Anitras fina avtal

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
mammapamma
Inlägg: 420
Blev medlem: sön 21 aug 2005, 13:08
Ort: Göinge

Anitras fina avtal

Inlägg av mammapamma »

HAlloa!!!

Är det en Bananrepublik detta!?! :?: :!:

Vissa VD:ars avtal ska granskas men är man gift med självaste ÖVERJÄVULEN (Tack för det ordet ANNA!!!) Göran Persson så går man fri!? :!: :?: :evil:

JAg ska genast starta ett upprop via mejl med namnteckningar som kräver att det också granskas, Anitras avtal alltså..

Vi ska väl ändå vara lika inför lagen i det här landet! :?:

Får citera Totte Wallin här: "Det är bara shit and coruption"!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Katarina-Mamma duracell
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 22:18
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

öhh vD Har hänt?
Något jag missat här borta i ödemarkerna?
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Patrik
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 29 dec 2004, 19:50
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Sossarna var sura för att någon direktör fick för hög pension men när de upptäckte att Anitra hade avtal enligt samma modell var de inte lika intresserade av att kommentera det hela...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Patrik
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 29 dec 2004, 19:50
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Hittade mer om det här:
http://dagenssitat.blogspot.com/
Inte ett pip får bli dagens citat. Exakt så mycket kommenterade Socialdemokraternas partisekreterare Ulvskog den enorma pension som Anitra Steen har avtalat sig till, med sin arbetsgivare staten.

Vi minns däremot hur det lät när media pekade på det pensionsavtal som LKAB (även detta ett statligt bolag) slutit med sin VD:

"Det kan inte vara i enlighet med statens vilja och intentioner att den här typen av pensionsavtal ska slutas. Därmed kan inte styrelseordföranden för LKAB ha levt i enlighet med statens intentioner," sade Ulvskog till Ekot.

Gällande Steens pension så är det dock inte många som vill uttala sig. Näringsminister Östros, ansvarig för alla statliga bolag, bollar till Systembolagets ordförande, Olof Johansson. Folkhälsominister Morgan Johansson, ansvarig för Systembolagets verksamhet, vill inte själv svara på något, men via sin statssekreterare låter även han bollen rulla till Olof Johansson. Steen själv låter via Systembolagets pressekreterare säga att hon "inte uttalar sig om sin egen lön".

Anitra Steen har överlevt mycket!
Först var det historien om att styrelsen inte ville sitta kvar med henne som VD. Så avgick styrelsen.
Sedan var det det där med mutorna. Då fick många andra avgå.
Sedan var det det här med pensionen. Men inte verkar Olof Johansson vilja omförhandla någon pension!

Nu undrar vi alla: Varför är det så att ingen höjer rösten mot Steen?
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Patrik
Inlägg: 241
Blev medlem: ons 29 dec 2004, 19:50
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

För den som är intresserad:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=28906

I slutet av programet tog programledaren upp Anitra Steens pensionsavtal och frågade Andnor vad hon tyckte om det:

Andnor: Industrin...
Programledare: Men nu undrar jag om Anitra Steens pension, vad tycker du om den?
Andnor: Industrin...
Programledare: Men nu undrar jag om Anitra Steens pension.
Andnor: Industrin...
Programledare: Men Anitra Steens pensionsavtal...
Andnor: Jag kan inte uttala mig om det specifika avtalet, för det vet jag inget om.
Programledare: Men ni har ju varit snabba att uttala er om olika pensionsavtal i industrin?
Andnor: Jag kan inte uttala mig om det specifika avtalet, för det vet jag inget om...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
mammapamma
Inlägg: 420
Blev medlem: sön 21 aug 2005, 13:08
Ort: Göinge

Inlägg av mammapamma »

Hej igen!

Jag har blivit så uppretad :evil: på det här så jag skrev följande och skickade till mina vänner via mejl.
Nu är det så att jag ingår inte i nått parti utan står fri! :!:

Men jag tycker INGEN ska särbehandlas i vårt land, så om du tycker som jag kan du kopiera förljande och skriva i ditt namn som nr. 1 på listan så kanske det blir MÅNGA som protesterar.

Så här skrev jag:

DEMOKRATI?
Härmed kräver vi att Anitra Steens pensionsavtal ska granskas lika väl som alla andra liknande avtal i vårt samhälle / näringsliv.
Det ska inte vara någon särbehandling pga av äktenskap med statsministern, det är väl ändå en demokrati vi lever i?

Här fäljer en lista där du kan skriva i ditt namn om du stödjer detta "upprop", skicka vidare till dina vänner,när du skrivit ditt namn och
den 100:e personen som skriver på ber vi vänligast att skicka hela listan till:

marita.ulvskog@sap.se Marita Ulvskog Partisekreterare för Socialdemokraterna

Lista:

1. Protest Avtalsson Skåne (Exempel alltså!)
2.
3.


Markera hela brevet
Kopiera och klistra in i ett nytt mail. Skriv ett nästa nummer i
Listan och ditt namn efter. Skicka till flera du känner.

OBS! Detta är "OPOLITISKT"- alltså EJ BUNDET TILLNÅGOT PARTI!!!!!///////////


Så långt mejlet!

Och Om jag inte får ha detta upprop här så ber jag att få bli raderad!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Klart du får ha det här, här kacklas det FRITT.

Jösses, det HAR tydligen med hennes ställning som statsministerfru att göra :?: :!: Att döma av citatet och uttalandena :?: :!:

Det var jag naiv nog att inte tro :!: :oops:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mammapamma
Inlägg: 420
Blev medlem: sön 21 aug 2005, 13:08
Ort: Göinge

Inlägg av mammapamma »

HAlloa!

Nä det är knappt man vill tro det!

Men dels är det väl för det och för att det är ett statlig bolag kanske...

Hur som helst så borde lika för alla gälla!


Hoppas att regeringen förstår att de bör granska Steens avtal likaväl som andra!

Jag tror att de blir tvugna till det!

Vi, folket, är ju inte helt blåsta!
Vi borde kräva det!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"