Numera sover han i sin spjälsäng även dagtid (sedan i tisdags!) och det gick bra att lägga honom där istället för i vagnen (som han nästintill har vuxit ur redan, drygt tre månader gammal). Och nu när det är så varmt så har han minimalt med kläder på sig och takfläkten är igång och fönstret öppet. Svårt att få det svalt i huset idag, men sovrummet är dock husets svalaste.
Jag tog upp honom och bytte blöjan, som var nerkissad. Vet inte om han vaknat av det? Kanske jag inte skulle bytt? Men jag blev så paff! Han verkade inte direkt uppskatta sen när jag gick in till honom igen när han fortsatte vara arg och sur och ilsken. Buffade och det hjälpte för stunden, han blev sur när jag slutade, men lugnade till slut ner sig själv. Han verkade ändå bara bli mer sur när jag gick in. Somnade i alla fall igen och sov vidare tills det var dags att komma upp + 15 min extra.
Och nu hände det precis igen! La honom som vanligt (1730 istf 1715 iofs) och han somnade bums. Men efter ca 40 min vaknade han nyss och bara gråter! Vet inte vad jag ska göra! Har aldrig haft de här problemen förut! Nu är han inte arg/ilsken/sur utan låter trött och gnällig mest. Tycker synd om sig själv? Har ingen aning! Det går lite upp och ner, lugnar sig och smågnölar lite och sen mer högljudd gråt igen. Gick in en gång och buffade och han var på väg att lugna sig, då går sambon in (frustrerad) och sätter sig på sängen och tittar på honom! Sonen går upp i varv igen, mer nu!
Känner mig vilsen. Allt har gått så himla bra i ca en månad, behövde aldrig kura, bara smög in schemat och nattsömnen och sonen godtog allt sammans med gott humör och utan att protestera speciellt högljutt ens de första nätterna.
Är det åldern (14 v)? Värmen? Nåt annat? Hur ska jag göra? Känns kymigt att låta honom gråta för sig själv därinne, men det känns som om jag (för)står när jag går in och buffar! Har aldrig använt nån ramsa och solfjädern vet jag inte vad det är eller hur det fungerar! Hjälp!