Hej..
Har en liten 7,5 månaders tös som har börjat strula nattetid.. har nu betsämt oss för att ta tag i detta och köra SHN-kuren. Jag har lusläst barnaboken men hittar inte hur man gör med barn i just denna ålder.. Jag skulle vilja vagna henne hellre än buffa i sängen, är det möjligt eller är hon för stor? Som det är nu så somnar hon i sin säng.
Hon har napp som jag tänkte ta bort i samma veva, något man ska tänka på då??
Tacksam på svar, hade tänkt tuta och köra väldigt snart!!
kan man vagna en 7, 5 mån bebis enligt SHN-kuren??
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Annars finns ju Sova hela natten-boken (rekvireras här, se förstasidan på hemsidan) där du får hela paketet på ett bräde, om man säger. Med mängder av frågor och svar för olika åldrar och även en instruktions-dvd som visar rätt vagningsteknik och även hur man lämpligen buffar effektivt.
Om hon är för stor för vagnen kan du kolla enkelt - hon ska kunna ligga på mage med raka ben, och hon ska kunna ta ner armarna fritt, efter tillrättaläggandet då man lägger upp dem.
Nappen är bara att ta bort, kasta och glömma. Hemligheten är att DU glömmer den
Hon gör det på en natt. Om du gör det. Eller en dag, om du slänger den till första dagsluren.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ska det inte bli bättre och bättre??
Hej.. Körde kuren med 7,5 månaders tösen i vagnen och tog bort nappen. Första två nätterna gick strålande men inatt fick hon fnatt.. Skrek i etapper från 01.30 till 03.30.. La tillrätta henne och vagnade men det gick inte.. Hon skrek och var heligt förbannad, somnade för att vakna igen, igen och igen.. Efter att hon väl somnat vaknade hon igen två gånger innan det var morgon..
Känner mig lite ledsen, det gick ju så bra.. Är det vanligt att det blir såhär?
ska jag bara köra på eller vad?? Har jag gjort något fel, hon får väl knappast nappabstinens efter två dygn??
Tacksam för svar..
Känner mig lite ledsen, det gick ju så bra.. Är det vanligt att det blir såhär?
ska jag bara köra på eller vad?? Har jag gjort något fel, hon får väl knappast nappabstinens efter två dygn??
Tacksam för svar..
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022