Hur gör man det här då?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Hur gör man det här då?

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

vi har äntligen hittat till rofylld sömn och har också fått vår son att förstå att den som är sjuk och vill vila behöver bli ompysslad. Men nu har vi kommit till en sits som jag känner mig lite kluven inför, :-k så här är det......

Lillkillen äter alltid en vällingflaska vid tvn innan läggdags, men två dagar i rad har han nu när han fått sin välle knatat iväg till sin säng, pillat in flaskan mellan spjälorna, klättrat över, lagt sig tillrätta, ätit sin välle, och sedan kastat flaskan över kanten och lagt sig ned och somnat. :sleep: :sleep: :sleep:
hur skulle ni ställa er i den ssituationen? Fört honom tillbaka till soffan, fått honom att äta och sedan lagt tillbaka honom i sängen, eller skulle ni låta honomfå gosa kväll på detta sätt? :?: Själv vet jag inte riktigt hur jag tycker, för på ett sätt är ju detta riktigt mysigt, att få ligga i sin säng och snutta välling innan sömnen tar över, men på ett annat så är det ju kanske inte en så jättebra vana att dricka vällingen i sängen.
önskar lite råd om hur man går tillväga, och vad som är den bättre lösningen i detta.
:roll: :wink:
kram
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Isolde

Inlägg av Isolde »

Jag, som då inte har ett barn i den åldern än :wink:, skulle inte tillåta det. Ingen mat i sängen, och därmed basta! :twisted: :lol: Bäst är väl om du kan fånga upp honom på väg till sängen och styra honom tillbaka till soffan.
Dotter Frida ?r f?dd 13/10 2004
Stora damen b?rjar ta sina f?rsta steg, och visar prov p? b?de vilja och temperament (detsamma som mammas, stackars barn :lol:)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

du har nog rätt, jag har också haft den åsikten, ingen mat i sängen, men det ser så mysigt ut där han sitter i huvudänden av spjälisen, med snuttefilt och mjukdjur och myser med sin välleflaska, men det är nog bara osäkerheten som tar över. Borde ta mig själv i kragen och kasta ut osäkerherheten och in med självklarheten istället.
Tack!
Ikväll ska han sitta i soffan istället!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
olivia

Inlägg av olivia »

I soffan, absolut! Du ska väl ändå borsta tänderna på honom sedan...
Sommarbebis -08
mia75

Inlägg av mia75 »

Ingen åsikt om vad du bör göra, men jag måste bara få säga att GUUUD så sött! Snacka om att tycka om att gå och lägga sig! :lol:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Välj viket som och håll fast vid det! Glöm inte tänderna bara....
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag tycker nog inte att det är ngt fel i att avsluta dagen med välling i sängen. Han har ju hittat ett eget sätt att slappna av på. Jättemysigt! Trivs ni båda med det så låt honom sitta där i sängen och äta. Skulle han hinna somna innan du kommer in och borstar tänderna så går det att göra även på sovande små prinsar (och prinsessor också för den delen) :D .
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"