Känns konstig och nästan som om jag är en förrädare nu när jag skriver detta.... Jag måste bara berätta att jag läste o läste om shn-kuren för att det skulle gå så smidigt o bra som möjligt att kura min tös, men jag blev så stressad o ängslig av det att min sambo fick säga till mig att lägga ner det. Vi fick hitta en annan lösning på sömnproblemet istället. Vi fick tips om att gå in på www.eckerberg.se och läsa om hans metod (5-min. metoden). Det var ju inte så många regler utan vi kände att detta skulle vi prova! Innan vi startade det hade vår då 8-månaders dotter inte sovit en hel natt!!! Vaknat 4 ggr per natt minst o skulle snutta på mig-- jag var ett vrak!! Metoden funkade hur bra som helst o efter natt 3 sov hon hela natten och gör så än (är nu 15 månader gammal). Vill bara säga till er alla tröstlösa o desperat trötta föräldrar att det finns andra sätt än SHN-kuren! Men jag tycker ända om många av Annas tips och tankar så visst har jag lärt mig mkt här!! Jag ville så gärna berätta detta att det finns hopp för alla inom räckhåll!! Hoppas nu att jag inte får för många intertyckaommig svar
Som att svära i kyrkan.....
Som att svära i kyrkan.....
Hej alla!
Känns konstig och nästan som om jag är en förrädare nu när jag skriver detta.... Jag måste bara berätta att jag läste o läste om shn-kuren för att det skulle gå så smidigt o bra som möjligt att kura min tös, men jag blev så stressad o ängslig av det att min sambo fick säga till mig att lägga ner det. Vi fick hitta en annan lösning på sömnproblemet istället. Vi fick tips om att gå in på www.eckerberg.se och läsa om hans metod (5-min. metoden). Det var ju inte så många regler utan vi kände att detta skulle vi prova! Innan vi startade det hade vår då 8-månaders dotter inte sovit en hel natt!!! Vaknat 4 ggr per natt minst o skulle snutta på mig-- jag var ett vrak!! Metoden funkade hur bra som helst o efter natt 3 sov hon hela natten och gör så än (är nu 15 månader gammal). Vill bara säga till er alla tröstlösa o desperat trötta föräldrar att det finns andra sätt än SHN-kuren! Men jag tycker ända om många av Annas tips och tankar så visst har jag lärt mig mkt här!! Jag ville så gärna berätta detta att det finns hopp för alla inom räckhåll!! Hoppas nu att jag inte får för många intertyckaommig svar
Glad sommar alla!
Känns konstig och nästan som om jag är en förrädare nu när jag skriver detta.... Jag måste bara berätta att jag läste o läste om shn-kuren för att det skulle gå så smidigt o bra som möjligt att kura min tös, men jag blev så stressad o ängslig av det att min sambo fick säga till mig att lägga ner det. Vi fick hitta en annan lösning på sömnproblemet istället. Vi fick tips om att gå in på www.eckerberg.se och läsa om hans metod (5-min. metoden). Det var ju inte så många regler utan vi kände att detta skulle vi prova! Innan vi startade det hade vår då 8-månaders dotter inte sovit en hel natt!!! Vaknat 4 ggr per natt minst o skulle snutta på mig-- jag var ett vrak!! Metoden funkade hur bra som helst o efter natt 3 sov hon hela natten och gör så än (är nu 15 månader gammal). Vill bara säga till er alla tröstlösa o desperat trötta föräldrar att det finns andra sätt än SHN-kuren! Men jag tycker ända om många av Annas tips och tankar så visst har jag lärt mig mkt här!! Jag ville så gärna berätta detta att det finns hopp för alla inom räckhåll!! Hoppas nu att jag inte får för många intertyckaommig svar
Ellis15
Svära i kyrkan får man göra om man gör det lite tyst för sig själv och visst får man även på detta Forum berätta vad man gör, vad man tycker och tänker.
När jag läste ditt inlägg blev min första tanke: -jösses, orkar inte föräldrarna kura barnet för att det är för mycket information
Så tolkar jag ditt inlägg, att det var för mycket jobb som du behövde lägga ner på att få ditt lilla barn att sova gott och tryggt. Att det var för arbetsamt att ta ledningen och leda den lilla till god sömn.
