inte sömnig?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
camilla

inte sömnig?

Inlägg av camilla »

mina skrottar skriker numera sällan da de ska sova men daremot sa kan de jollra sig igenom en hel lur (45 min) ibland medan en del andra lurar sover de som stockar och blir jattesura da jag vacker dem... De sover 3ggr pa dan, 2 90 minutare och 1 45 minutare och jag funderar pa om jag skulle andra till 2 2 timmars pass istallet. Samtidigt e jag radd att allt ska havera nu da det gar sa bra pa natten (borjade kura 6/1). Vad tycker ni andra? De ar 6 manader.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej Camilla!

Har dina flickor 12 h natt? Hm.... i så fall beror nog jollrandet på att de är pigga och inte behöver sova lika mycket på dagen. OM de sover 12 h på natten så får de med dagens schema 15 h 45 min. Enl AW räcker det med 15 h om de är 6 månader.

Skrev själv ett inlägg om vår plutt. Han tog 15 min på sig att somna in nu på morgonen. Låg och jollrade den mesta tiden. Sov sedan bara i 12 min???!!! Började skrika. Jag ramsade. Han började jollra. Han jollrar fortfarande. Skall plocka upp honom nu. Jag kommer att avvakta ett par dagar och se om det är en trend... Det fungerade frm till igår.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
camilla

Inlägg av camilla »

de har bara 11 tim natt sa summan tim gar ju ihop men fragan e om jag skall lagga timmarna till de tider som jag marker att de vill sova mer pa, dvs morgon och em for mitt pa dan verkar de pigga...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Dom är fortfarande så små att de behöver 3 sovpass om dagen.

Jag tycker inte du ska äventyra allt nu, när du så nyss kurat och allt går så bra på nätterna:D .

Håll ut, detta går förbi, tror jag.

Och kom ihåg att det GÖR inget om dom inte sover, bara du ger dem chansen. Tar dom inte chansen får dom skylla sig själva :wink:
Dom "får" vara vakna, vad dom gör av sin tid är upp till dem, bara dom inte är ledsna, då får du ramsa.

STARKT jobbat att kura 2 på en gång :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"