Har en tjej 5 mån idag och jag helammar.
Hur många timmar kan hon klar på natten om jag helammar?
kan man göra kuren med att ha henne på rygg i ställe för mage?
kan jag buffa henne i sängen (liggandes på rygg) i ställe för vagn?
jag tänkte lägga henne i vagnen på dagarn på rygg och vagna.
Vart lägger ni era barn efter kuren är gjord, fortsätter ni att lägga i vagen på dagarn och i sängen på natten??
Jåka
ska börja med kuren har lite frågor
-
Gäst
Senast redigerad av Gäst den tor 13 jan 2005, 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
Hej igen.
Håller med Mammut Maria. Magläge!!!
Efter att vi vände på vår tjej går jag alltid och sneglar ner i vagnar och undrar HUR man kan rekommendera att ha barn på rygg. Magläget ser SÅ mycket mer avslappnat ut. På mage kommer de ner i djupsömn ordentligt och är därför inte lika lättväckta och sover således bättre. Då blir de också mer utvilade och pigga när de är vakna.
Läs gärna http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=25 just angående magläget och varför de ska ligga på mage.
I övrigt så läs, läs och läs. Gärna fem gånger INNAN ni börjar kuren och sedan hela tiden under tiden ni kör.
Lycka till!
/LO
Håller med Mammut Maria. Magläge!!!
Efter att vi vände på vår tjej går jag alltid och sneglar ner i vagnar och undrar HUR man kan rekommendera att ha barn på rygg. Magläget ser SÅ mycket mer avslappnat ut. På mage kommer de ner i djupsömn ordentligt och är därför inte lika lättväckta och sover således bättre. Då blir de också mer utvilade och pigga när de är vakna.
Läs gärna http://annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=25 just angående magläget och varför de ska ligga på mage.
I övrigt så läs, läs och läs. Gärna fem gånger INNAN ni börjar kuren och sedan hela tiden under tiden ni kör.
Lycka till!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Håller med ovanstående, det är magläget som är hela grejen känns det som! Jag hyrde dock inget larm denna gång... (var 4,5 månad vid kurandet). När det gäller sovplats så körde jag en kompromiss, sov i sängen fm-lur, ute långa middagsluren och ute på promenad em. luren. Hon sov jättebra ute i vagnen mitt på dagen, 2 timmar! Trodde jag aldrig skulle gå..
Sommarbebis -08