PT

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

PT

Inlägg av SusanD »

Jag har skaffat en personlig tränare! Ja det är faktiskt sant och gratis också för den delen.
Först "bytte" jag jobb från djursjukvårdare till "guide" till Emil fyra månader. Min nya "chef" kräver att jag arbetar dygnet rum, sju dagar i veckan med sovande jour. Chefen gillar inte att jag pratar i telefon på arbetstid, han föredrar att jag ägnar mig åt honom vilket mer än gärna gör. Han betalar en usel lön i pengar räknat men högre lön än någon annan i form av kärlek, leende, kramar, gos, påhittighet m.m. Oftast känns det som om han lär mig mer än vad jag lär honom.

Efter graviditeten blir ju mammas mage lite säckig och då jag inte gillar att träna på gym, man ska ju ta sig dit (bor i skogen) och dessutom kostar det massor av pengar. Men nu har Emil löst det problemet, han ställer upp som personlig tränare utan att ta betalt!!
Först ska jag göra armhävningar och då ligger han på golvet och ska ha en puss varje gång jag går ner. Min peppning och belöning är att han kiknar av skratt. Sen är det dags för sit ups och då sitter Emil på min mage och skrattar varje gång jag tar i och lyfter på överkroppen. Här går det inte att fuska för han tvingar mig att räkna högt och jag får gärna göra några extra :D . Till sist är ska jag ligga på rygg och lyfta upp rumpan och då sitter han på mig mage och åker hiss upp och ner så det killar så där härligt i hans mage. :lol: Den här träningen utför vi två gånger om dagen, får väl se hur lång tid det tar innan det ger resultat. Än så länge väger Emil bara ca 7 kg vilket är en ganska lagom tyngd att börja med.

Jag kan verkligen rekomendera er alla att skaffa en PT :!:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D HÄRLIGT :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Å här betalar jag dyra pengar för att springa på gym...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"