Hej Jag är ny här och har innfört kuren sedan staxt före jul till vår nu 3 mån baby. Chemat faller så väl in på standardförslaget
7.00 vakna mat
8.30 sova 1,5 timmar
10.30 mat
11.30 sova 1.5 timma (här vill han inte sova så länge som vi vill.)
14.00 mat
15.00 sova 45 min
16.30 mat
18.00 sova 45 min
19.30 nattflaska o sova
03.00 smygväckning med mat och tillbaka till sovandet
Det händer som sagt att han vaknar på dagslurarna och inte kan somna om hur jag än buffar. Liam får 175 g tillägg, nan1 + babysemp 2, per mål. så småningom gå över till babysemp helt.
han dricker ju ur hela flaskan skall jag putta på mer och få se om han sover bättre? på natten sover han som en gris och väckte oss i morse 07.05 med ett glatt joller har inte varken buffat eller ramsat som jag får göra på dan. har ni tips på hur dagarna kan funka bättre? sov 2:a luren 30 min för kort
kram till er alla och hej
Vaknar för tidit och lite fler frågor.
-
Jennie + 2 sm
Hej!
Jag tycker definitivt att du ska ge mer mat!
Bara för att förpackningen säger hur stor en portion är, betyder inte det nödvändigtvis att just HAN är mätt
Så mycket mat som någonsin går, ska ner!
Överskottet kommer ut endera vägen, så det kan aldrig, aldrig bli för mycket
Då han vaknar för tidigt ska du inte ta upp honom. Låt honom ligga kvar och ge honom chansen att sova. Och den chansen ökar du med mer mat.
Jag tror det är det, det hänger på i ditt fall.
Du och han har ju fått schemat att funka jättebra!
kram och lycka till!
anna
Jag tycker definitivt att du ska ge mer mat!
Bara för att förpackningen säger hur stor en portion är, betyder inte det nödvändigtvis att just HAN är mätt
Så mycket mat som någonsin går, ska ner!
Överskottet kommer ut endera vägen, så det kan aldrig, aldrig bli för mycket
Då han vaknar för tidigt ska du inte ta upp honom. Låt honom ligga kvar och ge honom chansen att sova. Och den chansen ökar du med mer mat.
Jag tror det är det, det hänger på i ditt fall.
Du och han har ju fått schemat att funka jättebra!
kram och lycka till!
anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Håller med föregående, ge MER mat. Tömmer barnet flaskan helt skulle det ha gått ned mer, alltså åts inte tillrävckligt. Det kan vara svårt att få barnet att ta mer om man måste bryta för att flaskan är tom och gå och fixa mer, så är det med vår gosse iallafall. Avbrottet och temperaturändringen gör att han kommer av sig och inte vill äta mer. Alltså gör hellre för mycket och släng det som blir över, i förlängningen är det en billig försäkring om att barnet får i sig nog. De långa nätterna våra små får njuta av gör att vi aldrig kan fuska med maten på dagarna, de måste tankas fulla hela tiden. Varför både NAN och baby-semp förresten? Medicinska skäl eller? Jag trodde båda var fullt likvärdiga bröstmjölksersättningar och i så fall borde du kunna köra på bara semp direkt nu och då väljer du ju själv hur mycket du blandar till.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
-
Jennie + 2 sm
Tack för svar!
Jag gav Liam lite mer mat i går, i natt ville han inte äta alls utan trugade i han 100 g, kommer nog inte vara problem att sluta med nattflaskan så småningom
Anledningen att jag blandar NAN och babysemp är att vi just nyligen gått över till babysemp, vill ju inte schocka den lilla magen med ett tvärt byte utan en mjuk övergång. (lite harit kanske) Ska, när NAN:et är slut gå över helt till Babysemp. Skall berätta om mig själv lite
Är 30 år med 2 barn födda 04 12 27 (Kevin) och Liam 04 10 13.
Kör kuren med Liam, något jag inte fick göra med Kevin för min sambo
. Har inför Liams sömn fått honom att förstå sömnens vikt för hela familjen nu när middagslurar för oss med 2 barn är uterslutna. Kevin har då inte blivit kurad och skall FORTFARANDE! ha välling kl 5 för att sedan sova vidare till 7 på morgonen. (skall ta tag i den biten så fort Liam sover hela natten.) Lite ironiskt att ställa högre krav på en 4 mån än en 2 åring
Självklart hade vi jättesvårt att få Kevin att sova och vi fick gå och bära och vyssa honom tills han var 1 år, då vägde vår lilla knubbis 12 kg och jag är inte särskilt stor 143 cm och 48 kg. Boj vad tungt det var efter 20 min. Tack och lov hade vi en klok MVC sköterska som fick oss att ändra mönstret
.
Är därför övérlycklig att få SHN:a Liam då det inte rent praktiskt skulle fungera.
Lite om oss Kram Jennie
Är 30 år med 2 barn födda 04 12 27 (Kevin) och Liam 04 10 13.
Kör kuren med Liam, något jag inte fick göra med Kevin för min sambo
Är därför övérlycklig att få SHN:a Liam då det inte rent praktiskt skulle fungera.
Lite om oss Kram Jennie