Frid och fröjd

Skriv svar
Mor Anna

Frid och fröjd

Inlägg av Mor Anna »

Jag vill bara tacka alla som så generöst delar med sig av sina tips och nojor här, tack vare er har jag blivit en trygg och beslutsam mor och fru (lite ängslig såklart men det märks ju inte eftersom jag blir "botad" här :wink: . Vår 16månaders kille har klarat av Malaysia, Australien och tillbaks igen på tre månader tack vare rutiner och mörkt tyg och era diskussioner här. Nu sover han gott igen hela nätterna, och får dessutom förmånen att lyssna på Mozart lite på morgnarna (tack för det tipset -ovärderligt. Men hur länge ska man hålla på med det? Jätteskönt att han sjunger och vilar sig (sover?) till det blir morgon. Nyss ringde jag till den pappalediga pappan son generat berättade att de försovit sig, över två timmars middagslur! Jag tar det bara lugnt (i motsats till förut då jag velat skälla och klaga...) och gläds åt att de vilar samtidigt (en gång är ingen gång) och är vakna och njuter för fullt resten av tiden och laddar inför kvällens grillfest. Det är så härligt!
Ha en skön helg.
Anna
Mor Anna med en som p? elva m?nader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härlig rapport!
Hur länge du ska spela musik vet jag inte - vi kör utan, men varförskulle man sluta med det, någonsin???

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Vill också säga TACK till alla!

Kan ibland minnas tillbaka på det kaos vi hade innan jul.. nu är man bortskämd att ha en som som sover 19-07 som en klocka (vaknar ibalnd lite tidigare men lägger sig själv och somnar om när han inte får någon respons) och är ibland lite svår att söva på kvällen som i kväll när han var övertrött (den dumma mamman glömde helt enkelt bort middagsluren och fattade först en timme försent anledningen att han bara kröp till vagnen och klättrade på den ;-) ). Vaknade till och grinade var gång jag stängde dörren.. och sånt är mamman inte van vid längre, dessutom var hon vrålhungrig (äter i normala fall tillsammans alla tre men nu ville maken lyxa till det med lördagsmys för bara oss när Widar somnat...)och otålig på att han skulle somna på riktigt går jag dumma människa :oops: in och börjar buffa. Sonen vet dock bättre och tar tag i mammas hand - stör mig inte jag försöker sova, detta ska jag försöka bära med mig i minnet framöver när vargarna kommer för nära...

*kramar*
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart, Mor Anna :lol:

:D Och underbart, A lie :lol:

Tar mig friheten att citera under "Efter kuren - en uppmuntran" :!: För det är härligt upplyftande läsning :wink: :lol: Som inte minst bevisar detta enkla, som borde bara så självklart: små barn VILL sova. Varför i fridens dar skulle de inte vilja det - egentligen :?: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"