Har en fråga angående dagsömnen. Sonen snart 7 månader börjar bli för stor för vår insats i vagnen och jag vill därför börja lägga honom i sängen dagtid. Men hur gör jag? Han har ingen ramsa dagtid
Dagsömn
Dagsömn
Hej alla!
Har en fråga angående dagsömnen. Sonen snart 7 månader börjar bli för stor för vår insats i vagnen och jag vill därför börja lägga honom i sängen dagtid. Men hur gör jag? Han har ingen ramsa dagtid
vi har nämligen haft en kille som i princip alltid somnat jättefort när vi "vagnat". Tar en till fem minuter och så gjorde vi innan vi körde kuren. Nu undrar jag alltså hur övergår jag till sängen? Ska jag mörklägga, ha någon speciell "ritual" hur gör jag med ramsande om det knölar i början. Läggningarna kvällstid går fort och för det mesta utan gnöl
så dom vill jag inte på något vis äventyra
Kan jag sen variera läggningarna dagtid i vagn ibland i sängen ibland osv???och så till sist hur gör jag när jag varken har tillgång till spjälsängen eller vagnen??? Vi ska åka båt och jag tror inte det funkar att tråckla ut vagnen!? Det blev många frågor på en gång - jättetacksam för svar Iritea 
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Då får du också mycket mer rörelsefrihet, speciellt nu till sommaren.
Annars gör man så att man dämpar ljuset till halvskumt, lägger barnet tillrätta, ramsar sig ut med en ramsa som inte innehåller ordet natt, och låter barnet vara i fred.
Till båten kanske du kan ordna en behändig resesäng med (luftgenomsläppligt) mörkläggningstyg över
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022