Hängig och hänger löst mellan sjukpenning och

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
*frieda*

Hängig och hänger löst mellan sjukpenning och

Inlägg av *frieda* »

Alla kloka därute...

Jag har varit sjukskriven en tid för utmattningsdeppression. Nu är jag hursomhelst friskförklarad men befinner mig således i ett prekärt dilemma: Jag hänger löst mellan sjukpenning (som jag inte längre är berättigad) och CSN, som inte har fattat något beslut en = VI HAR INGEN EKONOMI!

Februariräkningarna ligger på hög, samtal till CSN sker minst två gånger i veckan (jag fick avlag på första ansökan eftersom jag behöver plugga in 20 p* i LADOK och jag har fått anstånd för personliga skäl förut).

Just nu känns det som att gå i tjära! Finns det någon som vet vart man kan vända sig (förutom till soc, som hävdar att jag inte har rätt till socialbidrag om jag studerar)? A-kassa är jag inte heller berättigad.

Inte blir jag någon vidare värst glad mamma av det här heller.

*De 20 p är inlämnade men det tar tid för mina lärare att registera dem, eftersom de är sent inlämnade och de prioriterar annat.
Katarina-Mamma duracell
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 22:18
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

är det inte så att du inte kan få socbidrag om du får studiebidrag? Men just nu får du ju inget bidrag, oj oj oj kära nån, önskar jag kunde hjälpa, prata med socialen igen, ta med dig beslutet om avslag, även dina räkningar och dina barn till socialkontoret och fråga hur du ska lösa det hela. tycker ju att duborde få enliten summa så att du åtminstone slipper dråsa rakt in i väggen igen nu när du äntligen är frisk. vet av egen erfarenhet att utmattningsdepression inte är kul, ska själv göra mina första stapplande steg efter nästan två år på jobbet till sommaren och det känns nervöst.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
mammapamma
Inlägg: 420