat 3 barn i missade missfall, först var det tvillingar, som försvann i olika veckor, och sen en vanlig graviditet. Och har efter missfallen fått ett barn, och nu ska jag få tvillingar igen.
Jag menar är det så :?: :?: "Att herren tar och herren giver"
Ha, ha hur som helt är det fantastiskt blandat med skräckblandad fasa :shock:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh GRATTIS!!!

Mer tvillingar åt folket! :wink: :lol:

:heart: Superkram! :heart:
/Fjällmor
J och Å

Inlägg av J och Å »

Håller med Fjällmor \:D/

Fråga på om det är något ni undrar över.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"