Hopp ur sängen!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Filipita
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 14 maj 2009, 20:00

Sonen hoppar in och ut vid läggning...

Inlägg av Filipita »

Hej!
Isac född februari 07 fick en växasäng nyligen. Från att ha sovit hela nätter 19-07 sover han nu ca 20-05, och mellan 19 och 20 är det bara spring upp och ner till han somnar av utmattning.
Har någon bra tips om läggningsrutin och hur man får honom att känna sig trygg nog att somna i sängen?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Så här säger Anna.
För det första: behåll spjälsängen eller återinför den. Två- treåringar är för små för att ligga i öppna landskap. De tar sig ur, inte nödvändigtvis för att de längtar efter sina dagars ömma upphov utan för att de inte vet var de hör hemma längre. De saknar sin kära gamla säng, som var deras trygga "rum". De blir så innerligt glada när de får den tillbaka. Vänta med ökensäng till åtminstone efter trotsåldern!
Filipita
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 14 maj 2009, 20:00

Inlägg av Filipita »

TorpSara skrev:Så här säger Anna.
För det första: behåll spjälsängen eller återinför den. Två- treåringar är för små för att ligga i öppna landskap. De tar sig ur, inte nödvändigtvis för att de längtar efter sina dagars ömma upphov utan för att de inte vet var de hör hemma längre. De saknar sin kära gamla säng, som var deras trygga "rum". De blir så innerligt glada när de får den tillbaka. Vänta med ökensäng till åtminstone efter trotsåldern!

Jag vet, jag läste det, tyvärr några dagar försent...
Nu är sängen ihoppackad och ivägskickad så det är tyvärr inget alternativ för oss. Jag hoppas på att han ska börja vänja sig. Han gillar sängen och tycker den är mysig, det märks, men han vill så gärna att jag ska sitta på sängkanten tills han somnar... Vilket kan ta evigheter.
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"