Tälta i sommar??

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
mammawilma
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 31 mar 2006, 12:36

Tälta i sommar??

Inlägg av mammawilma »

Kommer vi att förstöra sömnen för vår son som i sommar är 14 månader?

Ska försöka förtydliga mig lite. Körde kuren på honom från att han var 6 mån. Fungerar fortfarande jätte bra med sömnen. Sover och somnar som vi har bestämmt.

I sommar tänkte vi tälta, hur tror ni att det kommer att gå? Det är ju svårt att hålla sig till rutinerna i ett tält. Hur skulle ni ha gjort?

Tacksam för svar.

Mamma till E-05 o W-02
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Har ingen erfarenhet av att tälta med barn, men jag tror inte du ska vara ett dugg orolig :!: Barn älskar äventyr :D , och är otroligt anpassningsbara, men frågor kring själva tältandet och barn finns det säkert nån annan som kan svara på :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
nilam
Inlägg: 1098
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 21:40
Ort: Göteborg

Inlägg av nilam »

Hej

Vi tältade när stora tjejen var 10 månader och sedan när hon var 22 månader
det funkade alldeles utmärkt, vi hade resesäng som hon sov i båda gångerna.(hade tom bf för lillasyster sista gången)

Lite tidiga morgnar hade vi (hade inte riktigt attityden på den tiden) det blir väldigt ljust i tält men jag läste om någon här som tipsade om mörkläggningstyg som man satte upp med klädnypor :D verkar vara en jätte bra ide, då kan man ju också skärma av så sonen inte ser er.

Vi kommer troligtvis att tälta i år igen, jag älskar detta spartanska sätt att leva på :D :shock: :D

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj!

Packa rutiner, schema och attityden av självklarhet samtidigt med sovsäcken så kommer det gå alldeles lysande :!: :thumbsup:

Inga konstigheter alls, bara ljuvligheter.... :wink: Hoppas ni får det underbart :!:

Kramar från oss vildmarksberoende :heart: :lol:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "