Vi började med shn kuren för lite över en månad sedan ungefär..
Det gick framåt och på dagen 3 veckor efter på börjad kur sov Chelsea (9 månader) för första gången i sitt liv hela natten!!!
Vi var så nöjda och glada allihopa!
Nästa natt vaknade hon som hon gjort från andra veckan nånting ca 2ggr per natt igen.. Det gjorde inte så mycket tyckte jag, det tar väl ett tag tänkte jag innan det sitter varje natt.
Men....
Sen fyra nätter tillbaka har hon vaknat en gång/timme eller mer!!!!!
Jag tänkte att det var djupdykningen första natten det kom, men efter fyra nätter nu..
När hon vaknade första natten av dessa fyra, så gav jag ramsan utanför dörren, men Chelsea jagade snabbt upp sig och skrek högre och högre..
Jag gick in och buffade henne tills hon var tyst och gick sedan ut och gav henne ramsan genom dörren.
Efter 20min vaknar hon igen, skriker upp sig efter ramsan.. jag avvaktar.. hon skriker allt mer och börjar låta riktigt ledsen. Vad ska jag göra nu stod jag och tänkte och kände mig vilse.. Får jag gå in nu?? Ska jag verkligen buffa mer nu??
Jag gjode det, gick in och buffade tills hon var tyst och gick med ramsan sedan. Efter en timme vaknar hon igen. Gnäller först och skriker sedan när jag sagt ramsan
Nu gick jag inte in. Kl var runt midnatt nu.
Jag gav henne ramsan flera gånger och väntade också länge mellan gångerna ibland för att se om hon kunde lugna ner sig själv..
Det gjorde hon inte..
Hon skrek och grät om vartannat och hela situvationen var så jäkla påfrestande att jag inte visste vart jag skulle ta vägen nästan.
Det här ska ju vara över nu!! tänkte jag.. Det gick ju åt rätt håll! Jag vill inte vara tillbaka på ruta ett igen..
Hon höll på till kl 04.30 (alltså 4½timme) och under denna tid var jag bara in en gång för att checka blöjan och lägga henne på plats med kort markeringsbuffning.
04.30 orkade jag inte mer och Chelsea lät nu RIKTIGT förtvivlad därinne och eftersom buffningen hjälpte föga kändes det ohållbart (efter denna natt då jag endast fått sova en timme och Chelsea inte mycket mer en det heller) att hålla på längre, så 04.30 tog jag alltså upp henne och gav henne välling.
Det tog ett tag innan hon lugnat sig och kunde äta vällingen. Men efter vällingen var hon glad igen. Sen körde jag efter schemat som vanligt och hon sov 1,5timme av sina 2timmar på dagen. Hon var väldigt trött hela dagen (självklart!) men vid läggningen 19.00 blev det ändå gråt
Hon brukar (redan sen slutet av vecka 1 av kuren) nätan alltid somna på runt 3 minuter vid läggningen 19.00, men inte nu alltså.
Denna natt bestämda jag att inte låte henne ligga ensam och gråta och bara ge ramsan utanför dörren, utan istället buffa när hon vaknade.
Jag gav ramsan först för att se om den hjälpte, det gjorde den inte, då gick jag direkt in när hon började skrika upp sig och buffade.
Detta fick jag nu göra varje timme eller mer HELA natten!!!
Sen har det följt två till sånna buffnätter (senast inatt då) och hon bara vaknar hela tiden och är ledsen.
Det har alltså vart fyra sånna här vakennätter i rad nu..
VAD HAR HÄNT
Gärna snabba svar så jag har nånting att gå efter inatt
Känner mig så maktlös och vet inte alls vad jag ska göra när hon håller på så här, inget funkar ju..
En annan fråga också!!
En grej hon gjort hela tiden också ALLA nätter (förutom den ända natten hon sov hela natten) är att hon vaknar 22.20 varje kväll
Vad är det med 22.20
I vanliga fall tar det runt 5min, ibland ½min ibland 15min, men oftast somnar hon ganska snabbt om igen då. Men varför liksom?? Vi gör inget speciellt 22.20 som kan störa henne...
Tack för att du tog dig tid att läsa!
Mvh Emelie ...trött nedstämd och orolig...