Att använda forumet!

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Att använda forumet!

Inlägg av Sagomamma »

Eftersom det är många som frågar hur man använder forumet så lägger jag här in en beskrivning för er som undrar att studera! :D

Forumen med blomma framför är "låsta", dvs inga forum där man frågar och svarar eller postar inlägg utan rena informationsforum med fakta från Anna Wahlgren.

De andra däremot kan man posta nya inlägg (sk "trådar") i och svara på befintliga. Man klickar helt enkelt :roll: :wink: på överskriften för det forumet man vill besöka beroende på vad inlägget ska handla om. Sen klickar man på antingen "nytt ämne"-knappen eller "besvara"-knappen som finns rätt långt upp till vänster.

För att sen komma ut till "huvudsidan" för forumet så klickar du på "Forumindex" som står som länk bredvid ovan nämnda knappar.

:idea: Och naturligtvis måste man först vara inloggad för att börja skriva! ("Logga in" längst upp till höger)
nata
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 22 dec 2010, 18:02

Re: Att använda forumet!

Inlägg av nata »

Hej!
Jag vill skapa ny tråd oc hfå svar på mina frågor men jag kan inte hitta hur jag kan göra det. Jag har aldrig använd forumet och känner att jag är helt hjälplös. Snälla hjälp!

Nata
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Att använda forumet!

Inlägg av videunge »

Ingen fara! Välkommen är du! :D

Du lyckades ju hitta in här eller hur! Du måste såklart vara inloggad för att kunna skriva.

:arrow: Om du tittar i listan över forum så väljer du det där du vill skriva och klickar på den rubriken precis som när du klickade på "teknisk användarhjälp" för att komma in här.

:arrow: Kanske "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader" säger vi. Då klickar man på det ordet

:arrow: Då kommer man in på det forumet. Man får upp en hel lista på trådar, med den som besvarades senast överst.

:arrow: Ovanför listan med trådar finns en liten ruta till vänster där det står "Ny tråd" klicka där.

:arrow: Då får du upp en ruta som du kan skriva det du vill i. när du är färdig så klickar du på rutan "skicka" som finns nedanför skrivfältet, precis som du gjorde när du svarade på det här meddelandet.

Hoppas att det fungerar. :wink:

ps ett tips. I varje forum brukar det finnas en tråd som heter favoriter eller något liknande. Klicka gärna där och titta bland de trådarna som ligger där. MÅnga gånger hittar man finfina svar där eftersom det är de trådarna som vi ofta hänvisar till.

Lycka till :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"