magsjuka!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

magsjuka!

Inlägg av Gäst »

Okej, nu är det faktiskt lite gnällvarning på mig... Förra måndagen blev sonen magsjuk. Fyra dagar senare dottern. Ett par dagar efter henne jag och sedan maken. Jag är fortfarande inte riktigt bra, men började ändå se ljuset i tunneln igen. Så ikväll kräks sonen igen! Ny magsjuka eller har han blivit återsmittad av oss andra? (Kan man bli det? Någon som vet?) Jag har inte varit utanför dörren sedan förra måndagen (med undantag för i måndags när jag var tvungen att åka och handla trots att jag var nästan död och gick med benen i kors :oops: ) Känner starkt att jag inte pallar med ett varv till! (Som om jag hade något att välja på...) Hur sjutton överlever man sådant här med åtta-tio barn i familjen? Kommer man över huvud taget någonsin hemifrån? Hur överlevde du/ni alla sjukor Anna? Jag blir ju helt låst med två barn! Kan inte gå ut med den ena ungen för att för att den andra är sjuk och sedan är den ena sjuk och då får inte den andra gå ut!

/Pea
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Skulle gissa att den magsjukan ni åkt på är ROTA-viruset. Det är en ganska vanlig magsjuka som känns igen bla på att den tar om efter ungefär en vecka. Det tröstar inte särskillt att få höra det kanske. men drick och pyssla om er så ska du se att ni piggar på er snart. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
kerstin
Inlägg: 356
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 15:16

Inlägg av kerstin »

Hejsan!
Ett super tips från en sjuksköterska:
"När magsjukerna börjar härja äter jag 15-20 vitpepparkorn, sväljer hela vid ett o samma tillfälle. Under mina 20 år som sköterska har jag aldrig blivit magsjuk!"

Inga biverkningar!!

Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Kanontips med vitpepparkorn! Jag har använt det knepet sedan 5 år tillbaka och jag som brukar kräkas typ 10-20 gånger när jag har magsjuka - har bara kräkts 1-2 gånger. OM jag fått magsjukan vill säga - det har hänt att jag sluppit helt :thumbsup: !

:idea: Man kan införskaffa Alcogel på Apoteket - det kan man ta på händerna och desinificera (stavas det så :roll: ) familjemedlemmarna!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Uppvispad cocacola är också bra, dvs man vispar bort all kolsyra, kanske inte så nyttigt, men :? vad gör man inte :?: Krya på er :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för tipsen! Vitpepparkornen svalda!

/Pea
Gäst

Inlägg av Gäst »

=P~
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det där med vitpepparkorn brukar vi köra.
Vi gjorde det sist förra veckan när Ida spydde, men vi lyckades alla få magsjuka ändå :cry: MEN, vi har inte tagit så många, bara 7-8 stycken.
Ska prova fler nästa gång! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"