Daglurarna krånglar lite

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
j?ka

Daglurarna krånglar lite

Inlägg av j?ka »

har 3 sovpass 09,00--09,45 och 12,00-13,30 och 16,1645.

Daglurarna har fungerat bra men har på sistone börjat vakna, och grinar, efter ca 30-40 min på 45minuters luren lika så på em 45 minutaren.

På långluren så kan hon vakna efter ca45 min och skriker en stund men somnar om efter ca 1-- 5 min, varför och vad ska jag göra åt det??

Vad göra med kortlurarna jag brukar ta upp henne när hon vaknat om det bara är ca 5-10 min kvar av luren, har hon sovit färdigt eller.....

hon har morgon 07,00 natt 19,00

Tips.....
Alice född 13 aug -04. SHN kur 11 Jan.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
JH

Inlägg av JH »

Har hon "rätt" antal sovtimmar per dygn? Annars kan det kanske vara dags att dra ner på dem. Eller så är det bara så här just nu, du vet ju vad du ska göra! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej!
Angående uppvaket mitt i långluren, strunta i det, låtsas som ingenting, hon somnar ju om av sig själv vilket är meningen? Bra!
Att ta upp 5-10 minuter före kortlurens slut om de vaknar tidigare har jag förstått är legio, man ska inte harva på med att försöka få till ett omsomnande på de korta lurarna har jag uppfattat. (Kan ha fel men har för mig att Mammut svarat Kristin på det viset).
En trick kan vara att se till att få väcka henne på kortlurarna några dar i rad, då slutar hon kanske ta ansvaret för uppvaknandet själv. Kan vara värt att prova. (Då passar du alltså på att gå in någon minut tidigt och VÄCKA när tösabiten för en gång skull sover hela 45:an, förstår du?)
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"