EFTERLYSNING - bebisar i behov av att Sova hela natten

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

EFTERLYSNING - bebisar i behov av att Sova hela natten

Inlägg av annawahlgren »

Kära alla - till kursen i augusti behöver vi två bebisar (den lilla minsta, som behöver tillägna sig Standardmodellen, är möjligen redan på gång).

Vi behöver en liten älskling som är 5-6 månader vid kursstarten och en som är 8-9 månader då.

Båda ska ju helst vara riktiga sömntrasslare som aldrig sovit som folk och som kan fungera som tacksamt mottagliga "demonstrationsobjekt".

En stycken öm förälder följer då med hit till Gastsjön och tar hand om lilla barnet på dagarna (efter genomgång av schemaförslag etc). På nätterna får vederbörande sova gott i eget litet hus :wink:

P g a platsbrist - vi blir många kursare, som arbetar på nätterna - kan tyvärr inte fler än en förälder komma med.

Man anländer måndagen den 31 juli på eftermiddagen (tågstationen är Bräcke) och avreser efter fyra nätter fredagen den 4 augusti på morgonen/förmiddagen.

Det kostar ingenting, men man får heller ingenting betalt. Man står för resan och barnets mat och sin egen (köper in sig hos befintliga matlag).

Vänligt bemötande garanteras och ett lyckligen välkurat barn :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lindaell
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 22 jun 2006, 12:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Jag är mycket intresserad!

Inlägg av lindaell »

Detta låter jätteintressant för oss! Vi har en liten kille som nu är 4,5 månad så under kurstiden kommer han att vara nästan 6 månader. Han sover inte speciellt bra på nätterna, vaknar och vill ha mat nästan varannan timme! Vi har provat att ge massor med mat innan läggdags, ha fasta rutiner inför kvällsläggningen som funkar bra, han är rejält trött och mätt och somnar av sig själv i sängen utan en massa krångel men ÄNDÅ vaknar han och vill ha mat efter några timmar. Första sovpasset brukar vara ca 4 timmar sen börjas det... vi har provat att bara stoppa in nappen igen men han gallskriker och spottar ut den igen och vägrar somna om trots många timmars försök! Till slut har vi gett upp och gett honom mat varpå han somnat direkt! Och sover bra då ca 1,5 timme innan han vaknar igen...

Han ammas ca 50% och får ersättning 50% plus har börjat med lite gröt på eftermiddagen.

Hälsningar Linda
Stolt mamma till "Wille-Bullen" född 060206
Kurad i Gastsjön aug-06
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Det låter som en väldigt lämplig liten kandidat :lol: Det skulle vara en ära att kura honom :wink:

Skriv till mig via PM så ordnar vi detaljerna och bestämmer oss :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"