Får INTE i henne 2dl/mål.OMÖJLIGT!!!!!!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Saelmi

Får INTE i henne 2dl/mål.OMÖJLIGT!!!!!!

Inlägg av Saelmi »

Allt funkar bra med SM.Minja sover hela natten förutom ett mål, verkar nöjd och glad och sover på dagarna som hon ska.Somnar bra i vagnen och hon verkat ha "fattat galoppen". MEN är så orolig att hon inte får i sig det hon ska.HAR TRUGAT; TRUGAT; TRUGAT och åter igen trugat men som max får hon i sig 100-150 per mål sen ligger hon där och gapar och sover.Spelar ingen roll om jag rapar henne, lägger ner henne platt på golvet eller vadsomhelst.Hon vaknar till men vägrar sen äta något mer.Hon ser riktigt äcklad ut(som de tydligen ska se ut när de är mätta)

Hon går upp i vikt som hon ska och som sagt, verkar nöjd annars.Men som det verkar på andra som kör SM så äter deras barn minst 2 dl/måltid (när de har trugat) och sen är de vana vid den mängden.

MEn tro mig HON VILL INTA ÄTA SÅ MYCKET/måltid. Snälla, säg inte att jag ska truga ännu mer för har hållt på flera dagar och det går inte.

Tror ni det är ok ändå??
Världens stoltaste mamma till Elias-04 och Minja-07
Elle

Inlägg av Elle »

Så länge dottern verkar nöjd, hon sover som hon ska och går upp i vikt, ja då behöver du inte oroa dig. Så släpp matvargarna och NJUT :D !

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

Hej och tack för sitt svar :D

Ja jag kanske ska släppa oron men ändå så känns det lite oroligt, med tanke på att hon var såpass stor när hon föddes (4850g) och är 7 veckor nu (väger 6000g nu)så tycker jag att hon borde komma upp i 1000ml per dygn men max blir det 6-700.Fast eftersom hon går upp i vikt så får jag väl ta å sluta uppföra mig som en hönsmamma och njuta :wink:
Hela tanken bakom SM är ju att tanka i de små liven mat på dagen så de står sig på natten och eftersom hon står sig på natten lär det ju inte vara några problem......men usch...trodde jag skulle vara van nu men det har blivit värre med andra barnet.Med första var jag hur lugn som helst. :oops:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Saelmi :)
Du skriver att hon sover det hon behöver både på dagen och natten, och att hon gör mätt-minen. Och att hon är nöjd :) Då kan jag ju inte tro annat än att hon är mätt. :thumbsup:
Så jag tycker du kan glömma vad andra barn äter x antal ml.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Tänk på tuttmammorna!
Som inte kan mäta ML hur gärna dom än vill!
Nej, man måste gå på resultatet och inte leta fel när det inte beshövs nån felsökning.
Det låter som hon mår PRIMA!
Saelmi

Inlägg av Saelmi »

Jag vet, jag vet....ni har rätt allihop :lol:

Tror jag har snöat in på mängden mat hon BORDE äta....usch skäms nästan för hur nervös jag är :oops:

Det har funkat så bra med SM, förutom idag då, när hon varit vaken mycket och inte fått så bra sömn på dagen. Tog oxå 2 timmar att få henne att somna ikväll.Hoppas det är något övergående bara.

Men tack för att ni stillar en hönsmammas oro :wink:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Bra, bra!
Vi är hönsmammor allihopa, vi har bara olika "intresseområden" och det är ALLTID enklare att lugna nån annan än sig själv...
8)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"