Visst fungerar nog 5 min metoden också men personligen skulle jag aldrig överge mitt lilla barn att "fixa biffen själv". Kan inte tro att det i det långa loppet leder till en trygg och go sömn.
Men visst, vi är alla olika och tror på olika saker och handlar därefter. Men jag håller mig till Annas råd och rön där jag som förälder tar ledningen och leder mitt barn till en god sömn, social delaktighet och allt detta med mycket kärlek.
Kram Susan
När jag läste ditt inlägg blev min första tanke: -jösses, orkar inte föräldrarna kura barnet för att det är för mycket information
Så tolkar jag ditt inlägg, att det var för mycket jobb som du behövde lägga ner på att få ditt lilla barn att sova gott och tryggt. Att det var för arbetsamt att ta ledningen och leda den lilla till god sömn.
Visst fungerar nog 5 min metoden också men personligen skulle jag aldrig överge mitt lilla barn att "fixa biffen själv". Kan inte tro att det i det långa loppet leder till en trygg och go sömn.
Men visst, vi är alla olika och tror på olika saker och handlar därefter. Men jag håller mig till Annas råd och rön där jag som förälder tar ledningen och leder mitt barn till en god sömn, social delaktighet och allt detta med mycket kärlek.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Hej Ellis
Jag tror (och hoppas
) att din tös trots allt inte hade så allvarliga problem med sömnen, eller framförallt insomningen. Har hon ändå varit van att sova i sin egen säng(?) så är ju steget kansek inte SÅÅÅÅ stort att fixa 5-minuters ganska smärtfritt...
Nu får vi bara hoppas att sömnen - den GODA
- håller i sig, och att du ändå kan ta till dig andra problemlösningar gällande sömnen eenligt AW´s anda
Och allt här på forumet gäller ju inte sömn, du har ju MASSOR som gäller barn du kan läsa in dig på här
Och jag tjatar på om barnaboken - kanske har du den redan
Har du inte det - köp den, det är en så oumbärlig investering du bara kan göra, för nu och MÅÅÅNGA år framåt
Lycka till nu med allt - framförallt sömnen till lillan:!:
Kram Mia
Jag tror (och hoppas
Nu får vi bara hoppas att sömnen - den GODA
Och allt här på forumet gäller ju inte sömn, du har ju MASSOR som gäller barn du kan läsa in dig på här
Och jag tjatar på om barnaboken - kanske har du den redan
Lycka till nu med allt - framförallt sömnen till lillan:!:
Kram Mia
Hej Susan D från Ängelholm. Blev lite nyfiken på dig eftersom jag själv också bor i Ängelholm och ska ge mig i kast med sova hela natten kuren strax, ska läsa in mig lite mer bara. Har en kille som är 2,5 månad blir 3 den 6 augusti. Så jag tänkte att du kanske har något bra tips att komma med.
/ Annika M alias lemonpie
/ Annika M alias lemonpie
/Lemonpie
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Så du svär nog "bättre" i kyrkan om du rekommenderar SHN på bvc
"Nej, små barn ska inte skrika sig till sömns" heter en artikel av mig under fliken Mer läsning.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej Lemonpie!
Så trevligt med fler skåningar här på Forumet. Även om jag inte är någon genuin sådan så bor vi uppe på åsen utanför Ängelholm och vill du ha kontakt med mig så skicka ett PM.
Nu åker jag snart upp till Anna på SHN-kursen men därefter är jag på hemmaplan och räcker gärna ut en hjälpande hand.
Kram Susan
Så trevligt med fler skåningar här på Forumet. Även om jag inte är någon genuin sådan så bor vi uppe på åsen utanför Ängelholm och vill du ha kontakt med mig så skicka ett PM.
Nu åker jag snart upp till Anna på SHN-kursen men därefter är jag på hemmaplan och räcker gärna ut en hjälpande hand.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Men det verkar ju vara så, att SHN är för mycket "regler" för att föräldrarna ska orka med den...
(Och att uppfostra sina barn till ansvarskännande, kärleksfulla människor är också "för jobbigt" - men det är en helt annan diskussion!)
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.