hej
lillebror viggo är numera en liten ålare och står på alla fyra och gungar. vi ska i helgen ut och bo borta. vågar inte ha vagnen längre till att sova natt i då han lätt skulle kunna välta ur den och sela en liten kille i 12 tim känns fel. vi har resesäng men larmet funkar ju inte i en sådan.
hur ska vi lösa det? #-o någon som har något tips
sara
Sara
Mamma till Vilma född 040503 och Viggo född 060328 VilmaochViggo
Varför fungerar inte larmet i en resesäng Jag måste ha missat något där är jag rädd.
Larmplattorna lägger man under madrassen som vanligt och så gör man ett litet, litet hål i sängen nederkant så man får ut sladdarna och så fäster man dem i den lilla Lådan på utsidan av sängen. På så sätt behöver inte lilla barnet ha sladdarna i sängen och ligga och dra i dem istället för att sova gott.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Måste erkänna att vi inte provat har bara gått på vad försäljaren säger om larmet dvs att larmet måste ligga på en hård yta. dvs hård yta sen larmet och sedan madrassen. Och eftersom att madrassen i resesängen innefattar både hård skiva och mjuk madrass i ett så larmet hamnar under den hårda ytan har jag antagit att det inte funkar och när jag frågade dem om resesäng så sa de att det inte fungerar. Men ska genast prova! Gud så enkelt allt blev
tack!
Sara
Okej, resesängar kan naturligtvis vara konstruerade på olika sätt begriper jag nu. Vår resesäng har nämligen en hård botten och en lös madrass och då är det ju plätt-lätt att lägga dit larmet.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
hej
nej tyvärr har varit borta hela dagen. men ska testa imorgon bitti! om det inte går kanske man kan vända på madrassen så det hårda är uppåt och lägga larmet därpå och sedan madrassen från spjälsängen
annars så får vi väl montera ned spjälsängen och ta med den 8)
ja uppenbarligen finns det olika slags lösningar på madrassen på resesängar.
Sara
Que Även en resesäng har ju någon sorts sängbotten; det är bara att lägga larmplattan/-orna där och så den medföljande madrassen ovanpå, ju Har jag gjort hela tiden.
Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
det här är en resesäng där botten och madrassen är i ett. dvs botten är bara av tunnt tyg och madrassen är en hård skiva med stoppning ovanpå så att säga.....
men vi provade nu att vända på madrassen så hårda skivan kommer upp och sen larmplattorna och därefter madrassen från spjälsängen och det funkar bra. dock så är spjälsängsmadrassen lite mindre så vi får kompensera med något.
tack
Sara