Behöver peppning och råd.Börjar ikväll med SM!!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

Tack för all dina råd, TorpSara! :D
Det jag menade med att det kändes som jag gjorde fel är att jag är fortfarande osäker NÄR jag ska göra natt och om hon får i sig tillräckligt.Som idag...har trugat å trugat å trugat men har absolut inte fått i henne mer än 150ml per mål och då har det tagit nästan 2 timmar...har iofs sovit som hon ska ca.2-2 men har inte varit så pigg på att äta idag)kanske är en sovdag helt enkelt..)
Men jag antar att allt det där ger sig med tiden.

Roligt att höra att det funkat för dej....alltid inspirerande att se att det GÅR.

Ja, du, min väninna har faktiskt ett barn sen förut, som hade kolik och inte sov en hel natt förrän han var 2 år.Så man tycker ju att hon skulle vilja lyckas bättre med andra barnet...

Tack alla ni som svarar en fundersam mamma :wink:
Världens stoltaste mamma till Elias-04 och Minja-07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Många har ju natt vid 22 när de är runt en månad. Jag minns att vi nattade tidigare när han var tre månader. Men Edvard hade nog varit mogen för längre natt redan vid två månader.
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

Har gått huuuur bra som helst att införa SM :lol:

MEN nu är det som allt går i stäv igen.Hon är jättesvår att vagna på dagarna....somnar visserligen på en gång nästan men vaknar var 5:e minut i två timmar och då måste man vagna henne igen,Hon är inte hungrig så det är inte det felet.Vad gör jag för fel?
På kvällarna har det också gått kanon men igår då bara skrek hon och hörde på skriket att det inte bara var ett missnöjesskrik så jag tog upp henne och försökte mata henne ifall hon var mer hungrig. :? :? :?

Men det var hon inte, bajsade lite istället :? kunde det varit det som var felet?
Hmmmm...... :?:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vagninsträsk. :shock: :lol: Du måste sluta vagna INNAN hon somnar. :wink:
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

Jag gör ju det :!:
Slutar så fort hon är öugn och stilla....isåfall så somnar hon på 1 sekund och det tror jag inte
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"