Vad är det med dessa tvättrådslappar!! :-)

Samtalsforum med barnen i fokus
JH

Vad är det med dessa tvättrådslappar!! :-)

Inlägg av JH »

Varför är bebisar så intresserade av tvättrådslappar?? :D

Elsa kan sitta och studera en ny lapp lääänge. Hon växlar mellan att suga på den, försöka slita loss den och "läsa" på den = studera texten på den vääääldigt noga! Hon ser nästan hypnotiserad ut ibland :D

Det lustiga är att de lappar som sitter på hennes leksaker har hon redan ju studerat ganska mycket och är inte lika intresserad av, även om hon kan fastna för dem en stund. Men idag tvättade vi örngotten och då fick hon tag på kuddens tvättrådslapp och satt som förtrollad i nästan 20 min! :lol:

Förstår inte vad som är så kul med just dessa lappar! :-s :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
mia75

Inlägg av mia75 »

Jag undrar det samma! :lol:
Båda mina har varit likadana. Senast i morse hittade Emil tvättrådet på täcket som stack fram ur hörnet på påslakanet, det höll honom sysselsatt hur länge som helst!
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Ja, visst är det konstigt??? :D :D
Men förströr oerhört länge! :D

Jag har en annan fundering... "Bolibompa-syndromet" :D
Barn som närmar sig 2 år, har jag konstaterat, tror att Bolibompa är själva refrängen med draken.
När sedan programmen börjar skriker de små UPPRÖRT
"-Bolibompa!!!!???" Som om det som är på TV:n inte ÄR Bolibompa.
Det tar flera månader att komma igenom detta upprörda vid varje barnprogram-stund. Ida har så smått börjat komma in i den fasen nu. Någon som känner igen sig? :D
Konstigt är det, men kul med :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kokos

Inlägg av kokos »

När jag var bebis gnussade jag sönder en tvättrådslapp på nolltid, då menar jag typ på en natt. Mamma fick be grannarna klippa loss sina lappar och ge henne så hon kunde sy fast nya på min nalle. Kanske ska man göra en leksak med en massa lappar på. Kanske kan vara nåt för ensamleken. :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol:

Anna - underbart :D

Det finns en lekfilt att köpa som är full av lappar, längs varje kant!!!!
Förstå vilken lycka!

Kanske skulle sy en?...

:D
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Det vet jag flera som har gjort -sytt en egen "tvättrådslappsfilt" :!: Kanon för små lappälskare, och det är ju inte så att det är ont om tvättrådslappar eller för den delen bara små storleksetiketter, märkesetiketter etc... Blir en cool filt 8) :!:
K-ina

Inlägg av K-ina »

anna! angående Bolibompa-syndromet så vet jag preciiiis vad du pratar om! Det tog tid innan Axel intresserade sig för resten av programmet och OM vi hade missat draken så var det gråt och tandagnisslan!

Gustav upptäcker ju Bolibompa tidigare än storebror gjorde av förklarliga själ och han springer i 110 bara han hör början på signaturen. Att dessa små korta ben kan gå så fort! Om han sitter i sin matstol när det börjar sparkar han i takt och ropar BOMPA! TV-skadad redan... Mamma, pappa och Bompa det är hans tre ord det... Men ännu värre var det ju när Axels första riktigt rent uttalade ord var: coca-cola... :? :roll:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
JH

Inlägg av JH »

:D :D Vet att det finns en sån där filt med tvättrådslappar att köpa på DesignTorget i Stockholm!

Kanske vore nåt? :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
father of sons

:idea: Just det! Designtorget :!:
Det är den filten jag pratar om :D
Helene

Inlägg av Helene »

Leo ÄLSKAR tvättrådslapparna på sina leksaker. Jag har tipsat mina väninnor om att inte klippa bort dem på deras barns gosedjur. Lapparna kan man pilla på och suga på, ofta tycker Leo att lapparna är det roligaste med mjukdjuret.
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
Kit

Inlägg av Kit »

Det här var ju fascinerande! Tvättrådslappar.... :lol:
I denna arbetslöshetstid... :lol: fast det få man inte skoja om...
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
father of sons

:idea: Här är filten jag pratade om :idea: :lol:

http://www.babytech.se/filtsidan.html
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Till ett då tvåårigt barnbarn spelade jag in ett 120-videoband med enbart Bolipompa-signaturer. Draken, draken, draken, BOLIBOMPA! Hon skulle se och lyssna på det bandet varenda kväll därefter i Gud vet hur många evigheter. Hon är tonåring idag och kommer att spara det bandet till sina egna barn, det är jag säker på... :lol:

:D Idag fick ett gudbarn, tre år, en gosedjursanka med fin läderetikett, fastsatt i en sådan där plastgrunka. "Den där ska vi klippa av", sa både jag och mamman. Barnet såg mycket konstigt ut. Han greppade ankan, med etikett, med en min som lät förstå att över hans döda kropp skulle här klippas bort någon etikett :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Ahhh ett bolibmpa-band, vad smart. Det är ju draken, ensam, som är bolibompa ganska länge :lol:
Undrar om de ömma föräldrarna var lika förtjusta när bandet hade rullat några kvällar :roll: :lol:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
father of sons

:lol: :lol:

Vad är meningen med att köpa nya fina leksaker om de ska förstöras :!: :lol:

Klippa bort tvättrådslappen :shock:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"