Är arg!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
plasma

Är arg!

Inlägg av plasma »

Har äntligen kurat våran tjej på snart åtta månader. Nu har jag lite funderingar kring natten. Hon lägger sig tillrätta nöjt och belåten men börjar redan vid första ramsan att skrika argt. Nu har det hänt två saker som kanske spelar in, pappan har börjat lägga henne och jag lyckades väcka henne en kväll när jag skulle stoppa om henne med filten (tänk att man måste dit), oj, vad arg hon blev, skrek i en timme hejdlöst så jag förstår nu hur förödande det kan vara att visa sig. Hon vaknar nu mer också på kvällen och natten med ilskna skrik. Jag avaktar utan att ramsa och hon brukar somna om inom nån minut men är arg nästa gång hon vaknar till. Vad jag heller inte har kunnat läsa mig till är om man skall fortsätta att ramsa*4 vid läggning när kuren är över?
Tacksam för alla råd plus en stor varm hälsning till alla er föräldrar med små kärlekar i stormens tider! :idea:
/Nette
Elle

Inlägg av Elle »

Att hon är arg, ja det måste hon få vara och det tar vi inget extra för :wink: De känslorna får hon hantera själv så backa och ramsa endast om hon är ledsen.

Ja, du fortsätter att ge en ramsa vid läggning dag som natt även efter kuren. Den (+tillrättaläggandet)ger barnet signalen att det är dags att sova.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
plasma

Inlägg av plasma »

Tack Elle!

I natt har hon sovit så snällt men med en för tidig morgon, vilket jag har sätt att många kämpar med. Jag har alldeles missat att man skall ställa tillbaka klockan i natt så nu måste jag fundera ut något klurit.

Trevlig helg! :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"