Hej!
Vi startade kuren igår natt och är nu inne på natt nummer två. Det hela har väl gått i princip som vi förväntat oss. Det blev en tuff natt. Svårast var att få sonen att komma till ro strax efter insomnandet samt tidigt på morgonen. Han hade två långa jobbiga vakenperioder mellan 21.00 och 21.45 samt mellan 05.00-06.30!!
Min man vakar de två första nätterna, sen är det min tur. Kan inte nån snäll själ lite metodiskt gå igenom med mig hur jag ska hantera mina nätter. Hur ofta ska jag ramsa när han vaknar. När är det dags att vagna? Har läst och läst på denna hemsida, men känner mig nervös för att jag ska fixa det. Maken är inte lika blödig som jag.
Så...gärna lite stöd och glada tillrop 8) !
Söker stöd och glada tillrop...
Söker stöd och glada tillrop...
F?rstag?ngskurare p? 5-m?naders
Hej och välkommen.
Bra jobbat. Vargtimmarna brukar ta ett tag innan de sitter. I vårt fall nästan en månad innan han slutade vakna. Eller slutade fråga rättare sagt. Vaknar till gör han säkert fortfarande men vi sover och han somnar om så....
Ville bara skicka en peppande tanke. Lovar du kommer att få svar och mer peppning.
Men nu är det natti natti för mig. Sov gott och ladda järnet inför ditt vakpass. ps. tredje och fjärde natten är inte alls lika jobbiga som första. Vi gjorde som ni, min rygg pallar inte buffning, så jag sov mest mina nätter. han gnydde bara till en gång 3: natten och 4:e sov han utan ett knyst. Så ni har ngt underbart att se fram emot.
Åsa
Ville bara skicka en peppande tanke. Lovar du kommer att få svar och mer peppning.
Men nu är det natti natti för mig. Sov gott och ladda järnet inför ditt vakpass. ps. tredje och fjärde natten är inte alls lika jobbiga som första. Vi gjorde som ni, min rygg pallar inte buffning, så jag sov mest mina nätter. han gnydde bara till en gång 3: natten och 4:e sov han utan ett knyst. Så ni har ngt underbart att se fram emot.
Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Hej och bra jobbat!
Eftersom du tar 3:e o 4:e natten så ska ju helst ramsan ta över helt. Mitt tips till dig är att inte ramsa för mycket! Låt honom reagera emellen och ramsa inte igen förrän du känner att du MÅSTE göra nåt. Vagna enbart vid absolut kris!
Du kommer att klara detta galant!
Eftersom du tar 3:e o 4:e natten så ska ju helst ramsan ta över helt. Mitt tips till dig är att inte ramsa för mycket! Låt honom reagera emellen och ramsa inte igen förrän du känner att du MÅSTE göra nåt. Vagna enbart vid absolut kris!
Du kommer att klara detta galant!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!