Se hit alla finländare!!
-
HannaMaria
Se hit alla finländare!!
Det verkar vara så många här på forumet som kommer från Finland. Bara av intesse skulle jag vilja veta hur många vi riktigt är och var i Finland ni bor!
Själv är jag från Jakobstad, men bor i Siilinjärvi (nära Kuopio)!
Själv är jag från Jakobstad, men bor i Siilinjärvi (nära Kuopio)!
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
-
Gäst
Vet inte om jag räknas
men jag är i alla fall halv-finsk (pappa) sambo med förvisso född i Sverige-men finne och lilla dottern borde ju då vara 75% finsk. 
*vink vink*
En till från Finland, eller närmare bestämt Jakobstad-trakten! Ännu närmare bestämt en liten by som heter Bennäs i Pedersöre!
En till från Finland, eller närmare bestämt Jakobstad-trakten! Ännu närmare bestämt en liten by som heter Bennäs i Pedersöre!
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
Hej
Jag hänger ibland på mammapappa.com (inte lika ofta som här
) och brukar förstås puffa för annawahlgren.com i mina inlägg och jag är inte ensam om det heller
Där simmar flera andra Barnaboksmammor också har jag märkt
/Sara
Jag hänger ibland på mammapappa.com (inte lika ofta som här
/Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
-
Mamma till två
-
fru henriksson
Visst finns det Barnaboks- och Anna Wahlgren-anhängare i Finland också, och har funnits länge...
Våra barn är födda för över tjugo år sedan. Barnaboken kom ut när äldsta barnet var två och vi lånade den regelbundet på biblioteket. Den bekräftade mycket vi redan trodde på och lärde oss tro på oss själva! Och så var språket så vackert och texten så rolig.
Nu är den aktuell igen, gissa varför?
fru henriksson är verksam på axeln Östra Nyland i Finland och Austurland på Island.
Våra barn är födda för över tjugo år sedan. Barnaboken kom ut när äldsta barnet var två och vi lånade den regelbundet på biblioteket. Den bekräftade mycket vi redan trodde på och lärde oss tro på oss själva! Och så var språket så vackert och texten så rolig.
Nu är den aktuell igen, gissa varför?
fru henriksson är verksam på axeln Östra Nyland i Finland och Austurland på Island.
-
Antonias mamma
Jag är också finländare! Bor i en kustby utanför Vasa. Finns det fler österbottningar ännu?

Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia
, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus
, född 17.8.08, kurad 1/09
www.sandsdrommar.com
Antonia
Amadeus
www.sandsdrommar.com