Vi har nu kört kuren i 7 nätter. Hon sover hela nätter nu, vaknar oftast till ca 1gg per natt, men somnar direkt på ramsa. Fantastiskt!!
Däremot har vi problem när hon ska sova. Dagarna har aldrig riktigt fungerat och nu går kvällarna sämre och sämre igen. Igår kväll tog det ca 45 min (som bäst tidigare har det tagit 5-10 min...) och idag kl 10.30 tog det 40 min att få henne att somna - slutade med att jag måste buffa ett par gånger. Till saken hör att hon just lärt sig att stå och ställer sig upp så fort jag lämnar rummet. Jag är lite osäker på om hon kan sätta sig ner igen vilket kanske gjort att jag går in för ofta för att lägga henne tillrätta... ska jag låta henne stå eller vad ska jag göra? Ramsan lyssnar hon knappt på överhuvudtaget och när jag ger bekräftelsen börjar hon om igen (väldigt frestande att inte ge bekräftelse...). Känns som vi fastnat och inte riktigt vet hur vi ska gå vidare?
Försöker lyssna på hennes skrik men jag måste säga att jag tycker att det är jättesvårt att veta om hon är ledsen, arg, frustrerade etc. Står i lathunden att man inte får vara ledsen. Så när jag tycker att hon låter allt för ledsen har jag gått in och lagt henne tillrätta (då blir hon oftast lugn direkt). Fel eller? Tacksam för hjälp!
7 dagen - sover hela natten, men svårt att somna.
7 dagen - sover hela natten, men svårt att somna.
Mamma till Emmi 2004-05-04
-
Gäst