blödning och ont

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

blödning och ont

Inlägg av J och Å »

Tänkte bara höra med er andra. Hade en liten blödning igår. Är i v 28, ska jag vara orolig, eller är detta sådant som kan hända?

Blir ju extra orolig eftersom de är två som tynger på. Har jätteont i magen, nedre och ljumskarna?

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:?: Hade du inte ringt förlossningen? Gör det annars - eller åk dit :!: . Tvillingar är det ju lite extra bra att ha koll på :heart: .
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Jorå, pratade med dem direkt efter. De var jättebra. Hon tyckte jag kunde avvakta. En timme till sjukhuset. Men jag kommer inte ihåg allt som sades, tänkte om ngn hade erfarenhet av detta.

Hon menade om det inte kom mer eller att det onda/obehagliga förändrades behövde jag ej komma.

Har rutinUL på måndag. Hon tyckte dock om ngt förändrades att jag skulle komma.

Tack för omtanke :heart:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ok - då förstår jag!

:heart: Se nu till att få vila! Önskar att du bodde i Skåne för då hade jag kommit och hjälp dig med sänghopparen (om du ville det) :!: . Kram på dig :heart: !
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hoppas allt går bra! :thumbsup: Vila och ta det lugnt :!:
Många kramar Mia :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

:heart: Tack snälla!

Ja Mammut önskar faktiskt också det. Men vi ska väl klara detta också. Tog 45 min idag. Inte alls lika många "hoppningar" idag.

Jag har varit och suttit i vilstol medan min bästa kompis firades (30 år) i spa. Jag var sååååå avundsjuk. Men det är väl inte helt smart med bubbel när man är gravid?

Tror nog alla mår bra av att jag var iväg. Maken måste ju också få chansen utan min delaktighet.

Nu ska här vilas. De vill gärna att jag ligger(på sidan enda möjliga) så de får plats att röra sig. Så soffan here I come!!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
hjhelena
Inlägg: 577
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 13:33
Ort: Gbg

Inlägg av hjhelena »

Jag skulle åka in om jag var du, det är speciellt med tvillingar, och om det börjat är det bra om de hinner stanna det i tid. (behöver ju inte alls vara så men just in case).

Kram!
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Det är ganska vanligt med mellanblödningarm hade det själv.
Men det är ju aldrig fel att kolla upp det! Nu har du ju ringt, och det är ju jättebra!
Ha det skönt i soffan! :D
Själv sitter jag och dricker vin :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Håller alla tummar och tår. Men visst ska du bombardera dem med mer eller mindre diskreta krav på koll :!:

Med barn nummer åtta hade jag blödningar precis hela tiden, varje månad när jag normalt skulle haft mens. Inga störtblödningar, men tillräckligt för att jag skulle tro att jag fått missfall varje gång :cry:

Ungen lever i högönsklig välmåga och har just blivit föremål för ett äkta Hollywood-frieri med knäfall och allt... :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Var på UL i måndags.

Allt bra med bebbarna. Tvilling 1 låg med huvudet och tryckte neråt, inte konstigt man är kissnödig jämt. Vägde 1200gr och flödet i navelsträngen var bra.
Tvilling 2 låg med huvudet upp till vänster, var 10% mindre än ettan, bra flöde där också.

Gjorde även vaginalt UL, allt bra. Men läkaren sa till mig att höra av mig vid minsta lilla.

Foglossningen är nu överallt, både fram och bak så jag tar mig knappt fram, har rullstol. Kördes runt på IKEA efteråt, skönt att komma ut och se lite människor. Läkaren sjukksrev mig fram till BF, skönt att slippa tänka på sånt. Så nu ska vi bara vila och ha det skönt och hoppas att de stannar så länge som möjligt.

Igår var vi hos BM. Hon mätte magen, lite svårt bara för både låg tvärsöver så måttet blir lite mindre då. Men vem bryr sig om det. Jag vet ju att de har det bra.

Måste nu börja käka niferex. Är det ngn som har nå tips på hur man kompenserar magen för detta.

Tack för alla era varma tankar.
:heart: från oss alla
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Silicol :arrow: http://www.halsorutan.se/shopp/product. ... _id=100991 - finns på Naturapoteket (typ) och det kompenserar Niferexets biverkningar på magjobbandet... Skulle tro att kallpressad linfröolja funkar också - säkert kanon i kombination med Silocol :thumbsup: !
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

Niferex behöver inte betyda att man blir hård i magen. För mig var det tvärtom vid förra graviditeten (tacksamt :D ). Då liksom nu åt jag varannan dag. Denna gång är effekten inte lika stor.
Tänk på att dricka vatten :!:

Lycka till!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Lena
Inlägg: 258
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:49
Ort: På landet utanför Trelleborg

Inlägg av Lena »

Hej!

Jag har inte heller känt några probelm med Niferex. Käkade det både vid förra graviditeten och nu. Tar det efter måltid tillsammans med ett glas apelsinjuice eller c-vitaminrik frukt (om det inte fanns dito grönsak i maten), c-vitamin främjar järnupptaget i kroppen. Dessutom ska man ju undvika mjölkintag och dy kalciuminnehåll i samband med järntabletten eftersom det hämmar järnupptaget, men det har du kanske koll på redan. :D

Min dotter tycker det är hemskt kul att se mig svälja tabletten eftersom jag av nån fånig vana alltid lutar huvudet lite bakåt och liksom skakar huvudet. Mycket underhållande. Så ofta när maten är uppäten påminner hon mig med ett svepande huvudskak och en glad liten uppmaning: "ärntabletet". :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"