5,5 månaders vill/kan inte amma med folk omkring.

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

5,5 månaders vill/kan inte amma med folk omkring.

Inlägg av marie-d »

Hej!

Just nu känns det som om jag måste sluta amma, vilket på ett sätt är skönt.
Började ge honom gröt+smakportioner vid 4 månader pga att han var väldigt smal. Är fortfarande rätt smal 69,5 cm till 7300kg.
Nu känns det som det sinat rejält och jag har sista dagarna gett tillägg 2 ggr a 200ml. Han kan inte koncentrera sig med storebror brevid och man kan ju inte gärna ta bort honom. Har någon tips?
Storebror vill "klappa fint" hela tiden när han äter.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

Inlägg av marie-d »

Jag har försökt börja med välling men än vill han inte ha det, så därför ger jag tillägg. Han blir inte mätt av amningen som det verkar.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Sarika
Inlägg: 670
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:45
Ort: Stockholm

Inlägg av Sarika »

Hej
Det viktigaste är ju att han blir mätt! Vår lillebror har vi försökt ge välling men det går inge bra så vi ger gröt istället.

Kan storebror äta samtidigt som lillebror kanske så han har händerna fulla liksom :wink:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"