Snälla Hjälp!
-
vardags-pappa
- Inlägg: 2
- Blev medlem: mån 05 jun 2006, 05:52
Snälla Hjälp!
Hej! Vi har en 1-åring som sedan några veckor inte sover så bra... det har varit så sedan en sjukhusvistelse i mitten av maj. Emma somnar som vanligt kl. 1900. och sover bra till 22-23 då har hon börjat "vakna" hon sitter i sin säng och tittar, skriker/gråter lite. När vi kommer in och lägger henne stryker lite på ryggen så sover hon lugnt på mindre än en minut.. (det är svårt att avgöra om hon är riktigt vaken) det verkar inte så, efter som hon sommnar så snabbt... detta kan upprepas några gånger under natten 22-03 men runt 03-05 vaknar hon är är klarvaken och skriker/gråter det tar 1-2 timmar att söva henne igen... innan detta började sov emma från 19 till i bästa fall 08,30 utan problem... Vi blir inte klok på vad det beror på. Snälla Hjälp Oss!!!!!!!! Tack På Förhand!!!
Är hon kurad?
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
-
vardags-pappa
- Inlägg: 2
- Blev medlem: mån 05 jun 2006, 05:52
Hej igen!
kurad. är det att hon ska somna i sin säng? det gör hon inte, hon somnar efter kvällsgröt med Mamma i våran säng flyttas därefter till sin säng...
Senast redigerad av vardags-pappa den mån 05 jun 2006, 09:58, redigerad totalt 1 gånger.
Välkommen Vardags-Pappa!
Hoppas att lilla Emma mår bra efter sin sjukhusvistelse.
Inga frågor är dumma frågor på det här forumet så du kan känna dig helt lugn.
Kurad innebär att man följer SHN (sova hela natten) - principen när det gäller att få sitt lilla barn att somna själv i sin egen säng, sova hela natten lång, samt något/några pass under dagen. Man använder sig av olika "verktyg" för att få detta att fungera. Läs alla information du hittar på forumet och ta sedan ställning till om du och resten av familjen gillar det, om så är fallet (och jag tror att det är så
) så läser ni på ordentligt innan ni tar itu med att kura dottern.
Det låter ju lite jobbigt för mamman att lilla dottern alltid ska somna hos henne för att därefter bäras över i sin säng.
Så mitt råd till er är att läsa på allt ni bara kan om SHN - där hittar ni alla verktyg ni behöver för att lilla Emma ska kunna sova gott och tryggt hela nätterna i sin egen säng och somna där också.
Lycka till och återkom gärna med fler frågor och funderingar.
Kram Susan
Hoppas att lilla Emma mår bra efter sin sjukhusvistelse.
Inga frågor är dumma frågor på det här forumet så du kan känna dig helt lugn.
Kurad innebär att man följer SHN (sova hela natten) - principen när det gäller att få sitt lilla barn att somna själv i sin egen säng, sova hela natten lång, samt något/några pass under dagen. Man använder sig av olika "verktyg" för att få detta att fungera. Läs alla information du hittar på forumet och ta sedan ställning till om du och resten av familjen gillar det, om så är fallet (och jag tror att det är så
Det låter ju lite jobbigt för mamman att lilla dottern alltid ska somna hos henne för att därefter bäras över i sin säng.
Så mitt råd till er är att läsa på allt ni bara kan om SHN - där hittar ni alla verktyg ni behöver för att lilla Emma ska kunna sova gott och tryggt hela nätterna i sin egen säng och somna där också.
Lycka till och återkom gärna med fler frågor och funderingar.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!