två änglar på dagen blir monster vid lä

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
kari med tre
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 27 mar 2006, 20:35

två änglar på dagen blir monster vid lä

Inlägg av kari med tre »

Vi har tre underbara barn (4 år, 2,5 år och 1,5 månad). De två stora pojkar delar samma rum sen mer än ett år. Båda sover i var sin stor säng. Den äldsta hatatde spjälsängen och det blev tystare med vanlig säng. Den yngsta har alltid sovit med tummen men nu har han slutat (sen 3 månader). Har också kört sömn kuren för den yngsta när han var mindre.
Nu har vi en tredje som ha kommit och behöver uppmärksamet. Och sedan en månad är våra pojkar riktiga monstrar :twisted: på kvällen. Skriker, sparkar, lägge i mörket och kommer efter några minuter med en 'kan inte somna'. Vi har försökt det mesta. :-k När de sover då sover de bra och hela natten. Den stora sover inte längre på dagarna (förutom på dagis eftersom de vill inte ha vakna barn då alla sover :x ) och den andra sover ibland hemma och alltid opå dagis.
Min sambo är jätteuttråkad och svär mycket för att de inte vill somna. Jag kan inte ta hand om dem eftersom jag tar hand om bebisen.

Har någon en/flera idé om vad vi kan göra? Vi börjar bli helt tokiga här :cry:

Tack för allt ni kan komma på!

//trebarnsmamma som verkligen behöver hjälp
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Re: två änglar på dagen blir monster vid l&

Inlägg av annawahlgren »

kari med tre skrev: Min sambo är jätteuttråkad och svär mycket för att de inte vill somna. Jag kan inte ta hand om dem eftersom jag tar hand om bebisen.
:D Jaså minsann :?: Han svär och du tar hand om bebisen :?: Och på det förväntar ni er nattro för de två :?: Vem ska fixa det :?: De själva :?: Monstren :evil: :?: :!:

Huga, inte läge här, som du märker, att klaga över det man redan i god tid innan bestämt sig för att inte göra något åt.

Tröttnar den ömme fadern på att svära och beslutar sig för att i handling framstå som den ledare och vargjägare han borde vara, och tröttnar du på att ägna dig enbart åt bebisen vid just den tid dina andra barn behöver dig bättre och beslutar dig för att organisera, tänka efter före, bli lite smartare och mera aktiv i kvällsrutinerna, kort sagt, om och när ni betämmer er för att ta ansvaret för saker och ting här i stället för att skylla på barnen - då vill jag rekommendera Barnaboken, till att börja med ("Bekymmer? Sömn") och sedan boken Sova hela natten, och sedan, därefter, uppmana er att inkomma med rapport :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "