Sökningen fann 22 träffar

av LisaMatilda
mån 25 okt 2010, 18:37
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: 13 månaders tvillingar
Svar: 2
Visningar: 829

13 månaders tvillingar

Hej! Mina tjejer är 13 månader och vi har lite problem. Min som på 3 år kurade jag och ofta funkar det bra. Sen blev vi lite mer avslappnade och han fick somna lite som han ville. Vid tvn i sängen men med honom fungerar det i alla fall bra. När jag kurade honom och han ibland grät lite kunde jag ski...
av LisaMatilda
tis 30 dec 2008, 11:54
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Nystart på kurning?
Svar: 7
Visningar: 1420

Hej! Vår son är 15 månader. vi kurade vid 9 och i och med resa, diaré etc så förstörde vi det vi byggt upp. Nu på jullovet har vi rest runt och för att vara "säkra" har vi vagnat till sömn och sen lyft med honom till oss när vi lagt oss. Då kan man ju tro att han är nöjd. Men ikke. Det slu...
av LisaMatilda
tis 16 dec 2008, 13:52
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu
Svar: 8
Visningar: 1208

oj oj

oj oj:) Nu har vi strulat till det regält:) Det gick ganska bra med omkurningen tills han fick diaré. Han fullständig sket ner hela sig. Var jätte dålig. Lakan och allt... kände mig tvungen att ta upp honom och göra rent. Duscha etc. Sen kunde vi bara inte lägga ner honom igen och veta att han skull...
av LisaMatilda
tis 16 dec 2008, 13:39
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: SHN för en 14 månader gammal tjej
Svar: 9
Visningar: 1401

Jag ställer en fråga här eftersom den passar in. Hoppas att det går bra. Min son är 14 månader också har varit kurat men sen har vi strulat till det.. Har en egen tråd där jag frågar om det men det som är intressant här... Om barnet blir helt lugnt när man solfjädrar/buffar men så fort man går ut så...
av LisaMatilda
tis 09 dec 2008, 00:17
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu
Svar: 8
Visningar: 1208

Hej! En fråga bara. Det är just det där med straegi vid resa som är så svårt. Han var förtvivlad över det nya rummet. Kan man då inte bara buffa honom 30 sekunder så somnar han lugnt. Kan det vara en möjlig väg på resa och när det blir sent? En annan fråga om undantag är om han sjuk och ledsen. Vad ...
av LisaMatilda
mån 08 dec 2008, 12:14
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu
Svar: 8
Visningar: 1208

Hej!
Tusen tack för ditt svar!!känner mig laddad för kvällen.

Hur skulle jag har gjort i Tyskland? Tänker speciellt på första natten då vi kom fram vid hans sovtid och han skulle sova i helt okänd miljö?

Kram
LM
av LisaMatilda
mån 08 dec 2008, 01:17
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu
Svar: 8
Visningar: 1208

Nu har vi kommit hem efteratt han sovit hela resan i bilen. Han började sova bra i sin säng men efter 10 min börjar han gallskrika. Det blir i princip värre när vi ramsar. Försöker att lägga honom till rätta en buff han är helt lugnt. Vi ramsar och han blir super ledsen:((

Behöverhjälp!

KRAM
lm
av LisaMatilda
sön 07 dec 2008, 22:54
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu
Svar: 8
Visningar: 1208

Het kaos efter weekendi Tyskland.. vad gör vi nu

Hej! Har tappat fotfästet lite och hoppas så jag kan få hjäp av alla er kloka. VI kurade vår son i somras och sen dess har det varit kanon. Sovit melan 8 och 0720 Vaknar sällan och gör han det så somnar han om på en kur. Nu skulle vi till vänner i Hamburg. Kom dit i fredags. Då var han rätt förkyld ...
av LisaMatilda
tis 30 sep 2008, 17:50
Kategori: Forum om kurbarn äldre än ett år
Tråd: Fyllt 1 år och lite frågor om dagslurarna
Svar: 1
Visningar: 634

Fyllt 1 år och lite frågor om dagslurarna

Hej! Min plutt har nu fyllt ett år. Började kura vid 10 månader. Sover nu 20-07 och ca 1,5 h på förmiddagen 45 min på eftermiddagen. På sistånde har vi inte varit lika hårda med dagslurarna på exakta tider och det har fungerat ändå. Idag ringde smabon (till mig på jobbet) och deklarerade att han tän...
av LisaMatilda
ons 03 sep 2008, 21:50
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

Ala våra aktiviteter i höst börjar klockan 13-15 Kan man ha en ur vid 15 eler ska man satsa på en längre vid 10 och kortar vide 15 5iden? Det går ganska bra nu men han är fortfarande arg när han går och lägger sig går över på 3 min dock. Måste nog dra ner på sömnen för han vaknar nästan alltid tidig...
av LisaMatilda
mån 25 aug 2008, 19:35
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

Jag har funderat lite på det. Han är nu 11 månader sover 20-07 11 h 0930-11 1,5 h 14.30- 16 1,5 Totalt 14 h. Frågan är om man då ska gå över till en lur och när man i så fall ska ha den? Kan man ha 19.30-07.30 12 h och sen kanske 10-12? och inte mer... eller vad rekommenderas. Vi har flera aktivitet...
av LisaMatilda
mån 25 aug 2008, 10:00
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

Det som kanske kan vara något som är fel är följande. 1. Att han inte skrattar tillräckligt mkt när han somnar 2. Skrattar inte när han vaknar? 3 På dagen så vagnar jag honom till söms utan att ramsa. Ska jag ändra på dessa tre? Och hur? ni är väldigt värdefulla för oss. Just nu känns det jobbigt Kr...
av LisaMatilda
sön 24 aug 2008, 20:43
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

funkar inte

Jag fårstår inte vad som går fel:) Är lite förtvivlad här. Det osm funkade så bra. Nu gråter han (argt) Minst 10 min vaje kväll och vaknar på morgonen vid 6 och håller på var 10e min tills han får gå upp vid sju då väcklarklockan ringar. Försöker vara sparsam med ramsan. Vad gör vi fel??? snälla jag...
av LisaMatilda
sön 17 aug 2008, 14:22
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

Tack så jätte mycket. Ska kämpa på bara.

Ska man sluta med ramsan vid läggning efter ett tag? Läste det på något forum men inte säker på om det stämmer.

Kram
Lm
av LisaMatilda
sön 17 aug 2008, 09:55
Kategori: Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader
Tråd: Hjälp med kuren Specifikt vargtimmen
Svar: 23
Visningar: 2643

Tredjenatten i rad som han vaknar hela tiden på morgonen... det gick ju så bra :(

Jag undrar om det är så att han sover för mkt nu och vaknar för att han är pigg. Han sover 11 h på natten och 3 på dagen och är 11 månader.

Kram
Lm

Gå till avancerad sökning